رویکرد نادرست دولت بولسونارو در مقابله با همه‌ گیری کرونا باعث شده طی 24 ساعت گذشته به گونه‌ ای بی‌ سابقه حدود 100 هزار مورد جدید ابتلا به کرونا ثبت شود.

 

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری فرانسه، رویکرد نادرست دولت «ژائیر بولسونارو» در مقابله با همه‌ گیری کرونا بار دیگر اعتراض هزاران نفر از شهروندان برزیل را در پی داشت. طی 24 ساعت گذشته به گونه‌ ای بی‌ سابقه حدود 100 هزار مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا ثبت شده است.

کارشناسان هشدار می دهند که بحران همه گیری در این کشور می تواند به دلیل کندی روند واکسیناسیون و شروع زمستان بدتر شود. فقط 15 درصد بزرگسالان در این کشور واکسینه شده اند. موسسه بهداشتی «فیوکروز» برزیل می گوید که وضعیت «بحرانی» است. 

در بسیاری از شهرهای برزیل، هزاران نفر در اعتراض به عملکرد دولت این کشور در مقابله با همه‌ گیری کرونا به خیابان‌ ها آمده و دست به اعتراض زده اند.

گفته می‌ شود که شمار قربانیان کرونا در برزیل از مرز 500 هزار نفر گذشته است.

روزانه 2000 نفر در اثر ابتلا به بیماری کووید 19 جان خود را از دست می‌ دهند. فقط آمریکا آمار بالاتر مرگ در اثر کووید 19 را گزارش کرده است.

طی 24 ساعت گذشته، بیش از 98 هزار مورد جدید ابتلا به کرونا ثبت شده؛ رقمی که پیش از این سابقه نداشته است.در بیشتر ایالات آمار اشغال تخت در واحدهای مراقبت ویژه 80 درصد یا بالاتر است و کارشناسان اخطار می دهند که شروع زمستان در نیمکره جنوبی در هفته آینده می تواند به شیوع دامن بزند.

به‌ رغم این آمار تکان‌ دهنده، دولت برزیل همچنان بر این باور است که تاثیر درمان پس از ابتلا به ویروس کرونا از واکسن‌ های مقابله با این ویروس موثرتر است. رئیس جمهور برزیل همچنان از اعمال تدابیری مانند فاصله گیری اجتماعی اجتناب می کند. 

بولسونارو به دلیل به اجرا نگذاشتن یک واکنش هماهنگ سراسری و تردید نسبت به واکسن ها کووید 19، مقررات منع تردد و پوشیدن ماسک، به شدت مورد انتقاد بوده است. او پافشاری می کند که هرچه در توان داشته برای خریداری واکسن از چندین کشور انجام داده است.

کنگره برزیل درحال تحقیق درباره مدیریت این همه گیری از سوی دولت است.

بیش از 17 میلیون و 800 هزار نفر در برزیل تاکنون به ویروس کرونا مبتلا شده‌ اند. اخبار منتشر شده حکایت از آن دارد که پیشنهاد ارسال واکسن بایون‌ تک/فایزر به برزیل از سوی دولت بولسونارو جدی گرفته نشده است.

«گونزالو وسینا» مدیر سابق سازمان نظارت بهداشتی «انویسا» گفت که پیشرفت کند در برنامه واکسیناسیون به قیمت جان مردم تمام شده و خواهد شد.

پس از افزایش نارضایتی‌ ها در برزیل و شدت گرفتن اعتراضات، دولت برزیل از ماه مارس واکسیناسیون را به برنامه خود افزوده است. این در حالی است که گفته می‌ شود امر واکسیناسیون در برزیل بسیار کند صورت می‌ گیرد.

در تظاهرات روز شنبه معترضان خواستار کناره‌گیری ژائیر بولسونارو شده‌اند. علاوه بر آن، معترضان از دولت درخواست کرده‌ اند به نابودی جنگل‌ ها و مراتع پایان داده و به اقشار فقیر و کم‌ درآمد جامعه که در اثر بحران کرونا آسیب دیده‌ اند، کمک مالی بکند.

مخالفان رئیس جمهور را به تاخیر در خریداری واکسن به دلایل سیاسی متهم می کنند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
3 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.