سامانه ضد موشک گنبد آهنین سرطان زاست و تا کنون شماری از نظامیان صهیونیست به سرطان مبتلا شده و حتی جان خود را از دست دادند.

 

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری آناتولی عربی، شماری از نظامیان صهونیستی اعلام کردند که آنها در زمان خدمت نظامی در سامانه ضد موشک های میان برد و کوتاه برد گنبد آهنین، به بیماری سرطان مبتلا شده اند.

 روز نامه اسرائیلی «یدیعوت آحارنوت» در این زمینه نوشت در حالی که ارتش رژیم صهیونیستی ابتلای نظامیان به سرطان به دلیل خدمت در یگان گنبد آهنین را رد می‌کند، تحقیقات جدید نشان می‌دهد که درصد ابتلای نظامیانی که در سامانه گنبد آهنین خدمت سربازی انجام می‌دهند، به شکل چشم‎گیری بالاست.

بنا بر این گزارش، 10 نظامی ارتش اسرائیل که در یگان سامانه گنبد آهنین خدمت می‌کنند به سرطان مبتلا شده‌اند که تعدادی از آنها شکایت کردند.

«ران مازور» یکی از نظامیان صهیونیست که به سرطان مبتلا شده است، می گوید که پس از گذشت یک سال از زمان انصرافش از دوره خدمت نظامی در ارتش، به سرطان استخوان مبتلا شده اما ارتش به شکایت‌های او بی توجه است.

در همین حال، یهونتان حایمویچ نظامی اسرائیلی که در سامانه گنبد آهنین خدمت می کرد، گفت: هنگامی که به رادار نزدیک هستید، احساس می کنید بدن شما از درون در حال جوشیدن است. تصور کنید چه اتفاقی برای غذای داخل مایکروویو می‌افتد و این واقعی بود.

از سوی دیگر، «لوانا لوی» مادر نظامی هیلی لوی که در گنبد آهنین خدمت می کرد و دو سال پیش بر اثر ابتلا به سرطان جان خود را از دست داد، گفت: دخترم هشت ماه پس از انصراف از ارتش به سرطان مبتلا شد. آنها وجود ارتباط بین بیماری سرطان و خدمت در گنبد آهنین را باور نمی کردند. در خانواده ما هیچ سرطانی وجود ندارد. به یاد دارم دخترم را در پایگاه نظامی ملاقات کردم و از او پرسیدم که آیا اینقدر خطرناک نیست که به رادار زیاد نزدیک باشی؟

تحقیقات حاکی از آن است که ۲۴۰ نظامی اسرائیلی در سال ۲۰۱۱ خدمت نظامی خود را در گنبد آهنین آغاز کردند که ۶ نفر از آنها در حین خدمت سربازی یا بلافاصله پس از آزادی به سرطان مبتلا شده‌اند.

ارتش رژیم صهیونیستی سامانه گنبد آهنین را برای مقابله با موشک های کوتاه برد و میان برد مورد استفاده قرار می دهد و فعالیت این سامانه اکنون رهگیری موشک هایی است که گروه های مقاومت فلسطین از نوار غزه به سمت مواضع رژیم صهیونیستی شلیک می کنند.

در همین حال، ارتش رژیم صهیونیستی اخیرا دو موشک انداز از این سامانه را به ارتش آمریکا تحویل داده است.

رسانه های اسرائیلی نیز بارها اعلام کردند که ارتش این رژیم قصد دارد این سامانه به سراسر جهان بفروشد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.