ستاد کل ارتش اوکراین امروز دوشنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که تعداد سربازان کشته شده روسیه در جنگ به 27 هزار و 700 نفر رسیده است.

به گزارش جماران، ستاد کل ارتش اوکراین اعلام کرد تعداد نظامیان کشته شده روسیه در جنگ به 27 هزار و 700 نفر افزایش یافته است.

ستاد کل ارتش اوکراین امروز دوشنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که تعداد سربازان کشته شده روسیه در جنگ به 27 هزار و 700 نفر رسیده است.

در این بیانیه ضمن ارائه اطلاعات درباره تلفات ارتش روسیه بین 24 فوریه تا 16 مه، آمده است که 200 فروند جنگنده، 165 بالگرد، 1228 تانک، 2974 خودروی زرهی، 577 عراده توپ، 195 سامانه پرتاب موشک و 89 سامانه پدافند هوایی متعلق به روسیه منهدم شد.

همچنین 2101 دستگاه وسیله نقلیه، 13 فروند کشتی و قایق‌های تندرو سبک٬ 427 فروند هواپیمای بدون سرنشین نیروهای روسی منهدم و 97 فروند موشک کروز نیز خنثی شده است.

وزارت دفاع روسیه در 25 مارس با انتشار بیانیه‌ای، کشته شدن 1351 نظامی این کشور در اوکراین را تائید کرده بود. روسیه از آن زمان به بعد هیچ گونه آمار جدیدی از تلفات خود در اوکراین ارائه نکرده است.

در همین حال، سازمان اطلاعات انگلیس اعلام کرد که روسیه در جریان حمله به اوکراین تا کنون یک سوم نیروهای زمینی خود را از دست داده است و از شدت و گستردگی حمله اش در منطقه «دونباس» در شرق اوکراین کاسته شده است و بر اساس برنامه مشخص شده پیش نمی رود.

این سازمان انگلیسی تصریح کرد که به رغم پیشروی های اولیه به شکل محدود اما روسیه در به دست آوردن پیروزی های بزرگ در روی زمین طی ماه گذشته ناکام شده است این در حالی است که به شکل مستمر دچار فرسایش شده و متحمل تلفات سنگینی شده است.

بر اساس جدیدترین تحلیل وزارت دفاع انگلیس تأخیر در پیشروی ارتش روسیه به دلیل نبود عوامل قدرت مانند تجهیزات ساخت پل ها و داده های اطلاعاتی و پهپادها کنترل و شناسایی تشدید می شود.

وزارت دفاع انگلیس در ادامه تصریح کرد تجهیزات روسیه برای ساخت پل ها در طول جنگ ضعیف بوده است امری که باعث کندی و محدودیت مانور هجومی شده است. همچنین پهپادهای روسی برای آگاهی تاکتیکی و هدایت توپخانه ها نیز توانایی ندارند و در معرض سامانه دفاع ضد هوایی قرار دارند.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.