کاخ‌سفید اعلام کرد که این «شیء ناشناس» به توصیه ارتش‌های آمریکا و کانادا و «محض احتیاط» سرنگون شد.

به گزارش جماران، یک هواپیمای جنگنده ارتش آمریکا روز شنبه در جریان عملیات مشترک ایالات متحده با کانادا یکی «شیء ناشناس» را در آسمان این کشور ساقط کرد. 

این حادثه تنها یک هفته پس از سرنگونی بالن متعلق به چین در نزدیکی ساحل شرقی آمریکا توسط جنگنده‌های ارتش این کشور روی داد. به گفته جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا این «شیء ناشناس» هنگام پرواز در شمال شرقی این کشور سرنگون شد. 

ارتش آمریکا روز جمعه نیز یک «شیء» دیگر را در آسمان ایالت آلاسکا ساقط کرده بود. 

در عملیات روز شنبه یک جنگنده آمریکایی و یک جنگنده کانادایی شرکت داشتند. کاخ‌سفید اعلام کرد که این «شیء ناشناس» به توصیه ارتش‌های آمریکا و کانادا و «محض احتیاط» سرنگون شد. 

نخست‌وزیر کانادا گفته است که ارتش کشورش اکنون وظیفه جمع‌آوری قطعات این «شیء ناشناس» و بررسی آن را برعهده دارد. بنا به گزارش‌ها این «شیء ناشناس» در ارتفاع ۱۲ هزار و ۲۰۰ متری از سطح زمین در حال پرواز بود. 

وزیر دفاع ملی کانادا گفته است که این «شیء ناشناس» به طور بالقوه تهدیدی برای امنیت پرواز هواپیماهای غیرنظامی محسوب می‌شد. 

به گزارش یورونیوز، از سوی دیگر ارتش آمریکا شنبه شب اعلام کرد که یک جنگنده این کشور برای بررسی «اختلال راداری» در مونتانا در آسمان این ایالت به پرواز درآمد. بنا به گزارش‌ها این جنگنده موفق به شناسایی هیچ «شیء» مشکوکی نشد اما نیروهای نظامی ایالات متحده همچنان شرایط را زیر نظر دارند.

حریم هوایی شمال شرقی آمریکا برای کمک به عملیات ارتش ایالات متحده برای مدتی بسته شد. 

مقام‌های آمریکا می‌گویند به شواهدی دست یافته‌اند که بالن سرنگون شده چین در نزدیکی ساحل کارولینای جنوبی مجهز به ابزار جاسوسی بود و امکان استفاده از آن برای تحقیق‌های هواشناسی وجود نداشت. پکن مدعی شده بود که این بالن برای بررسی‌های هوشناسی به پرواز درآمده و از مسیر خود منحرف شده بود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

کلمات کلیدی آمریکا
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.