شمار جانباختگان زلزله شدید در ترکیه و سوریه نزدیک به 27 هزار نفر نزدیک شد.

 به گزارش جماران به نقل از آناتولی، شمار جانباختگان زلزله شدید در ترکیه و سوریه نزدیک به 27 هزار نفر نزدیک شد.

وزیر بهداشت ترکیه اعلام کرد که  شمار جان‌باختگان زلزله در ده استان با کانون قهرمان‌ماراش به 22 هزار و 327 نفر و تعداد مجروحان نیز به 80 هزار و 278 تن رسید.

 ساعاتی پیش از این رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد که در حال برنامه‌ریزی برای نوسازی صدها هزار خانه و زیرساخت‌ها در شهرهایی که در زلزله ویران شده اند، هستیم

رئیس‌جمهور ترکیه تصریح کرد که تاکنون 21 هزار و 43 نفر در زمین لرزه‌ها جان خود را از دست داده‌ و 80 هزار و 97 نفر نیز مجروح شده‌اند

وی افزود که تا کنون در زلزله‌‌ها، 21 هزار و 43 نفر جان باخته و 80 هزار و 97 نفر نیز مصدوم از زیر آوار نجات یافتند. 

اردوغان تأکید کرد: زلزله‌های قهرمان‌مارش نسبت به زلزله سال 1999 در گولجوک، 3 برابر بزرگتر و 3 برابر ویرانگرتر بود. 

اردوغان در ادامه گفت: دوره سربازی برای بیش از 13 هزار نفر از مشمولان ساکن مناطق زلزله‌زده از ماه‌های مارس و آوریل به ماه می به تعویق می‌افتد. 

اردوغان همچنین گفت: در حال حاضر 160 هزار امدادگر همراه با تیم‌های اعزامی از خارج از کشور در 10 شهر زلزله‌زده مشغول فعالیت هستند 

اردوغان اشاره کرد: با توجه به وقوع زلزله‌های قهرمان‌ماراش، ادامه سال تحصیلی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کاملا مجازی برگزار خواهد شد

وی همچنین گفت: برخی مراکز، احزاب سیاسی، سازمان‌های مردم نهاد به جای وحدت و اتحاد در این روزهای دشوار در حال نفاق و تفرقه پراکنی هستند؛ اکنون زمان وحدت و اتحاد است.

رئیس جمهور ترکیه در ادامه تأکید کرد که دولت تمام امکانات کشور را بسیج کرده است. به ما اعتماد کنید، هیچ یک از هموطنان را در شرایط سخت تنها نگذاشته و نخواهیم گذاشت. 

اردوغان در پایان گفت: از خوابگاه‌های تمام دانشگاه‌های‌مان تا تابستان به عنوان محل اسکان زلزله زدگان استفاده خواهیم کرد چون آموزش عالی را در این دوره مجازی برگزار می‌کنیم. 

در همین حال، شمار قربانیان زلزله در شهرهای استان های«حلب، ادلب، حماه، لاذقیه، طرسوس و رقه» سوریه دست‌کم به 4هزار و 487 نفر و آمار مجروحان نیز به بیش از 7 هزار تن رسید.

 

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.