انصار الله یمن به آزادی کامل استان مهم مأرب نزدیک شد.

به گزارش جماران به نقل از روسیا الیوم، منابع رسانه ای امروز چهارشنبه گزارش دادند که انصار الله یمن و همپیمانانش شهر«جبل مراد» در استان مأرب را پس از توافق با قبایل به کنترل خود در آورد.

خبرنگار روسیا الیوم نیز گزارش داد که انصار الله یمن شهر «الجوبه» در استان مأرب را نیز به شکل کامل به کنترل خود در آورد.

انصار الله روز گذشته مرکز شهر استراتژیک الجوبه را آزاد کرده بود.

پیش از این سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرده بود که: در عملیات "ربیع النصر" (بهار پیروزی)   شهرستان‌های «عسیلان»، «بیحان» و «عین» فی شبوة و شهرستا‌ن‌های «حریب»، «العبدیة» و بخش‌هایی از دو شهرستان «جبل مراد» و «الجوبه» در مأرب و به طور کلی 3200 کیلومتر مربع در این دو استان، آزاد شدند. 

در همین حال،به دنبال نزدیک شدن نیروهای یمنی به شهر مأرب، نیروهای سعودی و مزدورانش در حال تخلیه تجهیزات جنگی‌شان از این شهر و انتقال آنها به گذرگاه مرزی "الودیعه" هستند.

منابع رسانه‌ای و شاهدان عینی اعلام کردند نیروهای سعودی از روز گذشته اقدام به خارج کردن تجهیزات و مهمات سنگین نظامی از شهر مأرب و انتقال آنها به گذرگاه مرزی الودیعه می‌کنند و آن گونه که مسافران اعلام کرده‌اند رژیم سعودی این گذرگاه را بر روی تردد مسافران بسته است.

از سوی دیگر،ائتلاف سعودی مدعی حمله پهپادی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به منطقه «جازان» و فرودگاه سعودی «أبها» در جنوب عربستان شد.

«ترکی المالکی» سخنگوی ائتلاف سعودی بامداد امروز (به وقت تهران) مدعی شد که «فرودگاه أبها مورد هجوم پهپادی ارتش یمن و کمیته‌ها مردمی قرار گرفت».

سخنگوی ائتلاف متجاوز در عین حال تأکید کرد که این «پهپاد بمب‌گذاری شده رهگیری و پیش از رسیدن به هدف مورد نظر ساقط شده است».

وی همچنین مدعی شد که «پدافند هوایی ائتلاف توانست یک فروند پهپاد دیگر ارتش یمن را در بر فراز منطقه جازان سرنگون کند».

ارتش یمن تاکنون به این ادعای سعودی واکنشی نشان نداده و انجام حملات پهپادی به فرودگاه «أبها» و «جازان» را تأیید نکرده است.

عربستان سعودی ضمن ائتلاف با برخی کشورهای عربی منطقه از ششم فروردین 94 حملات گسترده علیه یمن را کلید زد تا از این طریق بتواند «عبدربه منصور هادی» رئیس‌جمهوری مستعفی و فراری یمن را به قدرت بازگرداند که این حملات به‌جز ویرانی یمن و کشتار هزاران انسان بی‌گناه نتیجه‌ای برای رژیم سعودی نداشته است.

از جهتی دیگر،وزیر دفاع دولت نجات ملی و فرمانده سابق یگان موشکی یمن تاکید کرد بر اساس مفهوم نظامی و استراتژیک، به جهانیان اعلام می‌کنیم تجاوز جهانی علیه یمن شکست خورده و ائتلاف متجاوز گزینه‌ای ندارد جز اینکه با شجاعت به این شکست اعتراف کند.

سرتیپ «محمد ناصر العاطفی» با بیان اینکه تجاوز به یمن عملا شکست خورده و عاملان آن بایستی شجاعت اذعان به شکست را داشته باشند گفت : بازپس‌گیری شهر مأرب نزدیک است ، حضور انگلیس در «المهره» اشغالگری و استعمار است ، ما با همه متجاوزان به جزایر یمنی برخورد خواهیم کرد و تا بازپس‌گیری مناطق اشغالی یمن هرگز آرام نخواهیم گرفت.

وزیر دفاع دولت نجات ملی و فرمانده سابق یگان موشکی یمن گفت که نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی و همه آزادگان در سراسر یمن طی هفت سال جنگ موفق شدند پیروزهای بزرگی را علیه ائتلاف سعودی و مزدوران آن رقم بزنند.

وی در مصاحبه با روزنامه لبنانی «الأخبار» افزود که بر اساس مفهوم نظامی و استراتژیک ما امروز به جهانیان اعلام می‌کنیم که تجاوز جهانی علیه یمن شکست خورده است و ائتلاف متجاوز گزینه‌ای ندارد جز اینکه با شجاعت به این شکست اعتراف کند.

العاطفی تصریح کرد که بازپس‌گیری شهر مأرب نیز نزدیک است و بزودی به اذن خداوند متعال ملت یمن و همه آزادگان امت اخبار خوشی را خواهند شنید و مأرب به آغوش وطن بازخواهد گشت.

وی گفت: مأرب سرزمین یمنی است و همه مناطق یمن بزودی به حاکمیت این کشور بازمی‌گردد و این مسئله‌ای غیرقابل مناقشه است.

به گفته العاطفی امنیت بیشتر مناطق استان مأرب توسط نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن تأمین می‌شود و این نیروها به محیط اطراف شهر مأرب رسیده و این شهر را محاصره کرده‌اند.

وزیر دفاع دولت نجات ملی یمن همچنین گفت که نفت یمن یک ثروت حاکمیتی و متعلق به ملت آن است و ما سلاح راهبردی برای مقابله با هر گونه تجاوز مستقیم یا غیرمستقیم علیه تأسیسات نفتی را داریم.

وی با اشاره به ضرورت حفظ جان آوارگان یمنی گفت که ائتلاف متجاوز و عوامل آن از آوارگان به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کند.

العاطفی درباره حضور نظامی انگلیس در المهره نیز گفت که حضور انگلیس در المهره اشغالگری و استعمار است و ما با همه متجاوزان به جزایر یمنی برخورده خواهیم کرد و تا بازپس‌گیری وجب به وجب مناطق اشغالی یمن هرگز آرام نخواهیم گرفت.

وی با اشاره به اینکه حمایت از دریانوردی جزء مسئولیت ماست، گفت که ریاض و ابوظبی از جامعه جهانی باج‌خواهی کرده و برای بین‌المللی کردن دریای سرخ و باب‌المندب تلاش می‌کنند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
4 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.