«کوین اوکانر» پزشک کاخ سفید اعلام کرد جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا بار دیگر به ویروس کرونا مبتلا شده است.

به گزارش جماران به نقل از سی ان ان جو بایدن با نامه‌ای از دکتر کوین اوکانر، پزشک ریاست‌جمهوری، صبح روز شنبه دوباره آزمایش کووید-19 مثبت شد، که احتمالاً مثبت شدن کووید-19 «بازگشت» است که دکتر اشاره کرد «در درصد کمی از بیماران تحت درمان با Paxlovid این مورد مشاهده شده است.

کاخ سفید گفت، هیچ علامتی دوباره ظاهر نشده است و بایدن همچنان احساس خوبی دارد و در نتیجه درمان را از سر نخواهد گرفت. اوکانر گفت که تست رئیس جمهور در عصر سه شنبه، صبح چهارشنبه، صبح پنج شنبه و صبح جمعه منفی بود قبل از اینکه صبح شنبه آزمایشش مثبت شود.

کاخ سفید روز شنبه گفت که او برنامه‌های سفر به خانه‌اش در دیلاور یکشنبه و میشیگان را لغو کرد، جایی که انتظار می‌رفت روز سه‌شنبه لایحه‌ای را که اخیراً تصویب شده با هدف تقویت تولید نیمه‌رساناهای ایالات متحده مطرح کند.

جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا پس از خروج از قرنطینه، خطاب به آمریکایی‌ها گفت که کووید از بین نرفته و از آنها خواست علیه این بیماری واکسن بزنند.

وی که پس از خروج از قرنطینه پنج روزه و منفی اعلام شدن تست کرونا، در باغ گل سرخ کاخ سفید سخن می‌گفت، از بازگشت خود به کار و دفترش خبر داد.

بر اساس این گزارش، در روزهای قرنطینه نیز آقای بایدن در شرایط خفیف این بیماری بوده و علائم شدیدی نداشته است.

وی به آمریکایی‌ها گفت با آنکه کووید۱۹ از بین نرفته، اما با واکسن، دُز یادآور و دارو، می‌توان از شدت این بیماری کاست.

بایدن افزود: « برای به دست آوردن این چیزها لازم نیست رئیس جمهور باشید.» اشاره وی به در دسترس بودن واکسن کرونا برای همه در آمریکا است.

وی اضافه کرده، اما از آنجا که آمریکا «میلیاردها دلار برای تهویه مدارس، آزمایش، ماسک‌های باکیفیت و موارد دیگر» هزینه کرده، برای مبارزه با این زیرسویه آماده است.

به گزارش روسیا الیوم، کاخ سفید اعلام کرد که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا دو روز پس از اعلام بهبودی وی از ابتلاء به کرونا، مجدداً درگیر این ویروس شده است و مورد قرنطینه قرار خواهد گرفت.

پزشک کاخ سفید گفت: نتیجه آزمایش کرونای بایدن مثبت بوده که بازگشت فعالیت این ویروس در بدن وی را نشان می دهد.

وی همچنین افزود که بایدن شاهد بازگشت عوارض ابتلا به کرونا نبوده و همچنان احساس می کند که حالش خوب است و به همین دلیل درمان را از سر نخواهد گرفت.

بایدن نیز بلافاصله در پیامی توییتری نوشت که تست امروز کرونای وی مثبت اعلام شده است. رئیس جمهور آمریکا نوشت که این اتفاق برای اقلیت اندکی از مردم روی می‌دهد.

بایدن گفت که هیچگونه علائمی نداشته اما برای سلامتی کسانی که اطراف وی هستند، در قرنطینه خواهد بود.

رئیس جمهور آمریکا گفت که همچنان سر کار خواهد بود و به زودی باز می‌گردد.

کارین ژان پیر، سخنگوی کاخ سفید نوشت: بایدن "بی علامت است، احساس خوبی دارد و در قرنطینه برای محافظت از دیگران کار می کند."

