12 پلیس محافظ نشست جی 7 با مثبت شدن آزمایش کرونا یکی از این نیروها به قرنطینه رفتند.

 

به گزارش جماران به نقل از شبکه آی تی وی، 12 افسر پلیس که در اجلاس گروه هفت در کورنوال کار می کنند، پس از آزمایش مثبت کووید 19 برای یکی از همکاران خود مجبور به قرنطینه شده اند.

موضوع نگران کننده برای روسای امنیتی گروه هفت این است که افسری که تست اش مثبت است در کشتی مستقر بود که هم اکنون یک هزار نیروی را برای محافظت از اجلاس گروه هفت در خود جای داده است.

این افسر پلیس، که محل اقامتش در کشتی در فالموث بود، قبل از آزمایش مثبت خود، در محل اجلاس گروه هفت در خلیج کاربیس مشغول انجام وظیفه بوده است.

خبر انتشار کرونا در جمع محافظان گروه 7 در حالی منتشر می‌ شود که چهل‌ و هفتمین نشست سران 7 کشور صنعتی جهان با تمرکز بر احیای اقتصاد دنیا پس از همه‌ گیری کرونا در انگلیس بعدازظهر جمعه آغاز شده است.

نخست‌ وزیران و روسای جمهوری گروه 7 (انگلیس، آمریکا، آلمان، فرانسه، ایتالیا، کانادا و ژاپن) در دهکده ساحلی کورنوال انگلیس گردهم آمده‌ اند تا در مورد مسائل مهم جهانی از جمله همه‌ گیری کرونا و تغییرات آب و هوایی بحث و تبادل نظر کنند.

این اولین نشست حضوری رهبران اقتصادهای توسعه یافته طی حدود دو سال اخیر است.

پیشتر گزارش شد که رهبران گروه 7 قرار است برای پایان همه‌ گیری ویروس کرونا، یک میلیارد دوز واکسن در اختیار کشورهای فقیر جهان قرار دهند.

پیشتر جو بایدن رئیس جمهور آمریکا هم قول داد که 500 میلیون دوز از واکسن شرکت فایزر را در اختیار 92 کشور با درآمد پایین و متوسط و اتحادیه آفریقا قرار خواهد داد.

«بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس در افتتاحیه اجلاس گفت: نیاز بسیاری زیادی بود که این نشست انجام شود، و بسیار خوشحال هستم که این دیدار به صورت حضوری است.

وی تاکید کرد: رهبران گروه 7 نیاز دارند تا از اتفاقاتی که پس از شیوع ویروس کرونا رخ داد، درس بگیرند و اشتباهاتی که بدون شک مرتکب شده‌ اند را تکرار نکنند.

پیشتر 100 نفر از روسای جمهور، نخست وزیران و وزیران خارجه سابق جهان از گروه 7 خواسته بودند با پرداخت هزینه واکسیناسیون جهانی علیه کووید 19، به جلوگیری از بروز جهش های بیشتر در ویروس کرونا و تبدیل مجدد آن به یک تهدید بین‌ المللی کمک کنند.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.