آمریکا بالاخره مجبور شد که حوثی های یمن (انصار الله) را به عنوان یک طرف مشروع در یمن به رسمیت بشناسد.

به گزارش جماران به نقل از روسیا الیوم، «تیم لیندرکینگ» فرستاده ویژه آمریکا به یمن اعلام کرد که واشنگتن«جنبش حوثی ها را به عنوان یک طرف قانونی در یمن به رسمیت می شناسد».

 لیندرکینگ طی یک رایزنی از طریق اینترنت که شورای ملی روابط آمریکایی-عربی امروز پنمج شنبه برگزار شد، این سخنان را بیان کرد.

لیندرکینگ همچنین از جامعه بین المللی خواست که به حوثی ها(انصار الله) فشار بیاورد تا حمله به ائتلاف عربی و متحدانش در استان«مأرب» را متوقف کنند.

این در حالی است که هواپیماهای متجاوز عربستان سعودی روز گذشته 14 بار مارب را بمباران کردند.

در تحولی دیگر، خبرهای ارسالی از یمن حاکی است که به دنبال درگیری خونین شبه‌نظامیان وابسته به امارات در عدن در جنوب یمن، ۲ نفر کشته و شماری مجروح شده اند.

بنابر تصاویر ارسالی خبرنگار العالم از یمن، در این درگیری مسلحانه جناح های شبه نظامی مورد حمایت امارات در عدن واقع در جنوب یمن اشغالی به جان هم افتاده و نزاع خونینی را رقم زده اند.

درهمین حال شبکه الجزیره با اشاره به کشته شدن دو نفر در درگیری شبه‌نظامیان وابسته به امارات در عدن در جنوب یمن، خبر دقیقی از شمار زخمی‌های این درگیری منتشر نکرده است.

از سوی دیگر پایگاه خبری "المشهد الیمنی" در این باره اعلام کرد که گروه شورای انتقالی جنوب که از حمایت امارات برخوردار هستند، در برابر مقر حوزه هشتم «الحزام الامنی» (کمربند امنیتی) در ناحیه «الشیخ عثمان» با تسلیحات سبک و نیمه‌سنگین درگیر شده‌اند.

تارنمای شبکه خبری «روسیا الیوم» هم گزارش داد که تعدادی از خودروهای نظامی و غیرنظامی در این درگیری به آتش کشیده شده‌اند.

«شورای انتقالی جنوب یمن» که تحت حمایت امارات، عضو اصلی ائتلاف متجاوز به یمن قرار دارد، در سال ۲۰۱۷ تأسیس شده است و اکنون بر عدن (مرکز جنوب یمن)، استان سقطری (جنوب شرق) و دیگر مناطق جنوبی یمن سیطره دارد.

درگیری میان نیروهای وابسته به امارات در جنوب یمن در حالی است که این نیروها پیش از این با گروه های مسلح تحت حمایت عربستان و عبدربه منصور هادی رییس جمهوری مستعفی یمن نیز درگیر بودند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.