در پی سفر بایدن به بلژیک بسیاری از خیابان ها و تونل ها بسته شده است و مردم در شهر از اینکه زندگی آنها فلج شده است ناراحت اند.

 

به گزارش جماران به نقل از روسیا الیوم، سفر «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا به بروکسل پایتخت بلژیک به علاوه نشست سران ناتو و برقراری تدابیر امنیتی شدید و سیم های خاردار و بستن خیابان ها و تونل ها، باعث ناراحتی ساکنان این شهر شده است.

علاوه بر آن، مسئولان در شهر بلژیک از مردم این شهر خواسته اند که از خودروهای خصوصی استفاده نکنند و از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند.

بیشتر اقدامات و تدابیر امنیتی برای سلامت و آسایش بایدن رئیس جمهور آمریکا صورت می گیرد که شب گذشته به همراه هیأتی متشکل از 700 نفر وارد بروکسل شد.

بایدن در سفارت آمریکا در مرکز بروکسل اقامت دارد به همین دلیل پلیس منطقه ای که در آن سفارت واقع شده است را بست.

 از سوی دیگر، کاخ سفید روز یکشنبه پیش از نشست روز دوشنبه ناتو گفت که رهبران سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو)، برنامه‌های ابتکاری «بلندپروازانه‌ای» را برای اطمینان از تداوم امنیت تا سال ۲۰۳۰ و بعد از آن آغاز خواهند کرد.

طبق این گزارش، ۳۰ کشور عضو موافقت می‌کنند که «مفهوم استراتژیک» ناتو را بازنگری کنند. کاخ سفید این بازنگری را شامل «سیاست‌ها و اقدامات تهاجمی روسیه»، «چالش‌های ایجاد شده از سوی جمهوری خلق چین برای امنیت جمعی، شکوفایی و ارزش‌های ناتو» و «تهدیدهای فراملی مانند تروریسم، تهدیدات سایبری و تغییرات آب و هوایی» برشمرد.

در بیانیه کاخ سفید آمده است که مفهوم استراتژیک جدید برای تصویب در اجلاس ناتو در سال ۲۰۲۲ آماده می‌شود.

در این بیانیه همچنین تاکید شده است که رهبران ناتو یک مجموعه طرح‌های ابتکاری بلندپروازانه را برای اطمینان از تداوم امنیت برای شهروندان تا سال ۲۰۳۰ و بعد از آن ارائه می‌کنند. جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا روز یکشنبه برای اجلاس سران ناتو وارد بروکسل شد.

رهبران ناتو همچنین طبق بیانیه کاخ سفید از یک سیاست جدید دفاع سایبری برای تقویت هماهنگی برای اطمینان از اتحاد «در برابر تهدیدهای مکرر و شدید از جمله حملات مخرب باج‌افزارها به زیرساخت‌های مهم» حمایت می‌کنند.

روسیه، تغییرات آب و هوایی، افغانستان و فن‌آوری‌های جدید از جمله موضوعاتی است که برای بحث در طول نشست یک روزه برنامه‌ریزی شده است.

در نهایت رهبران ناتو درباره اصلاحات موسوم به ناتو ۲۰۳۰ توافق خواهند کرد.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در نخستین نشست ناتو پس از دوره مدیریت ترامپ در روز دوشنبه تلاش خواهد کرد تا اعتماد را بازیابی کند زیرا رهبران این اتحاد با وجود اختلاف نظر درباره خطرات پیش رو برای احیای ناتو تلاش می‌کنند.

با این حال بایدن قاطعانه از حمایت آمریکا برای اتحاد ۷۲ ساله نظامی تاکید کرده است اما در مورد برخی از موضوعات کلیدی مانند نحوه مقابله با افزایش قدرت چین و چگونگی افزایش بودجه مشترک اختلاف‌هایی بین متحدان وجود دارد.

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو به خبرگزاری فرانسه گفت: «ما یک فرصت منحصر به فرد برای تقویت اتحاد خود داریم.»

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.