سازمان بهداشت جهانی روز جمعه یک نشست اضطراری تشکیل می دهد تا در مورد سویه جدید کووید 19 که بالقوه قادر به انتشار سریع بوده و در آفریقای جنوبی و بوتسوانا کشف شده ، بحث و گفتگو کند.

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت بهداشت هنگ کنگ از شناسایی دو مورد از نوع جدید ویروس کرونا خبر داد.

 وزارت بهداشت هنگ کنگ اعلام کرد در یک هتل قرنطینه شده است، دو مورد عفونت با سویه خطرناک ویروس کرونا (B.1.1.529) شناسایی شده که احتمالاً از آفریقا منتقل شده است.

این ویروس توسط افرادی که در هتل قرنطینه بودند به چین منتقل شده است. این افراد در اتاق های روبروی یکدیگر در طبقه پنجم هتل مستقر بودند، اولین بیمار از آفریقای جنوبی وارد هنگ کنگ شد و نفر دوم نیز یک روز زودتر از همسایه خود وارد هتل شده بود.

گزارش شده که این دو بیمار به بیمارستان اعزام شده اند.

به گفته این اداره، در همان روز، چهار مورد دیگر عفونت در مرکز جمع‌آوری نمونه‌های موقت در فرودگاه هنگ کنگ شناسایی شد.

شایان ذکر است که 12 نفری که اکنون در اتاق های مجاور اقامت کرده اند باید یک قرنطینه اجباری دو هفته ای را سپری کنند.

از سوی دیگر، وزیر بهداشت انگلیس در خصوص این نوع جدید ویروس تصریح کرد که دانشمندان در مورد نوع جدید و غیر عادی "عمیقا نگران" هستند، اما نیاز به آموختن بیشتر در مورد آن وجود دارد.

آژانس امنیت بهداشتی انگلیس گفته است که B.۱.۱.۵۲۹ دارای پروتئینی است که به طور چشمگیری با پروتئین اصلی ویروس کرونا که واکسن‌های کووید-۱۹ بر اساس آن ساخته شده‌اند متفاوت است.

در اوایل روز پنجشنبه، دانشمندان آفریقای جنوبی اعلام کردند که نوع جدید کووید ۱۹ را در بین تعداد کمی از شهروندان این کشور شناسایی کرده‌اند و در حال تحقیق در تاثیر این گویه جدید هستند.

در تحولی دیگر،سازمان بهداشت جهانی روز جمعه یک نشست اضطراری تشکیل می دهد تا در مورد سویه جدید کووید 19 که بالقوه قادر به انتشار سریع بوده و در آفریقای جنوبی و بوتسوانا کشف شده ، بحث و گفتگو کند.

 این خبر را روزنامه فایننشال تایمز به نقل از منابع خود منتشر  کرده است.

پیش از این روزنامه دیلی میل اطلاع داده بود که دانشمندان انگلیسی نسبت به ظهور گونه‌ای از ویروس کرونا در بوتسوانا هشدار داده بودند که حاوی 32 جهش است.

بسیاری از جهش‌ها نشان‌دهنده قابلیت انتقال و مقاومت بالای آن در برابر واکسن‌ها هستند و این سویه نسبت به سایر انواع کووید-19 تغییرات بیشتری در پروتئین اسپایک دارد. مؤسسه ملی بیماری های عفونی آفریقای جنوبی نیز بعداً تأیید کرد که تا امروز 22 مورد گویه جدید در آفریقای جنوبی مشاهده شده است.

از جهتی دیگر،انگلیس به دلیل شیوع گویه جدید کووید-19 پروازهای خود را به شش کشور متوقف می کند.

انگلیس پروازهای خود را به شش کشور آفریقایی به دلیل شیوع سویه جدید ویروس کرونا لغو می کند.

«ساجد جاوید» وزیر بهداشت انگلیس در حساب کاربری خود در توییتر این موضوع را اعلام کرد.

به گفته وی، لندن از 26 نوامبر پروازهای خود به کشورهای بوتسوانا، زیمباوه، لسوتو، نامیبیا، اسواتینی و آفریقای جنوبی را متوقف می کند. وی خاطرنشان کرد: این تصمیم به دلیل شناسایی گویه جدید ویروس کرونا (B.1.1.529) در منطقه آفریقا گرفته شده است که ممکن است مسری تر از سایر سویه های این ویروس باشد.

وزیر بهداشت انگلیس همچنین تاکید کرد که آژانس ایمنی بهداشتی انگلیس در حال حاضر در حال بررسی این گویه کووید-19 است اما باید منتظر دریافت اطلاعات دقیق تر در مورد آن بود. وی افزود: انگلیسی‌هایی که از این کشورها باز می‌گردند ملزم به رعایت قرنطینه در بدو ورود خواهند بود.

در 24 نوامبر، مشخص شد که ده نفر در آفریقای جنوبی، بوتسوانا و هنگ کنگ به سویه B.1.1.529 مبتلا شده اند. دانشمندان انگلیسیی پیشنهاد کرده اند که سویه جدید در فرار از آنتی بادی قوی تر از نوع دلتا است. وقوع بسیاری از جهش ها در B.1.1.529 نشان می دهد که این ویروس در یک بیمار دارای سیستم ایمنی ضعیف مبتلا به HIV یا ایدز منشاء گرفته است. اعتقاد بر این است که این گویه می تواند خطرناک ترین نوع کرونا باشد.

کریم اسدی اصل

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

کلمات کلیدی گونه جدید کرونا

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.