کاهش ارزش این شرکت در بازار به دلایلی مانند افزایش تورم، تشدید سیاست های پولی و سودهای ناامید کننده رخ داده است امری که منجر به عملیات فروش تاریخی سهم این شرکت طی سال جاری شده است.

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری بلومبرگ، شرکت آمریکایی «آمازون» غول تجارت دیجیتالی، نخستین شرکت در جهان است که یک تریلیون دلار از ارزش خود در بازار را در سایه نگرانی درباره آینده اش از دست می دهد.

کاهش ارزش  این شرکت در بازار به دلایلی مانند افزایش تورم، تشدید سیاست های پولی و سودهای ناامید کننده رخ داده است امری که منجر به عملیات فروش تاریخی سهم این شرکت طی سال جاری شده است.

در پایان جلسه روز چهارشنبه سهم آمازون با 4.3کاهش به 86.14 دلار رسید و بدین ترتیب ارزش  شرکت در بازار به 878.5میلیارد دلار کاهش یافت این در حالی است که ارزش این شرکت در جولای 2021 به 1.88تریلیون دلار رسیده بود.

بلومبرگ همچنین تأکید کرد که ترس از وقوع رکود اقتصادی بر عملکرد سهم های شرکت های فناوری در طول سال تأثیر گذاشته است. 5 شرکت برگ فناوری سال جاری میلادی شاهد بخار شدن نزدیک به 4 تریلیون از ارزش خود در بازار شدند.

در حال حاضر فقط چهار شرکت در جهان وجود دارند که ارزش آنها در بازار بیش از یک تریلیون دلار است که عبارتند از: Apple ،Saudi Aramco ،Microsoft وAlphabet.


 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

کلمات کلیدی آمازون

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.