در حالی که سرمای شدید افغانستان را در نوردیده و تا کنون ده ها تن جان خود را از دست داده اند گروه طالبان سرگرم شلاق زدن مردم در ملأ عام است.

به گزارش جماران به نقل از آسوشیتدپرس، در حالی که سرمای شدید افغانستان را در نوردیده و تا کنون ده ها تن جان خود را  از دست داده اند گروه طالبان سرگرم شلاق زدن مردم در ملأ عام است.

 یکی از مسئولان در دولت طالبان افغانستان گفت که این گروه هفت مرد را در جنوب افغانستان به دلیل جرم های مختلف در ملأ عام شلاق زده است.

«حاج زید» سخنگوی دفتر استاندار قندهار در  جنوب افغانستان گفت که عملیات شلاق زدن در ورزشگاهی در شهر قندهار در ملأ عام شلاق زد.

زید افزود که هر مرد بین 35 تا 39 شلاق در برابر مسئولان طالبان و روحانیون و بزرگان و مردم محلی شلاق خوردند.

شلاق زدن یکی از نمونه های سیاست هایی است که طالبان از زمان به قدرت رسیدن دوباره در کشور در آگوست سال 2021 بر کشور تحمیل کردند.

این در حالی است که رسانه‌های محلی افغانستان، در پی شرایط نامساعد جوی و سرمای شدید در ولایت بادغیس 5 نفر از جمله یک کودک، در هرات و بغلان 9 نفر، در خوست 5 نفر، در فاریاب 2 نفر، در جوزجان 2 نفر و یک نفر دیگر در سرپل جان باختند.

بر این اساس، صدها نفر نیز بر اثر سرمازدگی به بیمارستان‌ها مراجعه کردند. همچنین در پی سرمای شدید هزاران راس دام تلف شده‌اند.

شمار زیادی از مردم افغانستان به دلیل بحران اقتصادی و فقر قادر به تامین هیزم، زغال سنگ و دیگر وسایل گرمایشی نیستند.

مشکلات حمل و نقل نیز به دلیل شرایط نامساعد جوی به ویژه در فصل زمستان، کمک‌رسانی سازمانهای بشردوستانه را تحت تاثیر قرار داده است.

 همچنین سرمای شدید و بارش سنگین برف در ولایت هرات افغانستان جان 45 معتاد به مواد مخدر را گرفت.

حیات الله روحانی رئیس شعبه مبارزه با مواد مخدر فرماندهی پلیس هرات واقع در غرب افغانستان به رسانه‌ها اعلام کرد که از آغاز فصل زمستان تاکنون 45 معتاد متجاهر در این ولایت بر اثر سرمازدگی جان خود را از دست دادند.

وی در ادامه افزود: در روزهای اخیر حدود 3 هزار و 500 معتاد به مواد مخدر از خیابان‌های شهر جمع‌آوری و به مراکز بازپروری منتقل شده‌اند.

تخمین زده می‌شود که شمار معتادان به مواد مخدر در ولایت هرات به حدود 70 هزار تن می‌رسد که بیشتر آن‌ها در خیابان‌ها سرگردان هستند.

همچنین بیست و چهار نفر از جمله زنان و کودکان در پی شرایط نامساعد جوی و سرمای شدید در ولایت‌های مختلف افغانستان جان خود را از دست دادند.

شمار زیادی از مردم افغانستان به دلیل بحران اقتصادی و فقر قادر به تامین هیزم، زغال سنگ و دیگر وسایل گرمایشی نیستند.

مشکلات حمل و نقل نیز به دلیل شرایط نامساعد جوی به ویژه در فصل زمستان، کمک‌رسانی سازمان‌های بشردوستانه را تحت تاثیر قرار داده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

کلمات کلیدی تحولات افغانستان

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.