44 درصد از مردم جهان بر این باورند که آمریکا تهدیدی برای دموکراسی است.

به گزارش جماران به نقل از روسیا الیوم، بر اساس یک نظر سنجی که در 53 کشور جهان انجام شد و نتایج آن هفته جاری منتشر شد،44 درصد از مردم در سراسر جهان آمریکا را تهدیدی برای دموکراسی خود می دانند.

از بین 53 هزار نفری که نظر سنجی آنها را در 53 کشور شامل شد 44 درصد گفتند که تأثیر ایالات متحده آمریکا بر کشورشان«تهدیدی برای دموکراسی» به شمار می رود. 38 درصد از شرکت کنندگان نیز چین را و 28 درصد روسیه را تهدیدی برای دموکراسی شان به شمار آوردند. 

این نظرسنجی نشان داد که ترس درباره تأثیر ایالات متحده آمریکا بر دموکراسی در کشورها از سال گذشته افزایش یافت و فقط در آلمان شاهد افزایش 20 درصدی بوده است.

در عین حال، این نظرسنجی پژوهشی نشان داد که ارزش های دموکراسی از تأیید اکثریت قاطع برخوردار است به طوری که 81 درصد از شرکت کنندگان در نظر سنجی گفتند که این بسیار مهم است که در کشورشان دموکراسی باشد.

از سوی دیگر، 64 درصد از مردم در سراسر جهان گفتند که نابرابری اقتصادی بزرگترین تهدید برای دموکراسی است 53 درصد نیز گفتند که محدودیت های اعمال شده بر آزادی بیان و 49 درصد انتخابات ناعادلانه یا تقلب در انتخابات و 48 درصد نیز قدرت شرکت های بزرگ فناوری که بیشترشان در ایالات متحده آمریکا مستقر هستند را تهدیدی برای دموکراسی می دانند.

بنابراین گزارش، این نظر سنجی بین فوریه و آوریل گذشته با درخواست«ائتلاف دموکراسی ها»  انجام شد که یک موسسه خصوصی است و آن را «آندرس فوگ راسموسن» در سال 2017 در دانمارک تأسیس کرد.


 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

کلمات کلیدی دموکراسی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.