حمد الله مخلص عضو شبکه حقانی و نیروهای ویژه گروه طالبان موسوم به «بدری313» در حمله کابل کشته شد.

به گزارش جماران به نقل از روسیا الیوم، برخی مسئولان گفتند که «حمدالله مخلص» فرمانده نظامی برجسته گروه طالبان در حمله روز گذشته گروه تروریستی داعش به بیمارستان نظامی کابل کشته شده است. در این حمله 25 نفر جان خود را از دست دادند.

حمد الله مخلص عضو شبکه حقانی و نیروهای ویژه گروه طالبان موسوم به «بدری313» بود و بالاترین مسئول در گروه طالبان است که از زمان به قدرت رسیدن این گروه تندرو در افغانستان در اواسط ماه آگوست کشته می شود.

در بحبوحه خشونت‌های فزاینده بین طالبان و گروه تروریستی داعش وقوع دو انفجار و سپس تیراندازی در نزدیکی بزرگ‌ترین بیمارستان نظامی افغانستان در کابل ده ها کشته و زخمی بر جای گذاشت. گروه داعش چند ساعت پس از این حمله، در بیانیه‌ای مسئولیت آن را برعهده گرفت.

در این بیانیه که در کانال تلگرامی این گروه منتشر شد داعش خراسان اعلام کرد که پنج عنصر این گروه حملات همزمان و هماهنگ را در این مکان انجام داده‌اند.

این گروه اضافه کرد که یکی از اعضای آن‌ها، قبل از ورود دیگران به ساختمان، کمربند انفجاری خود را در ورودی بیمارستان منفجر کرد.

خبرگزاری فرانسه شمار کشته شدگان را «دستکم ۱۹ نفر» گزارش کرده اما ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان در ابتدا مرگ تنها هفت نفر را تائید کرده است. با توجه به شدت حادثه بیم آن می‌رود که بر تعداد کشته ها و زخمی ها افزوده شود. امروز اما اعلام شد که تعداد کشته شدگان این حمله به 25 نفر رسید.

یکی از مسئولان حکومت طالبان از کشته شدن عامل انتحاری که سوار بر موتور، خود را مقابل ورودی بیمارستان منفجر کرد و دیگر عوامل این حمله در جریان درگیری در داخل محوطه بیمارستان خبر داد.

این حمله نیمروز سه‌شنبه ۲ نوامبر (۱۱ آبان) روی داد و بنابر اعلام یکی از مقامات طالبان، انفجار اول در نزدیکی بیمارستان «سردار محمد داوود خان» و انفجار دوم در ورودی آن اتفاق افتاده است.

با آغاز حملات، کارکنان بیمارستان در یک اتاق امن پناه گرفته‌اند و یکی از شاهدان از داخل بیمارستان به خبرگزاری فرانسه گفته است که «تیراندازی درون ساختمان همچنان ادامه دارد و مهاجمان از اتاقی به اتاق دیگر می‌روند.»

پس از اولین انفجار، نیروهای طالبان که مدت سه ماه است کنترل کابل را در دست دارند، با دو خودروی زرهی و یک وانت به محل حادثه شتافتند.

آخرین حمله این گروه در پایتخت افغانستان به سوم اکتبر برمی‌گردد؛ یعنی زمانی که انفجار بمب در نزدیکی مسجد عیدگاه در شهر کابل دست‌کم هشت کشته برجای گذاشت.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.