سخنگوی نیروهای مسلح یمن امروز دوشنبه در یک نشست خبری تأکید کرد که مردم این کشور پس از گذشت هفت سال از تجاوز ائتلاف سعودی-اماراتی، همچنان ایستاده‌اند و این مسئله یک دستاورد تاریخی است.

به گزارش جماران،سخنگوی نیروهای مسلح یمن درباره دستاورد هفت سال مقاومت در برابر ائتلاف متجاوز سعودی گفت: 7 سال ایستادگی کردیم و تا تحقق آزادی و استقلال به مقاومت و ایستادگی خود ادامه خواهیم داد.

یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن امروز دوشنبه در یک نشست خبری تأکید کرد که مردم این کشور پس از گذشت هفت سال از تجاوز ائتلاف سعودی-اماراتی، همچنان ایستاده‌اند و این مسئله یک دستاورد تاریخی است.

این مقام یمنی خاطرنشان کرد: مردم یمن دستاوردهای خود را حفظ خواهند کرد و هیچ عقب‌نشینی نیز در کار نیست.

وی با اشاره به اینکه طی هفت سال گذشته، هزاران بمب به روستاها و شهرهای یمن شلیک شد، خاطر نشان کرد، در پی این بمب‌ها، ده‌ها هزار یمنی شهید و زخمی شدند.

سریع با بیان اینکه تا به امروز، ۲۷۴ هزار و ۲۴۳ حمله از سوی ائتلاف سعودی به یمن ثبت شده است، تصریح کرد، ائتلاف متجاوز طی هفت سال گذشته، از سلاح‌های ممنوعه نیز استفاده کرد.

این فرمانده یمنی با تأکید بر اینکه کشتارهای ائتلاف متجاوز علیه ملت یمن، فراموش نخواهد شد، گفت: «دشمنی که مدعی صلح و حفظ یمن است، بیش از هفت سال است که در پی تجزیه کشور ما و نابودی آن است».

وی با اشاره به اینکه دشمنان یمن باید دست از مداخله در امور داخلی این کشور بردارند، تصریح کرد، نیروهای یمنی بیش از ۱۳ هزار عملیات نظامی انجام داده است که شامل عملیات‌های هجومی، دفاعی و دفع حملات دشمن بوده است.

حملات موشکی و پهپادی یمن به عمق کشورهای متجاوز

سریع با بیان اینکه نیروهای یمنی ده‌ها عملیات نظامی علیه ائتلاف متجاوز انجام داده‌اند، گفت: «یکی از مهمترین عملیاتهایی که در عمق کشورهای متجاوز انجام دادیم، می‌توان به موازنه بازدارندگی، طوفان یمن و شکست محاصره اشاره کرد».

وی با اشاره به اینکه در جریان عملیات نیروهای یمنی، بیش از ۱۰ هزار سرباز ارتش سعودی و بیش از هزار و ۲۰۰ نفر از سربازان اماراتی کشته شدند، افزود: «بیش از ۲۵۳ هزار نفر از خائنان و منافقان نیز طی هفت سال گذشته کشته و زخمی شدند».

گوشه ای از تلفات متجاوزان

سخنگوی نیروهای مسلح یمن با بیان اینکه بیش از ۱۷ هزار جنگ‌افزار نظامی از جمله نفربر و تانک را منهدم کرده‌اند، گفت که نیروهای یمنی طی هفت سال گذشته، صدها عدد خودروی زرهی و سلاح سنگین، نیمه سنگین و سبک را به غنیمت گرفته‌اند.

خودکفایی نیروهای یمنی در مسائل نظامی

سریع در ادامه به قدرت موشکی نیروهای یمنی و توسعه این فناوری اشاره کرد و گفت: «قدرت موشکی، ۱۰۰% مبتنی بر توانمندی یمنی است. یگان موشکی [یمن]، هزار و ۸۲۶ عملیات انجام داد که هزار و ۲۳۷ مورد از آن، مقرهای دشمن را در داخل یمن هدف قرار داده و ۵۸۹ مورد نیز به عمق سعودی و امارات شلیک شده است».

وی درباره قدرت پهپادی یمن هم تصریح کرد: «یگان پهپادی، دو هزار و ۱۷۶ عملیات در داخل یمن و ۹۵۳ عملیات هم در عمق کشورهای متجاوز انجام داد. یگان پهپادی در سال اخیر، دایره عملیات‌های شناسایی خود را گسترش داد و همه اراضی سعودی و امارات را پوشش می‌دهد».

این فرمانده یمنی با اشاره به موفقیت پدافند هوایی این کشور و انجام هزار و ۹۷۱ عملیات سرنگونی و دو هزار و ۲۵۰ عملیات مقابله و رهگیری، خبر داد، پدافند هوایی یمن، ۱۳ جنگنده، ۱۰ بالگرد، ۱۵۸ جنگنده شناسایی و ۹۵ هواپیمای شناسایی و جاسوسی را سرنگون کرده است. همچنین ۳۴ پهپاد متعلق به نیروی هوایی آمریکا را ساقط کرده است.

عملیات های نیروی دریایی یمن

سریع درباره نیروی دریایی این کشور نیز خاطر نشان کرد: «نیروی دریایی و گارد ساحلی، ۳۵ عملیات انجام داده است که از مهمترین آن می‌توان به هدف قرار دادن رزمناوهای المدینه و الدمام وابسته به سعودی و کشتی جنگی سویفت متعلق به امارات اشاره کرد.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن با اشاره به اینکه یگان توپخانه‌ای یمن، ۸۵ هزار و ۶۳۴ عملیات را انجام داده است، تأکید کرد، تک‌تیراندازهای یمنی ۹۴۱ افسر و سرباز سعودی و هزار و ۱۲۷ مزدور سودانی را از پای درآورده‌اند.

بانک اهداف جدید نیروهای یمنی

وی در پایان با بیان اینکه نیروهای یمنی در مرحله آتی، از سلاح جدیدی استفاده خواهند کرد، خاطر نشان کرد: «دشمن باید انتظار داشته باشد که عملیات‌های جدیدی را شاهد باشد که بر اساس بانک‌های اهداف جدید بوده و شامل پایتخت‌های کشورهای متجاوز و مهمترین مراکز آنان خواهد بود.

به گزارش العالم، گفتنی است؛ عربستان سعودی در رأس یک ائتلاف عربی و تحت حمایت آمریکا، از ششم فروردین ۱۳۹۴ با ادعای تلاش برای بازگرداندن رئیس جمهور مستعفی یمن به قدرت اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، هوایی و دریایی این کشور کرد.

این تجاوز نظامی هیچ کدام از اهداف ائتلاف سعودی را محقق نکرد و فقط با کشته و زخمی شدن ده‌ها هزار یمنی، آواره شدن میلیون‌ها نفر، به بار آمدن خرابی برای زیرساخت‌های این کشور و گسترش قحطی و گرسنگی و بیماری‌های واگیردار همراه شده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.