یکی از مقامات کاخ سفید به سی‌ان‌ان گفت، بانوی اول جیل بایدن در دلاور باقی می‌ماند، جایی که از زمانی که برای اولین بار آزمایش کووید-19 رئیس‌جمهور مثبت شد، در آنجا بوده است. او به کاخ سفید برنگشته است.

این در حالی است که پزشک کاخ سفید شامگاه روز سه‌شنبه گذشته خبر داده بود که رئیس جمهور آمریکا تقریبا از تمامی نشانه‌های کرونا بهبود یافته است.

وی گفته بود که بایدن می‌تواند برنامه‌های روزانه خود را از سر بگیرد. علائم بایدن شامل آبریزش بینی، سرفه خشک، گلودرد و بدن درد بوده است.

پزشک کاخ سفید پیشتر گفته بود رئیس جمهور آمریکا به احتمال زیاد به زیرسویه جدید و بسیار مسری «BA.5» مبتلا شده که به سویه امیکرون ویروس کووید-۱۹ تعلق دارد.

کاخ سفید در تاریخ ۳۰ تیر در بیانیه‌ای با اعلام ابتلای رئیس جمهور79 ساله آمریکا به ویروس کرونا، افزوده بود: بایدن واکنش کووید ۱۹ را به طور کامل دریافت کرده است و علائم وی خفیف بوده و از راه دور وظایف خود را انجام خواهد داد.

ابتلای بایدن به بیماری کرونا در حالی اعلام شد که وی پیش از آن هم گفته بود به دلیل فعالیت‌های شرکت‌های نفتی، دچار سرطان شده است.

در بیانیه کاخ سفید آمده بود: مطابق با دستورالعمل‌های مرکز پیشگیری و کنترل بیماری‌های آمریکا، بایدن در کاخ سفید قرنطینه خواهد شد و در این مدت به انجام کامل وظایف خود ادامه خواهد داد.

به گزارش سی ان ان، جان کربی هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی در کاخ سفید به اخبار مطرح‌شده درباره نقش عربستان در ابتلای رئیس جمهوری آمریکا به کرونا واکنش نشان داد

براساس این گزارش، یک خبرنگار در کنفرانس مطبوعاتی «جان کربی»، هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی در کاخ سفید، پرسید: با توجه به اینکه «جو بایدن» فقط ۴ روز بعد از سفر به عربستان به کرونا مبتلا شد، تا چه حد این احتمال مطرح است که عربستان عامدانه بایدن را به کرونا مبتلا کرده باشد؟

وی افزود: برای پاسخ این سوال باید به کارین سخنگوی کاخ سفید مراجعه کنی و بحث وضعیت جسمانی رئیس جمهور خارج از اختیارات من است.

کربی در ادامه گفت: نمی‌دانم این حرف از کجا درآمده، چه چیزی باعث شد چنین سؤالی بکنی؟ به هر حال، این ایده که یک کشور خارجی بخواهد عمداً رئیس جمهوری آمریکا را مبتلا به کرونا کند واقعاً احمقانه است.

وی گفت که چنین چیزی وجود ندارد و باید با چنین ایده‌هایی در حد یک ایده کاملاً احمقانه برخورد کرد.

جو بایدن روز ۱۵ جولای در سفری دو روزه به عربستان سعودی سفر و با ملک سلمان و محمد بن سلمان شاه و ولیعهد سعودی و نیز برخی مقامات کشورهای عربی دیدار کرد.

پیش از این، تست کرونای چند تن از اعضای دولت بایدن و دیگر شخصیت‌های ارشد در واشینگتن در ماه‌های اخیر مثبت شده بود که می‌توان به کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور در آوریل، نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان و مریک گارلند، دادستان کل اشاره کرد.

آمریکا از جمله کشورهایی است که با آنکه سرمایه‌گذاری زیادی در تولید واکسن کرونا کرد، اما با خودداری بخش قابل‌توجهی از شهروندان خود در زمینه واکسیناسیون روبرو بود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.