شمار کشته شدگان حادثه فروریختن بخشی از یک برج مسکونی 12 طبقه در میامی به عنوان یک تراژدی بی‌ سابقه در آمریکا، به پنج نفر افزایش یافت.

 

به گزارش جماران به نقل از گاردین، تعداد کشته شدگان ناشی از ریزش ساختمان 12 طبقه در نزدیکی میامی به پنج نفر رسید. هنوز از وضعیت 156 نفر از ساکنان این ساختمان اطلاعی در دست نیست. سه روز پس از ریزش، نیروهای امداد و نجات با مقابله با آتش و دود در اعماق بتن و بقایای فلز، تلاش می کنند تا بازماندگان را زنده بیرون بیاورند. مقامات آمریکایی همچنان در مدیریت این بحران ناتوان بوده و برای سومین روز نیز وضعیت اضطراری در این ایالت برقرار است.

بخشی از این ساختمان در حالی که بسیاری از ساکنان در خواب بودند، ریخت و امیدها برای زنده یافتن 156 نفر که هنوز مفقود هستند، کمرنگ شده است. 

برج های چمپلین قرار بود امسال در یک پروژه چند میلیون دلاری تعمیر و نوسازی شود. این ساختمان حاوی 136 آپارتمان بود که 55 دستگاه آن در ساعات نخست روز پنجشنبه ریخت و تلی از آوار به جا گذاشت.

براساس گزارش ها، شماری اسرائیلی  و شهرودانی از آمریکای لاتین در میان افراد مفقود هستند. وزارت خارجه پاراگوئه گفت که شش نفر از شهروندانش، از جمله بستگان بانوی اول، مفقود شده اند.

«دانیلا لوین کاوا» شهردار میامی گفت که تاکنون جسد 5 تن یافت شده و تعداد افراد گمشده نیز به 156 نفر می رسد. 

وی گفت آتش سوزی «خیلی عمیق» است که امدادگران را با مشکلات باورنکردنی روبرو می کند.

پلیس میامی هم گفت چهار نفر از پنج کشته شده، با توجه به آپارتمان هایی که در آنها بودند شناسایی شدند. چهار قربانی نام برده شده عبارتند از: «استیسی داون فانگ، 54 ساله، آنتونیو لوزانو، 83 ساله، گلدیس لوزانو 79 ساله و مانوئل لافونت 54 ساله».

به گفته مقامات محلی اولویت نیروهای امداد، جستجو و نجات زندگی افرادی است که هنوز در میان آوار زنده هستند.

همزمان آتش‌ نشان‌ ها از پیشرفت در کنترل آتش در زیر و لابلای آوارهای این ساختمان خبر دادند.

از سوی دیگر، گزارش یک شرکت مهندسی مشاور مربوط به سال 2018 که اخیرا از سوی مقام‌ های شهری منتشر شده، آسیب عمده ساختاری را در این ساختمان را نشان می‌ دهد و براساس طرح پیشنهادی قرار بوده در سال جاری تعمیر شود. 

آن گزارش مهندسی که اکنون علنی شده، می گفت که این ایراد مانع تخلیه آب از شالوده برج های ساحلی چمپلین می شود.

«فرانک مورابیتو» مهندسی که آن گزارش را تهیه کرد، گفته بود که عدم تخلیه درست آب یک «مشکل سیستماتیک» است که از ایرادی «در اسناد اصلی پیمانکاری» نشات می گیرد. او در آن گزارش به آنچه «آسیب عمده ساختاری» توصیف کرد اشاره کرده بود.

در آن گزارش آمده بود: «ناکامی ناتراوایی (ضد آب بودن) باعث خسارت عمده ساختاری به تخته سیمانی در زیر ساختمان می شود. جایگزین نکردن سیستم ناتراوایی در آینده نزدیک باعث خواهد شد ابعاد وخامت بتنی ساختمان رشد تصاعدی پیدا کند.»

این مهندس همچنین به «ترک های فراوان... در ستون ها، تیرهای ساختمان و دیوارهای پارکینگ» اشاره کرده بود. او در آن گزارش نمی گفت که این ساختمان 40 ساله در معرض خطر قریب الوقوع فروریزی قرار دارد، اما خواستار تعمیر «به موقع» بتن ساختمان شد.

هنوز مشخص نیست که آیا آسیب‌ های ذکر شده در این گزارش با حادثه فروریختن این ساختمان در روز پنج‌ شنبه مرتبط بوده است یا نه.

«ران دی سنتیس» فرماندار فلوریدا قول داده است که مقام ها علل حادثه را کشف کنند.

«جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا اعلام وضعیت اضطراری در فلوریدا را تایید کرده که به معنی کمک سازمان مدیریت بحران فدرال به دولت فدرال است.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
3 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.