با توجه به مخالفت یکپارچه و پیوسته جمهوری خواهان، ممکن است طولی نکشد که کار بایدن به کل تعطیل شود.

 

به گزارش جماران، نشریه «هیل» چاپ کنگره آمریکا گزارش داد جو حاکم برای رئیس جمهور آمریکا به سرعت در حال تغییر است.

مخالفت سناتور «جو مانچین» با لایحه ها، دستور کار قانونگذاری رئیس جمهور را از جریان انداخته است.

واکسیناسیون کووید 19 مقاومت جدی مردمی را در پی داشته، به این معنی که بایدن شاید برای اولین بار نتواند یک وعده اصلی را برآورده کند.

و تصویر اقتصادی با برخی از داده های اشتغال ضعیف تر از حد انتظار و ترس جدید در مورد تورم، حتی با بازگشت شغل و بازگشایی مشاغل، متفاوت است.

همه اینها تغییر ناگهانی نسبت به ماه های نخست کار ریاست جمهوری بایدن است؛ زمانی که وی بسته 1.9 تریلیون دلاری کووید 19 را تصویب کرد، واکسیناسیون توسط ده ها میلیون آمریکایی ناامید برای دریافت آنها آغاز شد، و رئیس جمهور توانست از اختیارات اجرایی برای برگرداندن برخی از بحث برانگیزترین سیاست های مصوبه قبلی رئیس جمهور سابق استفاده کند.

تقریباً همه روسای جمهور وقتی می فهمند که دوره ماه عسل آنها به پایان رسیده است، به لحظه مهار می رسند. اما بایدن می تواند از این بابت خیالش راحت باشد که اگر او به آن مرحله رسیده باشد، در نتیجه گاف های زننده از طرف او نیست.

اما واقعیت این است که او با دوره ای بسیار سخت تر روبرو شده است - و این همزمان است با زمانی که ترس دموکرات ها در مورد دخالت جمهوری خواهان در سیستم انتخاباتی بالا گرفته است.

دموکرات ها از اظهارات مانچین عصبانی هستند که وی با تلاش گسترده برای حمایت از حقوق رای گیری، لایحه «برای مردم» نیز مخالف است.

مانچین قبلاً موشع گیری هایش را اعلام کرده بود. اما اظهارات مجدد قاطعانه وی درباره آنها در آخر هفته که در روزنامه «چارلستون گزت میل» منتشر شده بود، بسیاری از دموکرات ها را مأیوس کرد.

برخی از قانونگذاران دموکرات نیز دیدگاه خشنی داشتند.

«جمال بومن» نماینده نیویورک در مصاحبه ای با سی ان ان، مانچین را «میچ مک کانل جدید» خواند و افزود: سناتور ویرجینیای غربی تمام تلاش خود را می کند تا دموکراسی را متوقف کند و کار ما را برای مردم متوقف کند.

مانچین همیشه یک ناهنجاری سیاسی بوده است.

ایالت وی در ماه نوامبر تقریباً 40 امتیاز به ترامپ بیش از بایدن رأی داد. مسئله واقع بینانه این است که کرسی او - و بنابراین اکثریت سنا - به این بستگی دارد که او موضع کاملاً متفاوتی نسبت به همکاران از ایالت های مترقی تر داشته باشد.

اما عصبانیت در میان دموکرات ها تصدیق این مسئله است که اکنون تصویب قانون اساسی برای بایدن - و نه فقط در مورد حق رأی - دشوار خواهد بود.

به نظر می رسد اقدام در مورد همه چیز، از مهاجرت تا کنترل اسلحه، نسبت به چند روز در مخمصه گرفتار شده باشد.

این درام در حالی رخ می دهد که کاخ سفید در حال حاضر با مقاومت قابل توجهی در برابر تلاش های واکسیناسیون خود مواجه شده است. بر اساس گزارش واشنگتن پست، کشور در حال حاضر به طور متوسط ​​کمتر از 1 میلیون دوز تزریق در روز دارد، در حالی که در اوج آن در ماه آوریل 3.4 میلیون واکسیناسیون روزانه صورت می گرفت.

واکسن زیاد است اما فردی تمایل به تزریق آن ندارد.

اکنون به نظر می رسد که بایدن به هدفش برای واکسیناسیون 70 درصد بزرگسالان تا تعطیلات 4 ژوئیه دست نیابد.

«جن پساکی» دبیر مطبوعاتی کاخ سفید در جلسه توجیهی رسانه ای روز دوشنبه گفت که دولت «از هر ابزاری که در اختیارش است» برای ادامه واکسیناسیون استفاده خواهد کرد، اما وی از انجام هرگونه تعهد قاطع در مورد تعداد اجتناب کرد.

دموکرات ها تأکید می کنند که وحشت ندارند حتی اگر اعتراف کنند که بایدن به سمت جریان آب های آشفته تری می رود.

البته اوضاع مثل همیشه، بیشتر به اقتصاد بستگی دارد. آخرین آمار منتشر شده روز جمعه نشان داد که 559000 شغل در ماه مه ایجاد شده است که نرخ بیکاری را از 6.1 درصد به 5.8 درصد کاهش می دهد. اما کشور هنوز بیش از 7 میلیون شغل از مکانی که قبل از همه گیری بود، عقب تر است و خاطره گزارش مشاغل آوریل - که بسیار کمتر از انتظارات اقتصاددانان بود - هنوز تازه است.

برخی از دموکرات ها نگرانند که تصمیم مانچین می تواند بهبود را بیشتر مهار کند - اگرچه آنها همچنین می توانند این نظریه را مطرح کنند که مقصر جمهوری خواهان هستند.

اما چنین اظهارنظرهایی خود تصدیق این نکته است که ممکن است پنجره بایدن برای دستیابی به موفقیت های قانونی در حال بسته شدن باشد.

با توجه به مخالفت یکپارچه و پیوسته جمهوری خواهان، ممکن است طولی نکشد که کار بایدن به کل تعطیل شود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.