بر اثر وقوع طوفان فصلی موسوم به مانسون و بارش باران و جاری شدن سیل بی سابقه در لاس وگاس آمریکا دستکم 2 تن کشته شدند.

به گزارش جماران به نقل از سی ان ان به گفته مقامات کانتی کلارک، پس از بارندگی شدید در لاس وگاس و جاری شدن سیل در خیابان‌ها، پنج‌شنبه شب در مرطوب‌ترین فصل باران‌های موسمی در یک دهه اخیر، دو نفر کشته شدند. ماموران اداره پلیس متروپولیتن لاس وگاس و آتش نشانان اداره آتش نشانی شهرستان کلارک یک مرد را در یک کانال سیل در پنجشنبه شب کشف و سپس خارج کردند. به گفته بیلی ساموئلز معاون رئیس آتش نشانی شهرستان کلارک، او با آمبولانس به مرکز پزشکی دانشگاه جنوبی نوادا منتقل شد و بعداً درگذشت.

روز جمعه حوالی ساعت 2 بعد از ظهر، مقامات اداره فواید عمومی شهرستان کلارک در حال استفاده از تجهیزات سنگین برای برداشتن آوارهای اضافی از کانال سیل بودند در حالی که آتش نشانان با دست انبوه ها را حفر کردند و قربانی دوم را در کانال سیل پیدا کردند. ساموئلز گفت که جسد این مرد از آوار خارج شد و به دفتر پزشکی قانونی شهرستان کلارک منتقل شد.

همانطور که در ویدئوی منتشر شده توسط KTNV وابسته به سى ان ان  مشاهده می شود که در آن 114 قطع برق در شهرستان کلارک که حدود 12000 نفر را تحت تاثیر قرار داده است، در روز پنجشنبه از سقف در کازینو Planet Hollywood سرازیر شد. باران‌های موسمی شدید در هفته‌های اخیر، سطح خشکسالی را در جنوب غربی - و همچنین غرب بین‌کوهی - به میزانی کاهش داده است که طی ماه‌های گذشته مشاهده نشده است. دانشمندان هشدار داده اند که خشکسالی شدید و سیل شدید با گرم شدن سیاره بیشتر و شدیدتر می شود.

در این گزارش آمده است که در نوادا، منطقه «خشکسالی استثنایی» از نزدیک به 30 درصد در هفته گذشته به 4 درصد کاهش یافته است که پایین ترین حد آن در نزدیک به دو سال گذشته است. شرایط در دره مرکزی کالیفرنیا بدتر شد، اما پس از باران های قابل توجه که هفته گذشته سیل را به دره مرگ وارد کرد، در بیابان های شرقی بهبود یافت. در لاس وگاس، بارندگی روز پنجشنبه 0.58 اینچ، کل فصل باران های موسمی امسال را به 1.28 اینچ رساند که مرطوب ترین از سال 2012، که 3.63 اینچ بود. فصل باران های موسمی از 15 ژوئن تا 30 سپتامبر ادامه دارد. مرطوب ترین فصل باران های موسمی در تمام دوران در سال 1984 با 4.16 اینچ بود.

به گزارش واشنگتن‌تایمز، نیروهای امداد در جریان عملیات لایه‌روبی سیل شدید در شهر لاس‌وگاس جسد یک فرد را خارج کردند؛ اولین تلفات این حادثه نیز در همین شهر یافت شده بود.

مهیب‌ترین بارش موسمی فصل تابستان موسوم به مانسون، پنجشنبه هفته گذشته در لاس وگاس جاری شد و سیلاب بخش‌هایی از جنوب ایالت نوادا را فرا گرفت.

معاون آتشنشانی شهرستان کلارک در نوادا، گفت که روز جمعه و در جریان عملیات تفحص در کانال سیلی واقع در مجاورت بلوار لاس‌وگاس، جسد یک فرد را پیدا کرده‌اند؛ این در حالی است که به گفته وی، یک نفر دیگر نیز در همین منطقه و به‌رغم بیرون کشیده شدن از زیر آوار، جان خود را از دست داده بود.

براساس گزارش ای‌بی‌سی نیوز، این طوفان سیل‌آسا مشابه همان طوفانی است که دو هفته پیش در ۲۸ جولای (۶ مردادماه) لاس‌وگاس را درنوردیده بود.

