آن دسته از بازماندگان مصدوم یا بی‌سرپناه زمین‌لرزه هفته گذشته که ارتباط خانوادگی نزدیکی با آلمان دارند راحت‌تر می‌توانند روادید این کشور را دریافت کنند.

به گزارش جماران، دولت آلمان در نظر دارد تا به طور موقت شرایط دریافت ویزای این کشور را برای گروهی از بازماندگان زلزله در ترکیه و سوریه تسهیل کند. 

به این ترتیب آن دسته از بازماندگان مصدوم یا بی‌سرپناه زمین‌لرزه هفته گذشته که ارتباط خانوادگی نزدیکی با آلمان دارند راحت‌تر می‌توانند روادید این کشور را دریافت کنند. 

نانسی فزر، وزیر کشور آلمان گفت: «موضوع به کمک در زمان نیاز بر می‌گردد. ما می‌خواهیم خانواده‌های ترک یا سوری در آلمان امکان دهیم تا خویشاوندان نزدیک‌شان را از منطقه مصیبت زده به نزد خودشان بیاورند.»

وی افزود که برلین زمینه صدور ویزای سریع و سه ماهه برای اعضای نزدیک خانواده‌های ترک و سوری ساکن آلمان را فراهم خواهد کرد. به گفته او به این ترتیب این دسته از بازماندگان زلزله ۷.۸ ریشتری در جنوب ترکیه می‌توانند سرپناه داشته باشند و معالجه شوند. 

با این حال یکی از محدودیت‌های پیش‌روی این گروه از بازماندگان زلزله احتمالا لزوم ارائه گذرنامه معتبر خواهد بود زیرا بسیاری از آنها پاسپورت‌های خود را به دلیل ریزش ساختمان‌ها بر اثر زمین لرزه از دست داده‌اند. 

تخمین زده می‌شود که چند میلیون نفر از ساکنان آلمان اصالت ترک دارند زیرا آلمان غربی بیش از شش دهه پیش کارگران زیادی را از ترکیه به عنوان مهاجر پذیرفت. از سوی دیگر آلمان در جریان جنگ داخلی سوریه پذیرای صدها هزار نفر از پناهجویان سوری بود.

طرح دولت آلمان برای تسهیل شرایط اعطای ویزا به گروهی از بازماندگان زلزله ترکیه و سوریه پس از آن مطرح می‌شود که درخواست‌ها برای چنین تصمیمی طی روزهای گذشته افزایش یافته بود. بسیاری از خانواده‌های اصالتا ترک یا سوری در آلمان طی یک هفته گذشته در حال جمع‌آوری کمک برای زلزله‌زدگان بودند.

روند عادی دریافت ویزا از کنسولگری‌های آلمان با کاغذبازی زیادی همراه است و زمان زیادی می‌گیرد.

هفته گذشته نیز شرکت آلمانی «تلیفونیکا آلمانیا» فعال در عرصه ارتباطات در اقدامی متفاوت و خداپسندانه برای کاستن از رنج زلزله زدگان و نزدیکان آنها و نیز برای کمک و حمایت از تیم های امداد و نجات فعال در این دو کشور، همه تماس ها با ترکیه و سوریه را مجانی کرد.

این شرکت همه تماس ها و پیام هایی که از طریق سرویس ها و علامت های تجاری مختلف این شرکت با ترکیه و سوریه انجام می شود را از نهم تا هفدهم فوریه مجانی کرد.

تلیفونیکا آلمانیا همچنین خدمات تماس با موبایل از طریق این شرکت در ترکیه را نیز در این مدت مجانی کرد.

زلزله شدید دوشنبه هفته پیش در ترکیه و سوریه تا کنون بیش از 36 هزار جانباخته و بالای نود هزار مصدوم داشته است.


 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.