معترضان روز دوشنبه در دهلی نو پایتخت هند، سدها را شکستند و علیه نخست وزیر نارندرا مودی شعار سر دادند، پس از تجمع هزاران کشاورز در اعتراض به آنچه به قول آنها وعده های عملی نشده دولت بود، اعتراض کردند.

به گزارش جماران به نقل از سی ان ان، بیش از هشت ماه پس از آن که کشاورزان اعتراض یک ساله خود را لغو کردند و دولت به چندین مورد از خواسته‌های آنها موافقت کرد، بیش از 5000 کشاورز در مرکز پایتخت تجمع کردند تا علیه مودی و دولت او اعتراض کنند.

بر اساس بیانیه سامیوکتا کیسان مورچا، سازمان کشاورز که اعتراض روز دوشنبه را سازماندهی کرد، کشاورزان از دولت می خواهند که حداقل قیمت حمایتی را برای همه محصولات تضمین کند و تمام بدهی های کشاورزان را تسویه کند.

سخنگوی وزارت کشاورزی فدرال به درخواست برای اظهار نظر پاسخ نداد.

معترضان در حالی که با سر دادن شعارهایی علیه مودی به سمت محل برگزاری راهپیمایی می کردند، بنرها و پرچم ها را در دست داشتند و موانع را شکستند.

در نوامبر گذشته، مودی گفت که سه قانون مزرعه را که هدفشان مقررات زدایی از بازارهای محصولات بود، اما به گفته کشاورزان به شرکت ها اجازه می دهد از آنها بهره برداری کنند، لغو خواهد کرد.

دولت فدرال همچنین موافقت کرد که هیئتی از تولیدکنندگان و مقامات دولتی تشکیل دهد تا راه‌هایی برای تضمین حداقل قیمت‌های حمایتی (MSP) که نرخ‌های تضمین‌شده نامیده می‌شوند، برای همه محصولات کشاورزی بیابند.

ماه گذشته، دولت فدرال این پانل را تشکیل داد و از نمایندگان سازمان های کشاورز دعوت کرد تا به آن بپیوندند. تدابیر امنیتی در اطراف مرزهای پایتخت کشور تشدید شد و حضور پلیس در داخل و اطراف منطقه اعتراضی تشدید شد.

به گزارش رویترز، هشت ماه بعد از آنکه با تفاهم ایجاد شده، کشاورزان به اعتراضات یک ساله خود علیه دولت پایان دادند، بیش از ۵ هزار نفر از آنها در مرکز پایتخت هند تجمع کرده و شعارهایی را علیه مودی و دولت این کشور سر دادند.

براساس بیانیه سازمان کشاورز، بانی تجمع امروز کشاورزان؛ خواسته‌های معترضان تضمین قیمت حداقلی خرید تضمینی تمامی محصولات و تسویه تمامی بدهی‌های گذشته است.

با این حال وزارت کشاورزی هند پاسخی به این بیانیه نداده است.

ماه نوامبر گذشته، مودی سه قانون مرتبط با کشاورزی را با هدف مقررات زدایی از بازارهای محصولات کشاورزی لغو کرد ولی کشاورزان می‌گویند همچنان شرکت‌های بزرگ امکان بهره‌برداری بیشتری از آنها دارند.

دولت فدرال همچنین موافقت کرده بود که راه‌هایی را برای اطمینان از خرید تضمینی تمامی محصولات تولیدی کشاورزان به حداقلی ترین نرخ حمایتی پیدا کند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.