آلمانی ها با برگزاری تظاهراتی واکسن کرونا را کشنده توصیف کردند.

 

به گزارش جماران به نقل از آسوشیتدپرس، هزاران شهروند آلمانی در تظاهراتی در شهر«اشتودگارت» علیه قرنطینه و واکسن کرونا اعتراض کردند.

شرکت کنندگان در این تظاهرات پارچه نوشته هایی با خود داشتند که روی آنها نوشته شده بود:«کرونا وجود ندارد» و «واکسن کشنده است».

در این تظاهرات به رغم درخواست دولت فقط عده اندکی فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کرده بودند یا ماسک زده بودند ولی پلیس به این تظاهرات اجازه برگزاری و حرکت داد.

«کارستن هوفلر» رئیس عملیات پلیس گفت:در حالی که قواعد نقض شده بود و باید نقض کنندگان مجازات شوند اما تدابیر سختگیرانه علیه شرکت کنندگان در تظاهرات به شکل مسالمت آمیز به طور کامل را  اتخاذ نکردیم.

پلیس تصریح کرد که چند هزار نفر در این تظاهرات شرکت کردند.

برگزار کنندگان این تظاهرات نیز پیش از برگزاری تظاهرات گفتند که 2500نفر برای شرکت در آن ثبت نام کردند.

در همین حال، پلیس  شرکت کنندگان در تظاهرات دیگری که علیه مخالفان معترض به قرنطینه برگزار شد و  برای مدتی کوتاه راه را بر تظاهرات مخالفان قرنطینه بستند، متفرق کرد.

در همین حال، آمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان از مرز 130 میلیون نفر فراتر رفت.همچنین بیش از 2میلیون و 800 هزار نفر در اثر این بیماری جان خود را از دست دادند.

 

عوارض واکسن آسترازنکا

در حالی که شک و تردید نسبت به عوارض جانبی واکسن انگلیسی «آسترازنکا» تردید درباره استفاده عمومی از آن را دوچندان کرده است، ۳۰ مورد لخته خون در مغز افرادی که این واکسن را در انگلیس دریافت کرده اند، شناسایی شد.

انگلیس پیش از این موارد بسیار محدودی از عوارض جانبی آسترازنکا را در میان میلیون‌ها نفری که دست‌کم یک دوز از این واکسن را دریافت کرده بودند،‌ گزارش کرده بود.

همزمان اداره داروی فرانسه از شناسایی سه مورد جدید لختگی خون و دو مورد مرگ مرتبط با تزریق واکسن آسترازنکا در روزهای ۱۹ تا ۲۵ ماه مارس خبر داد.

این درحالی است که «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه هفته گذشته و در جریان اعلام «استراتژی» مهار بیماری کووید-۱۹ بر تسریع کارزار واکسیناسیون با تکیه بر واکسن آسترازنکا در کنار «فایزر، مدرنا و جانسون‌اندجانسون» تاکید کرده بود.

بسیاری از کشورهای اروپایی ماه گذشته و در پی مشاهده موارد قابل توجهی از لخته شدن خون پس از تزریق این واکسن استفاده از آسترازنکا را موقتا تعلیق کردند. با این حال آژانس دارو و درمان اروپا با اعلام اینکه فواید استفاده از آسترازنکا بسیار بیشتر از مضرات آن است، خواستار ادامه مایه‌کوبی ضد ویروس کرونا با این واکسن انگلیسی شد.

مقام‌های بهداشتی شماری از کشورهای اروپایی از جمله دانمارک در همان زمانی که آژانس دارویی اتحادیه اروپا مشغول بررسی خطرات جانبی واکسن آسترازنکا بودند، اعلام کردند تزریق این واکسن در موارد متعددی باعث واکنش شدید دستگاه ایمنی بدن شده و لختگی خون به بار می‌آورد. استفاده از این واکسن هم‌اکنون در کشورهای اسکاندیناوی تعلیق شده است.

وزارت بهداشت فدرال آلمان هفته گذشته استفاده از واکسن آسترازنکا را به افراد بالای ۶۰ سال محدود کرده است.

بسیاری از شهروندان کشورهای اروپایی در روزهای گذشته نگرانی شدید خود را نسبت به این واکسن نشان داده و خواستار شفافیت و صداقت دولت‌ها و اتحادیه اروپا درباره خطرات جانبی آن شده اند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.