شمار کشته های آتش سوزی بزرگ جنگل ها در ترکیه به 6 نفر افزایش یافت.

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری آناتولی، با پیدا شدن اجساد دو تن از نیروهایی که در مبارزه با آتش سوزی مهیب و گسترده جنگل های ترکیه در منطقه «مانوجات»در استان «آنتالیا» تعداد کشته های این آتش سوزی به 6 نفر رسید.

پیش از این رسانه از کشته شدن 4 نفر و زخمی شدن 183 نفر در جریان آتش سوزی بزرگ جنگل ها در ترکیه خبر داده بودند.

 در همین حال، وزیر کشاورزی و جنگلداری ترکیه اعلام کرد که ۸۸ مورد از ۹۸ آتش‌سوزی جنگلی که در سراسر این کشور رخ داده ، مهار شده است.

«بکیر پاک‌دمیرلی» روز شنبه در توئیتی نوشت: ۸۸ آتش‌سوزی جنگلی از ۹۸  آتش‌سوزی جنگلی که بین روزهای ۲۸  تا ۳۱ ژوئیه(۶ تا ۹ مرداد) رخ داده، مهار شده است و فعالیت‌ها برای کنترل دیگر آتش‌سوزی‌ها ادامه دارد.

به گفته او، آتش‌سوزی‌های جنگلی در آدانا، آنتالیا، مرسین، موغلا و عثمانیه ادامه دارد.

در همین حال،  رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه، آنتالیا، موغلا مرسین و آدانا را به دلیل آتش‌سوزی، «مناطق فاجعه بار» اعلام کرد.

جنگل‌های مناطق مختلف غرب، جنوب غرب و برخی مناطق جنوبی ترکیه از روز چهارشنبه گذشته دچار حریق شده است؛ در این آتش سوزی‌ها تاکنون صدها هکتار از اراضی جنگلی نابود و حریق در برخی شهرهای همانند ماناوگات موجب از بین رفتن دهها واحد مسکونی شده است.

اردوغان تاکید کرد: تمام اقدامات لازم برای بهبود مصدومان آتش‌سوزی، جبران خسارت آنان و تقویت فرصت‌ها و تهیه امکانات ضروری را بهتر از قبل برای‌شان انجام خواهیم داد.

رئیس جمهور ترکیه در پیام خود همچنین برای قربانیان این آتش‌سوزی‌ها طلب رحمت و برای مجروحان، آروزی شفای عاجل کرد.

از جهتی دیگر،رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه اظهار داشت که مقامات این کشور در حال بررسی علل آتش سوزی در جنگل‌های جنوب ترکیه هستند و امکان آتش سوزی عمدی نیز در حال بررسی است.

اردوغان در مرکز بحران آنتالیا بیان داشت: ما در حال بررسی دقیق دلایل آتش سوزی هستیم. اگر خائنینی وجود داشته باشند که بتوانند وطن خود را بسوزانند، سخت ترین مجازات را متحمل خواهند شد.

از سوی دیگر، اردوغان از پوتین برای ارسال پنج هواپیمای ایلوشین-75 با حجم 40 تن آب و سه هلیکوپتر آتش نشانی میل-8 برای اطفای آتش تشکر کرد

به گزارش اسپوتنیک، دفتر ریاست جمهوری ترکیه امروز شنبه اعلام کرد، از روسیه برای کمک به اطفای حریق در مناطق جنوبی ترکیه 5 هواپیما و 3 بالگرد اعزام شده است.

در خبر اعلام شده توسط دفتر اردوغان آمده است: اردوغان با پوتین بصورت تلفنی گفتگو کرد. اردوغان از پوتین برای ارسال پنج هواپیمای ایلوشین-75 با حجم 40 تن آب و سه هلیکوپتر آتش نشانی میل-8 برای اطفای آتش تشکر کرد.

خاطرنشان می شود که امروز صبح پوتین از آمادگی روسیه برای اطفاء حریق در ترکیه خبر داد.

 

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.