هند تعداد بی سابقه ای از سربازان خود را در مرزهای خود با چین مستقر کرده است

به گزارش جماران به نقل از روسیا الیوم سوبرامانیام جایشانکار، وزیر امور خارجه هند گفت که هند به چین "فشار می آورد" تا تنش زدایی و خلع ید کند و به همین دلیل است که تعداد سربازان خود را در مرز مستقر کرده است.
جایشانکار در پاسخ به انتقاد حزب مخالف "کنگره ملی هند" گفت: "اگر ما به چین اهمیت نمی دهیم، پس چه کسی ارتش هند را به مرزها فرستاده است؟ و اگر نسبت به چین بی تفاوت هستیم، پس چرا فشار می آوریم. چین امروز تشدید تنش ها را متوقف کند و از تعامل خارج شود؟ چرا می گوییم روابط ما عادی نیست؟" وزیر امور خارجه هند با اشاره به اینکه هیچ‌کس نباید از سربازان هندی که از مرزها محافظت می‌کنند انتقاد کند، خاطرنشان کرد که استقرار ارتش هند در مرزها بی‌سابقه است و برای مقابله با استقرار چین که از سال 2020 به شدت افزایش یافته است.
راجنات سینگ، وزیر دفاع هند، پیشتر گفته بود که در 9 دسامبر، نیروهای چینی تلاش کردند تا مرزهای ایالت آروناچال پرادش را نقض کنند و "به طور یکجانبه وضعیت موجود را تغییر دهند." بر اثر این درگیری عده ای مجروح شدند که هیچ تلفاتی نداشت.
وزیر دفاع هند افزود: از طرف چینی خواسته شده است که از چنین اقداماتی خودداری کند و صلح و آرامش را در طول مرز حفظ کند. به گفته وزارت خارجه چین، وضعیت در مرز چین و هند پس از درگیری نظامی با ثبات است و طرفین از کانال های دیپلماتیک و نظامی ارتباط برقرار می کنند.
این اولین حادثه از نوع خود پس از درگیری ماه مه 2020 است که در آن 20 سرباز هندی در درگیری با نیروهای چینی در دره بلند گالوان در منطقه مرزی لاداخ کشته و تعدادی دیگر زخمی شدند.
نکته قابل توجه این است که یک مناقشه منطقه ای طولانی مدت بین هند و چین بر سر مالکیت یک قطعه زمین کوهستانی در شمال کشمیر، علاوه بر نزدیک به 60000 کیلومتر مربع در ایالت شمال شرقی آروناچال پرادش، جایی که خط کنترل واقعی گسترش می یابد، وجود دارد، که جایگزین مرز بین دو کشور در این منطقه می شود. در پاییز 1962، این درگیری به یک جنگ مرزی تبدیل شد، سپس تشدید جدیدی در لاداخ آغاز شد، در ماه مه 2020، زمانی که یک سری درگیری بین ارتش چین و هند در منطقه دریایی پانگونگ رخ داد، پس از آن دهلی نو و پکن حضور نظامی خود را در منطقه افزایش دادند.
پس از خروج بیشتر نیروهای مستقر در فوریه 2021، دو طرف 16 دور مذاکره در سطح فرماندهان سپاه های مستقر در منطقه انجام دادند. در اوایل سپتامبر سال جاری، هند و چین مرحله جدیدی از خروج نیروها را در مرز در لاداخ، تپه های گوجرا و منطقه هات اسپرینگز انجام دادند. به گفته رسانه های هندی، هم اکنون حدود 60 هزار نیرو از هر طرف در این مناطق مستقر هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

کلمات کلیدی چین هند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.