بر اثر این سیل شدید، آب زیادی وارد پارکینگ منازل و هتل ها و اقامتگاه ها شده و خسارات زیادی وارد شده، اما تاکنون ارزیابی دقیقی از میزان خسارات صورت نگرفته است.

براساس این گزارش، این طوفان، مشابه طوفانی بود که حدود دو هفته پیش و در تاریخ 28 جولای در همین منطقه اتفاق افتاد.

مرکز پیش بینی آب و هوای این شهر نیز اعلام کرد این طوفان در شمال و شرق لاس وگاس به وقوع پیوسته و علاوه بر این بارش سنگین باران، رعد و برق و وزش بادهای ناگهانی و شدید پیش بینی می شود.

  برخی تصویر منتشر شده در شبکه های اجتماعی نشان می دهد که در برخی مناطق لاس وگاس، آب تا قسمت بالایی لاستیک خودروها و حتی تا پلکان بالایی اتوبوس ها هم بالا آمده و داخل آنها می شود.

این در حالی است که باد شدیدی با سرعت 103 کیلومتر بر ساعت نیز شمال لاس وگاس را درنوردید اما تاکنون خساراتی گزارش نشده است.

در حالی که میزان بارش باران در لاس وگاس سالانه حدود 10 سانتی متر است اما میزان بارش یک شب در برخی مناطق به بیش از 6 سانتی متر هم رسید.    

این در حالی است که هفته گذشته بر اثر وقوع ناگهانی سیل در کالیفرنیای آمریکا حدود هزار نفر از ساکنان این شهر در یک پارک ملی و در میان امواج مهیب سیل گرفتار شدند.

مسئولان پارک ملی «دره مرگ» در کالیفرنیا اعلام کردند در پی وقوع ناگهانی سیل مجبور به بستن پارک شده و در نتیجه حدود هزار نفر داخل پارک گرفتار شده و نمی توانند آنجا را ترک کنند.

آنها افزودند: حدود 60 خودرو متعلق به بازدیدکنندگان و کارکنان پارک در میان انبوهی از گل و لای این سیل مهیب گیر کرده و آسیب دیده‌اند و گل و لای فراوان به هتل لوکسی در نزدیکی این پارک نیز وارد شده و به برخی اتاق های هتل و دفاتر تجاری مستقر درهتل، خسارات فراوانی وارد کرده است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس نوشت: بارندگی های موسمی تابستان در جنوب  ایالت نوادا  که در یک دهه اخیر بی سابقه بوده است، نتیجه مرگباری به همراه داشت.

بنابراین گزارش جاری شدن سیل در لاس وگاس  به برخی از هتل ها خسارت وارد کرده و باعث آب گرفتگی در پارکینگ ساختمان های بلند مرتبه  دراین شهر جنوبی ایالت نوادا آمریکا شده است.

مقام های امداد شهرستان کلارک که شهر لاس وگاس مرکز آن است، اعلام کردند در روز جمعه (روز گذشته به وقت محلی)  جسد فردی را  از زیر آوار  یک کانال سیل در نزدیکی منطقه  بلوار لاس وگاس خارج کرده  و یک نفر نیز با وجود بیرون کشیده شدن از سیلاب توسط ماموران امداد، جان خود را از دست داد، مقامات در ایالت نوادا و شهر لاس وگاس نسبت به مجروحان بیشتر بر اثر جاری شدن این سیل گزارشی ندادند.

آسوشیتدپرس افزود: سیلی که از روز پنجشنبه گذشته در لاس وگاس بر اثر بارش های موسمی شدید فصل تابستان رخ داد به مانند سیلی بود که دو هفته پیش در ۲۸ جولای (۶ امرداماه ۱۴۰۱) جاری شد.

به گفته مقام های اداره هواشناسی ایالت نوادا میزان بارندگی در روزهای اخیر در لاس وگاس و بخش هایی از ایالت آریزونا به ۳۲ میلی متر رسید، این درحالی است که میزان بارندگی سالیانه در لاس وگاس اندکی بیش از  ۱۰۷ میل متر است، درهمین حال مقام های هواشناسی نسبت به ادامه این وضعیت و وقوع توفان که از مبدا خلیج کالیفرنیا است،  به ساکنان این منطقه هشدار دادند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.