با نزدیک شدن به حمله روسیه، مقامات اوکراینی از آموزش ارتش با سلاح های جدید غربی خبر می دهند.

به گزارش جماران به نقل از سی ان ان چند کیلومتر دورتر از مرز بلاروس، نیروهای اوکراینی در حال آموزش برای چیزی هستند که انتظار دارند بهار بی رحمانه باشد.

تانک‌های قدیمی T-72 - برخی دو برابر سن خدمه‌شان - به داخل غبار شلیک می‌کنند، در حالی که نیروهای زمینی تمرین یورش به ساختمان‌های متروکه را تمرین می‌کنند. برخی از آموزش‌ها در شهر وهم‌آور پریپیات، که پس از فاجعه هسته‌ای چرنوبیل در سال 1986 متروک بود، انجام می‌شود.

در حالی که نیروها در حال انجام مراحل خود هستند، سپهبد سرهی نایف 12 کامیون وانت مجهز به مسلسل های سنگین و ضد هوایی را تحویل می گیرد. آسیب زیادی به زیرساخت های برق اوکراین وارد کرد.
230121142733-02-ukraine-military-trained-western-weapons

اما نایف، یک فرمانده تنومند و دوست داشتنی، معتقد است که مرحله بعدی این جنگ در مورد تانک ها خواهد بود. و این بدان معناست که نه T-72 های باستانی او بلکه ماشین های مدرن تر مانند Leopard 2s آلمانی و چلنجرهای بریتانیایی. مقامات اوکراینی می گویند که آنها به چند صد تانک اصلی جنگی نیاز دارند – نه تنها برای دفاع از مواضع فعلی خود، بلکه برای پیشبرد نبرد با دشمن در ماه های آینده.

البته ما به تعداد زیادی تانک غربی نیاز داریم. آنها بسیار بهتر از مدل های شوروی هستند و می توانند به پیشرفت ما کمک کنند. ما در حال ایجاد واحدهای نظامی جدید هستیم. و اقدامات بعدی ما به آمادگی رزمی آنها بستگی دارد. بنابراین، کمک غرب بسیار مهم است.»

از جمله درخواست‌های اصلی آنها، لئوپارد 2 است که نگهداری و کارکرد آن نسبتاً آسان است و در خدمت بسیاری از کشورهای ناتو است. هم رهبری نظامی و هم رهبری سیاسی در اوکراین امیدوار بودند که نشست رامشتاین شرکای اوکراین در روز جمعه به تحویل آنها چراغ سبز نشان دهد، اما آلمان از این کار خودداری کرد.

الکسی رزنیکوف، وزیر دفاع اوکراین، پس از این دیدار گفت که او و بوریس پیستوریوس، همتای آلمانی اش "گفتگوی صریح در مورد لئوپارد 2 داشتند که ادامه خواهد داشت."

میخائیلو پودولیاک، مشاور اداره ریاست جمهوری اوکراین، روز جمعه به سی ان ان گفت: ما ناامید هستیم. ما می‌دانیم که برخی کشورها محدودیت‌هایی دارند. اما هر چه این روند کندتر پیش می رود، تعداد بیشتری از سربازان و غیرنظامیان ما کشته می شوند.

اگر آلمان در اینجا یک مقام رهبری داشته باشد بسیار مهم است.

او ادعا می‌کند که «300 تا 400 تانک از این تانک‌ها در واقع از 2000 تا 3000 تانک دوران شوروی پیشی می‌گیرند... این به شدت سرعت جنگ را تسریع می‌کند و مراحل پایانی را آغاز می‌کند».
230121142652-01-ukraine-military-trained-western-weapons

در همین حال، مقامات اوکراینی می‌گویند که قطعات یدکی تانک‌های موجود در دوران شوروی خود را تمام می‌کنند، حتی در حالی که آنها دیگر کشورهای بلوک شوروی سابق را برای تدارکات جستجو می‌کنند.

اوکراینی ها نگران هستند که حمله دوم روسیه در عرض دو ماه آغاز شود. تا بهار، 150000 روسی که در پاییز گذشته به خدمت سربازی اعزام شدند، آموزش دیده و احتمالاً در واحدهای آماده نبرد گنجانده خواهند شد. برای اوکراینی ها، مسابقه ای با زمان است. اما آنها اساساً نظامی مبتنی بر سخت افزار شوروی را به نظامی با استفاده از سلاح های پیشرفته غربی با سرعت تار تبدیل می کنند.

