ترکمنستان پس از کره شمالی مدعی شد از زمان شیوع بیماری کرونا، هیچ فرد مبتلا به این ویروس در این کشور شناسایی نشده است.

 

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری فرانسه، ترکمنستان مدعی شد از زمان شیوع بیماری همه گیر کرونا، هیچ فرد مبتلا به این ویروس در این کشور شناسایی نشده است.

«قربانقلی بردی محمداف» رئیس جمهور ترکمنستان روز سه شنبه در مصاحبه با یک رسانه خارجی اعلام کرد از زمان شیوع کرونا در جهان، هیچ فرد مبتلا به این ویروس در ترکمنستان شناسایی نشده است.

با این حال ترکمنستان تا حدود دو ماه پیش در قرنطینه کرونایی بود و از ماه آوریل به این سو رفته‌ رفته شروع به لغو مقررات ویژه قرنطینه، حذف اقدامات ضد کرونا و بازگشایی رستوران‌ ها و مساجد کرد. هم‌ اکنون در این کشور قطارها دوباره به حرکت درآمده‌ اند اما هواپیماها همچنان زمین گیر هستند و سفرهای هوایی متوقف است.

بردی‌ محمداف که بسیار به ندرت مصاحبه می‌ کند، در گفت و گو با شبکه تلویزیونی روسی «میر» گفت: «ترکمنستان تاکنون موردی از این بیماری نداشته و این به لطف تلاشی است که خود ما انجام داده‌ ایم.»

قربانقلی بردی‌ محمداف به شبکه میر گفت که در کشورش دو واکسن روسی به نام‌ های «اسپوتنیک وی» و «اپیوا کرونا» موجود است.

برخی ناظران و نیز رسانه‌ های ترکمنی منتقد دولت در خارج از این کشور، درباره این ادعا که ترکمنستان تاکنون هیچ موردی از ابتلا به ویروس کرونا را ثبت نکرده، همواره ابراز تردید کرده‌ اند. آنها می‌ گویند یک دیپلمات اهل ترکیه مستقر در عشق‌ آباد، پایتخت ترکمنستان سال گذشته بر اثر بیماری کرونا درگذشت و سفیر انگلیس در عشق‌ آباد نیز در ماه دسامبر در شبکه‌ های اجتماعی اعتراف کرد که در ترکمنستان به این ویروس مبتلا شده است.

ترکمنستان 6 میلیون نفری با روابط خارجی کمابیش بسته که در آسیای میانه واقع شده، به همراه کره شمالی جزو معدود کشور‌هایی در جهان هستند که هیچ فرد مبتلا به ویروس کرونا در آنجا گزارش نشده است.

چند مجمع‌ الجزایر دور افتاده در اقیانوس آرام نیز از جمله کشورهایی هستند که اساسا از مناطق عاری از ویروس کرونا شناخته می‌ شوند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.