خبرگزاری مرکزی کره (KCNA) تصاویری از دختر کیم جونگ اون رهبر کره شمالی را در اولین حضور عمومی خود در روز جمعه در کنار پدرش هنگام پرتاب موشک بالستیک منتشر کرد.

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری کره ، این دختر در تصویر در کنار پدرش رهبر کره شمالی ظاهر شده است که ظاهراً در یک سایت نظامی است و یک کت سفید پوشیده است.
14010828000021_Test_PhotoL

خبرگزاری مرکزی کره شمالی نام دختری را که کیم را در هنگام نظارت بر پرتاب آزمایشی موشک در روز جمعه همراهی می کرد، فاش نکرد.

رسانه ها گزارش دادند که کیم جونگ اون "به همراه دختر و همسرش" بر آزمایش موشکی نظارت داشته است.
637878b44236047369498d6b

شایان ذکر است رئیس ستاد مشترک نیروهای کره جنوبی اعلام کرد که کره شمالی ساعت 10:15 صبح یک موشک بالستیک قاره پیما را از منطقه سونان در نزدیکی پیونگ یانگ پرتاب کرد.
637878c842360430a01c0b59

خبرگزاری «یونهاپ» به نقل از این گزارش، موشک مذکور که از فرودگاه بین‌المللی پیونگ‌یانگ شلیک شد، ۹۹۹.۲ کیلومتر مسافت را در آسمان به ارتفاع ۶ هزار کیلومتری طی کرد.

در این گزارش ‌آمده است: «این شلیک آزمایشی، قابل اتکا بودن سامانه‌های تسلیحاتی راهبردی بزرگ و جدید کره شمالی و عملکرد رزمی قدرتمند آن را نشان داد. این شلیک تحت شرایط غیرقالب تحملی که اقدامات تقابل‌جویانه نظامی بی‌پروای آمریکا و دیگر نیروهای متخاصم ایجاد کرده‌اند، انجام شد».

رهبر کره شمالی نیز حین نظارت بر این پرتاب گفت که شلیک موشک قاره‌پیما، وجود ظرفیت قابل اتکا و قدرتمند در کشورش برای مقابله با هر نوع تهدید اتمی را نشان داد.

بر این اساس، کیم هشدار داد: «اگر دشمنان به تهدید علیه کره شمالی با معرفی ابزارهای تهاجمی اتمی ادامه دهند، دولت و حزب ما هم قاطعانه، تهدیدهای اتمی را با تسلیحات و تقابل را با تقابل پاسخ می‌دهند».

پیش از این، «یون سوک یول» رئیس جمهور کره جنوبی با درخواست از جامعه بین‌المللی برای اعمال شدیدترین تحریم‌ها بر پیونگ‌یانگ، خواستار تقویت بازدارندگی در برابر موشک‌های کره شمالی شده بود.

آزمایش‌های اخیر کره شمالی با هدف توسعه زرادخانه هسته‌ای این کشور انجام شده است.

از دو هفته پیش تا کنون، کره‌شمالی در اعتراض به برگزاری رزمایش مشترک هوایی سئول و واشنگتن، ۳۷ فروند موشک کوتاه برد، میان برد و برد بلند بالستیک را به سمت دریای شرقی و دریای زرد شلیک کرده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.