اگر نوع اومیکرون و دلتا به‌طور همزمان فردی را آلوده کنند، ابرگونه جدیدی به‌نام "دلمیکرون" ایجاد خواهد شد.

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، مدیر ارشد پزشکی شرکت داروسازی «مدرنا» پیش بینی کرد که اگر شخصی به طور همزمان به دو گونه "اومیکرون" و "دلتا" آلوده شود آنگاه ممکن است گونه جدیدی به نام "دلمیکرون" ایجاد شود.

«پل برتون» مدیر ارشد پزشکی مدرنا به دیلی‌میل گفت: داده‌ها و مقالاتی که از آفریقای جنوبی در اوایل این همه‌گیری منتشر شد، نشان می‌دهد که افراد، به‌ویژه بیمارانی که دارای نقص سیستم ایمنی هستند، می‌توانند به هر دو گونه ویروس (یعنی دلتا و اومیکرون) آلوده شوند.

وی هشدار داد که اگر نوع اومیکرون و دلتا به‌طور همزمان فردی را آلوده کنند، ابرگونه جدیدی به‌نام "دلمیکرون" ایجاد خواهد شد.

پیشتر آسوشیتدپرس اعلام کرده بود گونه اومیکرون ویروس کرونا که 73 درصد از عفونت‌های جدید هفته گذشته را در آمریکا تشکیل می‌دهد، به نوع غالب در ایالات متحده تبدیل شده است.

در انگلیس، موارد روزانه کرونا برای نخستین بار در روز چهارشنبه از مرز 100 هزار نفر گذشت که به اومیکرون نسبت داده شده است، با این حال، علائم خفیف‌تر از انواع قبلی است و کمتر احتمال دارد که باعث بستری شدن در بیمارستان شود.

 

دانشمندان دریافتند که ویروس کرونا چه مدت در بدن باقی می ماند

بر اساس نتایج پژوهشی مشخص شده است، که ویروس سارس-کوو-۲ می‌تواند بیش از هفت ماه در اکثر اندام‌ های بدن باقی بماند.

 بر اساس نتایج مطالعه دانشمندان مؤسسه ملی بهداشت ایالات متحده (NIH) که در وب سایت Research Square منتشر شده است، ویروس سارس-کوو-۲ می‌تواند وارد اکثر اندام‌ های بدن، به ویژه قلب و مغز شود و بیش از هفت ماه در آنجا باقی بماند، که نمونه های به دست آمده از اجساد ۴۴ فرد فوت شده مبتلا به کووید را تجزیه و تحلیل کرد.

دانشمندان RNA پایدار سارس-کوو-۲ را در مناطق مختلف تشریحی، از جمله نواحی سرتاسر مغز، تا ۲۳۰ روز پس از شروع علائم پیدا کردند.

بر اساس این مطالعه، سارس-کوو-۲ تقریباً در تمام اعضای بدن یافت شده است. حتی در بیماران با و بدون علائم خفیف، ویروس "به طور گسترده" در بدن پخش می شود. با این حال، دانشمندان اشاره می کنند که هیچ التهاب جدی در خارج از ریه ها پیدا نکردند.

محققان می گویند: داده های ما شواهدی از پاکسازی تاخیری ویروس ارائه می دهد، اما از التهاب قابل توجه خارج از مجاری هوایی پشتیبانی نمی کند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.