مجموع فوتی های ناشی از بیماری کرونا در آمریکا به 900هزار و 334 مورد رسید.

به گزارش جماران به نقل از روسیا الیوم، آمار جانباختگان ویروس کرونا در ایالات متحده آمریکا تا روز جمعه از مرز 900 هزار فوتی عبور کرد.

مرکز پژوهشی «جان هاپکینز»آمریکا اعلام کرد که مجموع فوتی های ناشی از بیماری کرونا در آمریکا به 900هزار و 334 مورد رسید.

این مرکز افزود که طی 28 روز اخیر 60هزار و 542 مورد فوتی ثبت شده است که میانگین 2هزار و 162 مورد فوتی در روز در همین مدت می شود.

آمریکا در اواسط ماه دسامبر یعنی یک ماه و نیم پیش از مرز 800هزار فوتی کرونایی عبور کرده بود.

در حال حاضر تعداد مبتلایان به گونه اومیکرون در این کشور کاهش یافته است اما تعداد فوتی های روزانه رو به افزایش است.

 

فاصله ابتلای دوباره به کرونا 

ابتلا به بیماری کووید-۱۹ برای بار دوم و یا بیشتر امکان‌پذیر است حتی اگر مدت کوتاهی از ابتلای اولیه گذشته باشد. پروفسور کاترین بنت، اپیدمیولوژیست استرالیایی می‌گوید که امکان ابتلای مجدد وجود دارد مخصوصا اگر پیش از این به سویه دیگری مبتلا شده باشید.

تجزیه و تحلیل آژانس امنیت سلامت بریتانیا که در ماه دسامبر منتشر شد نشان داد که از هر ۱۰ نفر مبتلا به سویه اومیکرون در انگلیس یک نفر قبلا به کووید-۱۹ مبتلا شده بودند.

بنابراین طبق آخرین اطلاعات ابتلای مجدد به کووید-۱۹ بسیار امکان‌پذیر است و اومیکرون این احتمال را بیشتر می‌کند. اما سوالی که مطرح می‌شود این است که چه مدت فاصله می‌تواند بین ابتلای اول و دوم باشد؟

تحقیقات نشان داده است برخی افراد که از کووید-۱۹ بهبود می‌یابند می‌توانند حدود سه ماه تا چند سال ایمنی داشته باشند و احتمال ابتلای دوباره فرد به ویروس در طول یک ماه بسیار کم است گرچه غیرممکن نیست.

دکتر ویلیام شافنر، استاد بیماری‌های عفونی در مرکز پزشکی دانشگاه واندربیلت بریتانیا گفت: «برخی افراد این تصور را دارند که پس از ابتلا به این بیماری برای همیشه در برابر کووید-۱۹ محافظت می‌شوند گویی این بیماری سرخک است.»

وی اضافه کرد: «اما دو ویروسی که باعث این عفونت‌ها می‌شوند بسیار بسیار متفاوت هستند. محافظت از ویروس کرونا پس از مدتی به طور طبیعی کاهش می‌یابد.»

مطالعه‌ای که اکتبر سال گذشته از سوی دانشکده بهداشت عمومی ییل بریتانیا صورت گرفت نشان داد افراد واکسینه نشده بهبود یافته از کرونا بین سه تا ۶۱ ماه در برابر ابتلای مجدد مصونیت دارند. با این حال این داده‌ها قبل از ظهور سوریه اومیکرون ثبت و منتشر شده است.

 

هشدار پزشکان در مورد خطر ابتلا به بیماری آلزایمر پس از کرونا

پزشکان آمریکایی درباره احساس "مه در سر" را در بیماران مبتلا به کرونا توضیح دادند.

به گزارش اسپوتنیک، مجله Alsheimer's and Dementia می نویسد، دانشمندان دانشگاه کلمبیا در ایالات متحده می گویند سیر و جریان رشد ویروس کرونا علائمی مشابه بیماری آلزایمر دارد.

پزشکان آمریکایی دریافته‌اند که پس از دوره ابتلای شدید به کرونا، نقایصی در کانال‌های خاص مغز رخ می‌دهد. این کانال ها مسئول تجمع پروتئین در پیچ و تاب های عصبی فیبریلاری هستند. دانشمندان مغز افرادی را که به دلیل ابتلا به کووید-19 جان باختند، بررسی کردند. آنها همان تغییراتی را در ترکیب نورون ها پیدا کردند که در بیماری آلزایمر رخ می دهد.

پزشکان هشدار دادند که آنها همچنین سطوح بالایی از پروتئین های آمیلوئید را در مغز شناسایی کردند که مشخصه بیماری آلزایمر است. به گفته پزشکان، این ممکن است احساس "مه در سر" را در بیماران مبتلا به کرونا توضیح دهد. دانشمندان بر این باورند که ابتلا به کووید-19 ممکن است خطر ابتلا به بیماری آلزایمر را در آینده افزایش دهد.

پیش از این، دانشمندان دریافته بودند که عفونت کروناویروس بیش از بیماری آلزایمر می تواند به مغز انسان آسیب برساند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.