شب گذشته بغداد شاهد استقرار گسترده زره پوش های ارتش شد. هنوز مشخص نیست دلیل استقرار این زره پوش ها چیست.

به گزارش جماران، شب گذشته بغداد شاهد استقرار گسترده زره پوش های ارتش در برخی خیابان های بغداد پایتخت بود. 

خبرنگار روسیا الیوم با انتشار این خبر گفت که این اقدام پس از فاش شدن قاتل«هشام الهاشمی» کارشناس مسائل امنیتی صورت گرفته است.

شبکه تلویزیونی العالم نیز گزارش داد که ارتش عراق زره پوش ها و صدها نیروی امنیتی را در بخش هایی از بغداد پایتخت این کشور شامل منطقه سبز، الجادریه و خیابان ابونواس مستقر کرده است.

برخی منابع امنیتی گفته اند این تدابیر جهت انجام برنامه یا رزمایش به مناسبت ۱۴ جولای سالروز تاسیس جمهوری عراق اتخاذ شده است.

این در حالی است که سالروز تاسیس جمهوری عراق سه روز پیش بود.

برخی منابع غیر رسمی از احتمال حمله تروریست های داعش به منطقه الکرخ و زندان مرکزی الکرخ خبر می دهند؛ جایی که تعدادی از داعشی ها در آن زندانی هستند و گفته می شود داعش قصد دارد آنها را آزاد کند.

ده ها تانک و نفربر وزارت دفاع عراق نزدیک دروازه منطقه سبز در میدان الحریه مستقر شده اند.

این شبکه تلویزیونی افزود که برخی منابع آگاه می گویند گروه تروریستی داعش قرار است با افراد انتحاری و خودروهای بمب گذاری شده به اهدافی در بغداد حمله کند.

از سوی دیگر رسانه های عراقی خبر دادند که «ابوحسن الحلفی فرمانده سرایا السلام به گردان های تحت امر خود دستور داده در آمادگی کامل باشند با این احتمال که هر فرمان فوق العاده ای از سوی مقتدا صدر را به اجرا گذارند.»

بر این اساس ، هنوز مشخص نیست آماده باش نیروهای امنیتی و ورود تانک ها و استقرار صدها نیرو در مناطق مختلف بغداد با چه هدفی انجام شده است.

رسانه های عراقی روز گذشته جزییات جنایت ترور هشام الهاشمی کارشناس مسائل امنیتی و راهبردی عراق را منتشر کردند.

احمد الکنانی(زاده 1985) قاتل هشام الهاشمی اذعان کرد که وابسته به یک گروه قانون شکن است.

وی تصریح کرد که در سال 2007 در پلیس مشغول به کار شد و به عنوان افسر پلیس با درجه ستوان یکم در وزارت کشور فعالیت کرد.

الکنانی درباره جزییات این عملیات گفت: با دو موتورسیکلت و نیز یک خودرو از نوع "کرولا" برای انجام عملیات ترور به حرکت درآمدیم. در گوشه ای از خیابان کنار خانه الهاشمی منتظر ماندیم تا آنکه با خودروی پرادو آمد. من به خودرو تیراندازی کردم. به محض آنکه خودرو توقف کرد. به سمت او رفتم و با سلاح شخصی او را به قتل رساندم.

الهاشمی شامگاه هفتم تیرماه ۹۹ در حالی که از مصاحبه با یکی از شبکه های عراقی باز می گشت، مقابل خانه اش در منطقه «زیونه» بغداد هدف حمله مسلحانه دو موتور سوار قرار گرفت و کشته شد، این حادثه افکار عمومی عراق و جهان عرب را تکان داد.

الهاشمی از کارشناسان و تحلیلگران مطرح مسائل راهبردی و امنیتی بود که دیدگاه های او در محافل رسانه ای و سیاسی عراق مورد توجه قرار می گرفت.

پیشتر برادر هشام الهاشمی اعلام کرده بود که برادرش بارها از سوی داعش به ترور تهدید شده بود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.