آن‌ها تانک‌های اصلی نبرد M1 Abrams را دریافت نخواهند کرد، که قدرتمند هستند اما نگهداری آن‌ها دشوار است. کالین کال، مشاور ارشد سیاسی پنتاگون، در مورد M1 گفت که گران است. تمرین کردن با آن سخت است و موتور جت دارد.

کارشناسان همچنین معتقدند تانک های آلمانی می توانند تفاوت واقعی ایجاد کنند. جک واتلینگ، پژوهشگر ارشد در بخش جنگ زمینی در مؤسسه Royal United Services (RUSI) به سی ان ان گفت: لئوپارد 2 یک تانک اصلی نبرد مدرن و کاملاً محافظت شده با حسگرهای خوب است.

"این هواپیما در ابتدا برای نگهداری توسط سربازان وظیفه طراحی شده بود و بنابراین نگهداری در جنگ نسبت به سایر طرح های ناتو مانند چلنجر 2 ساده تر است. همچنین یک خط تولید موجود برای تامین قطعات یدکی لئوپارد 2 وجود دارد."

اما سایر سلاح‌ها همچنان در جریان هستند - خودروهای زرهی استرایکر و خودروهای جنگی پیاده نظام بردلی از ایالات متحده، هویتزرهای فنلاند، سیستم توپخانه پیشرفته آرچر و اسلحه‌های ضد تانک از سوئد.

ارتش اوکراین باید واحدهایی را بر روی تجهیزات جدید آموزش دهد و آن را در تشکیلات موجود خود ادغام کند.

ژنرال نایف به سی‌ان‌ان گفت: «کل واحد باید به یک وسیله نقلیه مجهز باشد، بنابراین یک گردان کامل به بردلی یا پلنگ مجهز است».

چندین مقام ارشد اوکراینی گفته‌اند که اوکراین می‌خواهد قبل از اینکه روسیه خطوط خود و گروه‌های تاکتیکی گردان خود را تقویت کند، در جبهه جلو برود. خطوط مقدم - از مرز روسیه در شمال شرقی تا دریای سیاه - از زمان پیشروی اوکراین در خارکف و خرسون در پاییز، اندکی جابجا شده است.

پودولیاک گفت که تحویل سریع تانک های مدرن جنگ را محلی می کند. گسترش نمی‌یابد، اما در سرزمین‌های اشغالی باقی می‌ماند و با جنگ تانک تصمیم می‌گیرد.»

پودولیاک گفت که اوکراین برای پاکسازی سریع سرزمین های اشغالی به تانک و همچنین موشک های دوربردتر نیاز دارد. او انتظار دارد که روس‌ها «نیروهای بیشتر، تجهیزات قدیمی شوروی، هر آنچه را که بر اساس برآورد ما ترک کرده‌اند، وارد کنند».

به نظر می‌رسد روس‌ها تلاش می‌کنند با قرار دادن آنها دورتر از خطوط مقدم، آسیب‌پذیری ذخایر مهمات و تمرکز سربازان خود را کاهش دهند، شاید حتی فراتر از برد سامانه‌های HIMARS ایالات متحده که اوکراین به طور مؤثر علیه چنین اهدافی استفاده کرده است.

فهرست سخت‌افزاری که اوکراینی‌ها می‌خواهند به‌نظر می‌رسد همیشه در حال گسترش است، اما پودولیاک پاسخ می‌دهد: «بچه‌های ما میدان جنگ را ترک نمی‌کنند، حتی اگر تسلیحات جدیدی به آنها ارائه نشود. آنها اغلب بیشتر و با نظم بیشتری خواهند مرد.

پودولیاک به سی ان ان گفت: «من درک می کنم که ممکن است برخی کشورها از این جنگ احساس خستگی کنند.

اما ما کسانی هستیم که بهای واقعی آزادی را می پردازیم. ما کسانی هستیم که مردمشان به خاطر تجاوز روسیه می‌میرند.»

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.