مقاومت فلسطین تأکید کرد که با هواپیماهای اسرائیلی بر فراز شهر«خان یونس» در جنوب نوار غزه مقابله کرده است و به سمت آنها موشک شلیک کرده است.

به گزارش جماران به نقل از روسیا الیوم، مقاومت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد که عصر امروز یکشنبه با استفاه از موشک های ضد هوایی با هواپیماهای متجاوز اسرائیلی مقابله کرده است.

مقاومت فلسطین تأکید کرد که با هواپیماهای اسرائیلی بر فراز شهر«خان یونس» در جنوب نوار غزه مقابله کرده است و به سمت آنها موشک شلیک کرده است.

در همین حال، رژیم اشغالگر در فرودگاه حیفا اعلام حالت فوق العاده کرد.

رسانه های اسرائیلی اعلام کرد که بارانی از موشک بر سرزمین های اشغالی فرو ریخته است.

در تحولی دیگر، سخنگوی دفاع غیرنظامی غزه از اجرای 71 ماموریت توسط این نهاد از آغاز تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه خبر داد.

سرهنگ محمود بصل به خبرنگار شبکه خبری العالم در غزه گفت که نیروهای دفاع از غیرنظامی در غزه 71 ماموریت شامل امداد، نجات و آتش نشانی را در جنایت رژیم صهیونیستی در منطقه رفح انجام دادند.

وی تاکید کرد که در جنایت رفح، 7 فلسطینی شهید شدند که دو نفر زن بودند و ده ها مجروح برجای گذاشت و ساختمان های هدف بدون اخطار قبلی با خاک یکسان شد.

بصل این کشتار را جنایتی وحشیانه توسط نیروهای رژیم صهیونیستی دانست که به خاطر آن نیروهای دفاع غیرنظامی اجساد مردم بی دفاع را از زیر آوار خارج کردند.

 همچنین رئیس هیات ملی حمایت از مردم فلسطین و کارشناس اقتصادی، بر بسته بودن گذرگاه‌ها از روز سه شنبه و ممنوعیت ورود کالاها و وسایل مهم پزشکی مورد نیاز وهمچنین سوخت برای نیروگاه نوارغزه تاکید کرد.

محسن ابو رمضان، در گفتگوی با شبکه العالم، از ادامه تجاوزات اسرائیل به غزه و پاسخ موشکی مقاومت، و احتمال وقوع یک فاجعه انسانی قریب الوقوع در نوار غزه در همه زمینه های بشردوستانه و حیاتی، به ویژه بخش بهداشت، از جمله بیمارستان ها و درمانگاه ها، به دلیل کمبود دارو و مواد مصرفی، و کمبود بسیاری از وسایل مورد نیاز بیماران، افزون بر قطعی برق اشاره کرد.

سازمان انرژی غزه دیروز شنبه اعلام کرد که نیروگاه برق به دلیل بسته بودن گذرگاه کرم ابوسالم توسط رژیم صهیونیستی و واردن نشدن سوخت مورد نیاز فعالیت خود را متوقف کرده است.

سازمان انرژی در بیانیه‌ای اعلام کرد: با توجه به شرایط فعلی و عدم تامین سوخت ایستگاه، کار این ایستگاه ظهر روز شنبه متوقف می‌شود زیرا برق موجود غزه 120 مگاوات است. (از مقامات اشغالگر خریداری شده)، در حالی که به بیش از 500 مگاوات نیاز دارد.

از سوی دیگر، همزمان با تشدید حملات موشکی تلافی‌جویانه مقاومت فلسطین، تعدادی از نظامیان صهیونیست پایگاه‌های خود در اطراف غزه را ترک کردند.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی از شلیک ۷۵۰ راکت از نوار غزه به سمت فلسطین اشغالی از زمان آغاز حملات رژیم صهیونیستی خبر دادند.

وزارت امنیت داخلی رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد که گذرگاه نظامی «ایریز» با خمپاره هدف قرار گرفته است.

در همین ارتباط شبکه الجزیره گزارش داد که تعدادی از نظامیان صهیونیست از ترس حملات تلافی‌جویانه مقاومت فلسطین، پایگاه‌های خود در اطراف غزه را ترک کردند.

شبکه المنار نیز گزارش داد که سرایا القدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی تل‌آویو، اشدود، عسقلان، بئر السبع، پایگاه بلماحمیم، نتیفوت، مفتاحیم و مفلاسیم را هدف حمله موشکی قرار داد.

«طلال ابوظریفه» از رهبران جبهه دموکراتیک نیز تایید کرد که گردان‌های مقاومت ملی، شاخه نظامی جبهه دموکراتیک از همان لحظات اولیه، شریک گروهان‌های قدس در نبرد شجاعت و دفاع از مردم فلسطین بودند زیرا این نبرد را نبردی می داند که متعلق به جهاد نیست و تهاجم به جنبش جهاد، تهاجم به همه است.

وی در گفت و گو با شبکه خبری العالم افزود: مردم فلسطین و گروه‌های فلسطینی به مقاومت در برابر تجاوزات جنایتکارانه دشمن ادامه می دهند که متاسفانه جهان در برابر آن ساکت است به همین دلیل گروه‍‍‌های مقاومت راهی جز اتحاد در زمینه مقابله با رژیم اشغالگر صهیونیستی ندارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.