پنتاگون توجه ویژه ای به تسلیح کی یف دارد که با هدف بلندمدت بازدارندگی سازگار است.

به گزارش جماران، روزنامه واشنگتن پست در مقاله ای نوشت، دولت جو بایدن، شروع به برنامه ریزی در مورد چگونگی تنظیم توازن قوا پس از درگیری های اوکراین است.

 "دیوید ایگناتیوس"، ستون نویس برجسته سیاست خارجی روزنامه واشنگتن پست در مقاله ای و به نقل از مقامات بلند پایه دولت ایالات متحده نوشت، "دولت بایدن برنامه ریزی برای شرایط احتمالی پس از جنگ اوکراین را آغاز کرده تا از این طریق به کی یف در مهار تکرار تهاجم روسیه کمک کند".

بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، در مصاحبه با این نشریه گفت که بایدن، در پس زمینه اوضاع در اوکراین، قصد دارد از وقوع "جنگ جهانی سوم" و درگیری مستقیم با روسیه جلوگیری کند. بر اساس این مقاله، وزیر امور خارجه آمریکا معتقد است که واشنگتن و متحدانش باید به این موضوع فکر کنند که شرایط اوکراین پس از خاتمه درگیری ها چگونه خواهد بود. چگونه می توان "صلح عادلانه و پایدار" را که به این کشور کمک می کند تمامیت ارضی خود را حفظ کند، تضمین کرد.

به نوشته این نشریه، ایالات متحده وظیفه جلوگیری از "تجدید قوا"ی روسیه برای اقدامات تهاجمی جدید را پیش روی خود می بیند.

"استراتژی مهار" مورد نظر بلینکن با رویکرد تضمین امنیتی کی یف که سال گذشته مورد بحث قرار گرفت، متفاوت است. به نوشته این روزنامه، برخی از مقامات آمریکایی بر این باورند که وظیفه اصلی ایالات متحده این است که ابزار دفاعی را در اختیار اوکراین قرار دهد و تعهدات پیمانی را اعلام نکند. آنها می گویند که امنیت باید توسط سیستم های تسلیحاتی قدرتمند تضمین شود. پنتاگون توجه ویژه ای به تسلیح کی یف دارد که با هدف بلندمدت بازدارندگی سازگار است.

وزیر امور خارجه آمریکا معتقد است،" تسلیحات قابل مانور نه تنها برای قدرت دادن به اوکراین برای بازپس گیری قلمروهای از دست رفته، بلکه به عنوان یک عامل بازدارنده در برابر حملات آینده روسیه مهم هستند".

وزیر خارجه آمریکا بر موضع واشنگتن مبنی بر اینکه تمام تصمیمات در مورد خصومت ها در نهایت باید توسط اوکراین گرفته شود، تاکید کرد. همزمان، وزارت امور خارجه، پنتاگون و شورای امنیت ملی در کاخ سفید در حال بررسی وضعیت "پسا جنگ" هستند. به ویژه، طرفین موضوع کریمه را مطرح می کنند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.