طوفان زمستانی خطرناک و طولانی مدت که طی هفته گذشته در سراسر آمریکا در حال وقوع است، بخش زیادی از ایالات متحده را تحت تأثیر قرار داد، زیرا یک انفجار قطبی دمای هوا را در بیشتر مناطق آمریکا به سطوح خطرناکی کاهش داد.

به گزارش جماران به نقل از سى ان ان بسیاری از شهرها همچنان پوشیده از برف غلیظ هستند. در بازه های جداگانه 24 ساعته، باراگا، میشیگان، 42.8 اینچ برف باریده است در حالی که بندر هندرسون، نیویورک، 40.8 اینچ برف باریده است.

طوفان در تعطیلات آخر هفته شلوغ آمریکا باعث شد که بیش از 5000 پرواز در روز جمعه، بیش از 3400 پرواز شنبه و بیش از 3100 پرواز در کریسمس لغو شوند.

حدود 3800 پرواز به داخل یا خارج از فرودگاه های آمریکا تا ساعت 7 بعد از ظهر لغو شده است. طبق سایت ردیابی FlightAware ، دوشنبه ، در مجموع بیش از 2500 پرواز لغو شده توسط شرکت هواپیمایی ساوت وست، که 70 درصد از پروازهای خود را لغو کرده است، است.

اداره حمل و نقل مرزی نیاگارا در توییتر اعلام کرد فرودگاه بین المللی بوفالو نیاگارا که روز جمعه به دلیل "شرایط جوی خطرناک" بسته شد و 43 اینچ برف بارید، انتظار می رود تا اواخر صبح چهارشنبه بسته بماند. بر اساس یک خبر روز دوشنبه، فرودگاه بین المللی پیتزبورگ در حال ارسال تجهیزات برفی به فرودگاه بوفالو برای کمک به بازگشایی فرودگاه است.

حداقل 49 مورد مرگ ناشی از طوفان در چندین ایالت گزارش شده است.

نیویورک: علاوه بر 27 مورد مرگ در شهرستان ایری، یک مورد مسمومیت کشنده با مونوکسید کربن در شهرستان نیاگارا گزارش شده است.

کلرادو: پلیس کلرادو اسپرینگز از روز پنجشنبه دو مورد مرگ ناشی از سرما را گزارش کرد که یک مرد در نزدیکی ترانسفورماتور برق ساختمانی پیدا شد که احتمالاً به دنبال گرما بود و دیگری در یک کمپ در یک کوچه.

کانزاس: گشت بزرگراه روز جمعه گفت که سه نفر در تصادفات رانندگی مرتبط با آب و هوا جان خود را از دست داده اند.

کنتاکی: مقامات گفته اند که سه نفر در این ایالت جان خود را از دست داده اند، از جمله یکی از آنها تصادف یک وسیله نقلیه در شهرستان مونتگومری.

میسوری: پلیس کانزاس سیتی گفت که یک نفر پس از سر خوردن کاروان از جاده یخ زده و داخل نهر یخ زده جان خود را از دست داد.

اوهایو: مقامات گفتند که 9 نفر در نتیجه تصادفات خودروهای مرتبط با آب و هوا جان خود را از دست دادند، از جمله چهار نفر در تصادف صبح شنبه در بین ایالتی 75، زمانی که یک تراکتور-تریلر از میانه عبور کرد و با یک SUV و یک پیکاپ برخورد کرد.

تنسی: وزارت بهداشت روز جمعه یک مورد مرگ ناشی از طوفان را تایید کرد.

ویسکانسین: گشت ایالتی روز پنجشنبه یک تصادف مرگبار را به دلیل آب و هوای زمستانی گزارش کرد.

ورمونت: به گفته رئیس پلیس، یک زن در کسلتون پس از سقوط درخت بر روی خانه اش جان باخت.

غرب نیویورک در برف مدفون شد - و هنوز تمام نشده است

به گزارش سرویس هواشناسی ملی، بوفالو با بارش 92.7 اینچ برف قابل اندازه گیری از اکتبر تا روز کریسمس، برفی ترین شروع فصل زمستان را داشته است. آخرین طوفان تنها یک ماه پس از آن رخ داد که منطقه با یک طوفان برفی تاریخی برخورد کرد. پس از سقوط 6.3 اینچی دیگر در روز دوشنبه، شهر اکنون نزدیک به 100 اینچ است.

بوفالو تا بعدازظهر سه شنبه تحت توصیه های هواشناسی زمستانی باقی می ماند و احتمال بارش برف تا 7 اینچ دیگر وجود دارد. با این حال دمای هوا کمی بالاتر از روزهای گذشته خواهد بود و بیشینه آن در روز 30 درجه و در شب 26 درجه است.

سوپرمارکت ها از روز دوشنبه در غرب نیویورک شروع به بازگشایی کردند و انتظار می رفت که سایر سوپرمارکت ها روز سه شنبه بازگشایی شوند.

هوچول روز دوشنبه گفت که ایالت غذاهای آماده را ذخیره کرده است و «هزاران» آماده توزیع در بانک‌های مواد غذایی هستند، اما خاطرنشان کرد که شرایط جاده‌ها تلاش‌های کمک‌رسانی را فلج می‌کند.

ما مسئولیت داریم که همه این منابع را در اختیار داشته باشیم. اما، وقتی مادر طبیعت به معنای واقعی کلمه تعطیل می‌شود و دیواری ایجاد می‌کند که نمی‌توانید گذشته را ببینید، امن نیست، نه فقط وسایل نقلیه اضطراری، بلکه کامیون‌هایی که مواد غذایی را به فروشگاه‌ها می‌آورند و فروشگاه‌ها به هر حال تعطیل می‌شوند. هوچول گفت: فلج را تجربه می کنیم.

وی گفت که فرماندار درخواستی را به رئیس جمهور جو بایدن برای اعلام وضعیت اضطراری فدرال برای شهرستان های ایری و جنسی ارائه کرد که "برای کمک به تلاش های ما برای بازیابی از این طوفان تاریخی بسیار مهم خواهد بود."

شایان ذکر است در شهر  بوفالو که ارتفاع برف از یک متر بالاتر رفته است، رانندگی ممنوع اعلام شده است.

آمریکایی‌ها با ترس بارش شدید و بلند‌مدت برف مواد غذایی اصلی در فروشگاه‌ها را تمام کرده‌اند.

به گفته منابع محلی در یک سوپر مارکت حوادث غارت نیز رخ داده است.

میلیون‌ها نفر در آمریکا به دلیل کولاک برف دسترسی به برق ندارند.

مارک پولونکارز، مدیر اجرایی شهرستان ایری از توابع نیویورک طی بیانیه‌ای اعلام کرد که درحال حاضر 12 هزار خانه و کسب‌کار دسترسی به برق ندارند.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.