نخست وزیر اوکراین در نشست دولت گفت که خسارت وارده به اقتصاد اوکراین در نتیجه درگیری های این کشور و روسیه، بیش از 700 میلیارد دلار تخمین زده می شود.

به گزارش جماران به نقل از اسپوتنیک، دنیس شمیحال نخست وزیر اکراین همچنین گفت، دولت در سال جاری 966 میلیون دلار برای ساخت و ساز و تعمیرات ساختمان های عمومی، تاسیسات زیربنایی حیاتی و تامین مسکن برای آوارگان، بودجه اختصاص داده است.

 دنیس شمیگال، نخست وزیر اوکراین روز سه شنبه در نشست دولت گفت که خسارت وارده به اقتصاد اوکراین در نتیجه درگیری های این کشور و روسیه، بیش از 700 میلیارد دلار تخمین زده می شود.

وی گفت:" ما به همراه بانک جهانی قصد داریم یک راستی آزمایی دیگر از نیازهای اوکراین برای بهبود سریع اوضاع انجام دهیم. اجازه دهید یادآوری کنم که ما در ابتدای ژوئن 2022 رقم 350 میلیارد دلار به عنوان خسارت وارده را تخمین زدیم، با توجه به حملات اخیر به زیرساخت ها، امروز این مبلغ بیش از 700 میلیارد دلار است".

شمیحال تأکید کرد که بودجه دولتی برای سال جاری شامل 966 میلیون دلار برای ساخت و ساز و تعمیرات ساختمان‌های عمومی، تأسیسات زیربنایی حیاتی و تأمین مسکن برای افراد آواره است.

به گفته مقامات اوکراینی، 50 درصد از زیرساخت های انرژی این کشور تخریب شده است. شمیحال 18 آذرماه سال گذشته اذعان داشت که محدودیت‌های مصرف برق در کشور در طول زمستان ادامه خواهد داشت، زیرا تمامی نیروگاه‌های حرارتی و برق آبی و همچنین 40 درصد از تاسیسات شبکه فشار قوی به درجات مختلف آسیب دیده‌اند.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.