همزمان با دستور آزادی همه زندانیان سیاسی توسط رهبر گروه طالبان افراد مسلح وابسته به این گروه فرماندار سابق ولایت لوگر را به قتل رساندند.

به گزارش جماران به نقل از روسیا الیوم،«هبه الله آخوند زاده» رهبر گروه طالبان دستور داد همه زندانیان سیاسی در افغانستان پس از سیطره گروهش بر کابل پایتخت افغانستان آزاد شوند. 

طالبان در حساب توئیتری خود نوشت: این دستور همه زندانیان در کشور را شامل می شود و همه فرمانداران از امروز پنجشنبه باید همه زندانیان سیاسی (از کوچک و بزرگ) را بدون هیچ قید و شرطی آزاد کرده و تحویل خانواده های شان بدهند.

طالبان پس از سیطره بر کابل در روز  یکشنبه گذشته وعده داد که دشمنان سابق خود را مجازات نمی کند و عفو عمومی مسئولان دولت از هم پاشیده را اعلام کرد.

این در حالی است که همزمان با این دستور اخباری مبنی بر قتل «قیوم رحیمی» فرماندار سابق ولایت «لوگر» توسط افراد مسلح گروه طالبان منتشر شد.

برخی منابع گفتند که افراد مسلح گروه طالبان به خانه رحیمی حمله کرده،وی را به خیابان کشاندند و بعد او را تیرباران کردند.

برخی فعالان در شبکه های اجتماعی نیز گفتند که برادر رحیمی نیز توسط طالبان کشته شد.

این اتفاق درحالی رخ می دهد که رحیمی یک هفته پیش خود را تسلیم طالبان کرده بود.

 

درخواست مقاومت افغانستان از غرب

به گزارش جماران؛ رزمندگان جنبش مقاومت در ولایت «پنجشیر» افغانستان که خارج از کنترل طالبان باقی مانده از کشورهای غربی می خواهند که به آنها کمک تسلیحاتی برسانند.

 در بیانیه «احمد مسعود»  رهبر جنبش مقاومت  که توسط روزنامه واشنگتن پست منتشر شده، چنین درخواستی مطرح شده است.

مسعود، که این نشریه او را رهبر جبهه مقاومت افغانستان می نامد، فرزند احمد شاه مسعود، رهبر فقید ائتلاف شمال است که قبلاً نیز با طالبان جنگیده است.

به گفته پسر احمد شاه مسعود  ، ایالات متحده و متحدانش "میدان جنگ را ترک کرده اند" اما آمریکا همچنان می تواند "زرادخانه بزرگ دموکراسی" باشد.

رهبر مخالفان طالبان از دوستان افغانستان در غرب در خواست کرد از نیروهای وی حمایت کنند.

به گفته مسعود، جنگجویان ارتش افغانستان که با سلاح و تجهیزات و همچنین نیروهای ویژه عازم پنجشیر هستند، به فراخوان وی برای مبارزه با طالبان پاسخ مثبت داده اند

در این بیانیه وی  آمده است: "هر اتفاقی بیفتد ، من و مبارزان مجاهدم از پنجشیر به عنوان آخرین سنگر آزادی افغانستان دفاع خواهیم کرد. روحیه رزمی ما لطمه ندیده است. ما با توجه به  تجربه خود می دانیم که چه چیزی در انتظار ما است. اما ما به سلاح بیشتر ، مهمات بیشتر و تجهیزات بیشتر نیاز داریم."

پیش از این ، یک منبع نظامی در کابل گفته بود که تعدادی از  نیروهای ارتش افغانستان که از تسلیم شدن خودداری کردند و همچنین دسته های مسلح مارشال عبدالرشید دوستم – در مجموع حدود 10 هزار - به پنجشیر رفتند و قصد پیوستن به جنگ علیه طالبان را دارند . به گفته یک منبع نظامی ، نیروهای «امرالله صالح» معاون اول رئیس جمهور افغانستان به نوبه خود کنترل منطقه چاریکار در ولایت پروان را به دست گرفتند. اکنون نبردهایی در منطقه پنجشیر جریان دارد.

پنجشیر یکی از 34 ولایت افغانستان با بیش از 140 هزار نفر جمعیت است. نیروهای اصلی نیروهای ناتو به رهبری ایالات متحده در این استان مستقر بودند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.