این تلفات بزرگترین تلفات اوکراین در نوع خود از ابتدای جنگ اکنون است.

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری فرانسه، شمار قربانیان حمله موشکی روسیه به یک ساختمان مسکونی در شهر«دنپیرو» در شرق اوکراین در اواخر هفته گذشته تا کنون به 40 تن رسید و این تعداد بیشتر نیز خواهد شد. این تلفات بزرگترین تلفات اوکراین در نوع خود از ابتدای جنگ اکنون است. 

روسیه مسئولیت این حمله را به عهده نگرفت و طرف اوکراینی را متهم کرده است. «دیمتری پسکوف» این فاجعه را ناشی از حمله موشک های ضد هوایی اوکراین دانست.

در همین حال، «آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل حمله موشکی مرگبار روسیه را به شدت محکوم کرد و آن را «جنایت  جنگی» توصیف کرد و تأکید کرد که این یک نمونه دیگر برای«نقض قوانین جنگ» است.

از سوی دیگر، سوئد که ریاست دوره ای اتحادیه اروپا را به عهده دارد روز دوشنبه تأکید کرد که حمله موشکی روسیه به یک ساختمان مسکونی در  دنیپرو  یک جنایت جنگی است.

از سوی دیگر، وزیر خارجه آلمان روز دوشنبه خواستار تشکیل یک دادگاه ویژه محاکمه رهبران روسیه به دلیل لشکرکشی به اوکراین شد.

از جهتی دیگر، روز دوشنبه و چهل و هشت ساعت بعد از حمله موشکی به دنپیرو جسد 40 شهروند اوکراینی از زیر آوار بیرون آورده شدند و تعداد زخمی ها به 74 نفر رسید. علاوه بر آن، در سایه ادامه عملیات امداد و نجات برای پیدا کردن نجات یافتگان احتمالی از زیر آوار هنوز سرنوشت 29 نفر مشخص نیست.

«اولنا زیلنسکی» بانوی اول اوکراین در گفت و گو با شبکه سی ان ان، گفت که روس ها نتوانسته اند که روحیه مقاومت اوکراینی ها را در  هم بشکنند.

در تحولی دیگر، وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد که معاون وزیر امور خارجه و معاون وزارت دفاع آمریکا برای دیدار با ولودیمر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین در کی‌یف  به سر می برند.

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که وندی شرمن معاون وزیر امور خارجه و کالین کال معاون وزیر دفاع آمریکا برای دیدار با ولودیمیر زلنسکی در کی‌یف هستند.

وزارت امور خارجه مشخص نکرد که آیا این دیدار برگزار شده است یا خیر، اما بر اساس این گزارش، در کی‌یف، شرمن و سایر اعضای هیئت با نخست وزیر اوکراین و رئیس وزارت دفاع صحبت کردند که از جمله موضوعات مطرح شده انرژی بود. کمک به بازسازی کشور و ادامه حمایت های دفاعی.

 


 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.