ترکیه، آخرین آمار قربانیان زلزله در جنوب شرق کشور را 41 هزار و 156 نفر اعلام کرد.

به گزارش جماران به نقل از آناتولی، مرکز مقابله با حوادث غیرمترقبه ترکیه، آخرین آمار قربانیان زلزله در جنوب شرق کشور را 41 هزار و 156 نفر اعلام کرد.

یونس سزر، رئیس مرکز مقابله با حوادث غیرمترقبه ترکیه «آفاد» در یک مصاحبه مطبوعاتی اعلام کرد که آخرین آمار قربانیان زلزله در یازده استان جنوب شرق کشور (قهرمان‌ماراش، غازی‌انتپ، شانلی‌اورفا، دیاربکر، آدانا، آدی‌یامان، عثمانیه، حاتای، کیلیس، مالاتیا و الازیغ) به 41 هزار و 156 نفر رسیده است.

سزر با بیان اینکه آواربرداری در 20 هزار و 870 ساختمان شروع وعملیات جستجو و نجات غیر از استان حاتای پایان یافته افزود: 35 هزار و 250 پرسنل از داخل و خارج از کشور در عملیات جستجو و نجات شرکت کردند و از این تعداد هم اکنون 19 هزار و 436 تن به کار خود ادامه میدهند.

وی با بیان اینکه گروهها و سازمانهای مردم نهاد و بخش خصوصی نیز برای کمک به زلزله‌زدگان در منطقه حضور دارند، تصریح کرد: در مجموع 271 هزار پرسنل مختلف در امدادرسانی بین‌المللی مشارکت دارند.

به گفته وی بخش بزرگی از موجودی تجهیزات ساختمانی ترکیه در منطقه زلزله‌زده حضور دارند و هم اکنون 15 هزار و 250 انواع تجهیزات ساختمانی به کار خود ادامه می‌دهند.

سزر با بیان اینکه هواپیماها نیز در کارهای کمک‌های بشردوستانه و اعزام تیم‌های جستجو و نجات استفاده می‌شوند، گفت: 78 هواپیما و 116 بالگرد نیز در کمک‌رسانی فعال هستند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

کلمات کلیدی زلزله در ترکیه

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.