در یک مصاحبه جنجالی دیگر درباره خانواده سلطنتی انگلیس؛ مگان و همسرش شاهزاده هری از خاطرات خود گفته ‌اند.

به گزارش جماران، «مگان مارکل» دوشس ساسکس که به همراه شاهزاده «هری» با «اوپرا وینفری» مجری مشهور آمریکایی از شبکه سی بی اس مصاحبه کرده، حرف های جنجالی زده که سر و صدای زیادی در رسانه ها به پا کرده است.

اهمیت این مصاحبه دو ساعته تنها محدود به خانواده سلطنتی، رسانه‌ های انگلیس و مردم این کشور نمی‌شود. بسیاری از رسانه‌ های بین‌الملل نیز گوشه‌ هایی از این مصاحبه جنجالی را بازتاب داده‌ اند.

مگان مارکل اعضای خانواده سلطنتی را به نژادپرستی، بی تفاوتی و دروغگویی متهم کرده است.

دو مورد از گفته ‌های مارکل در این مصاحبه بیش از هر چیز تکان‌دهنده بودند: یکی این‌که رفتار خانواده سلطنتی با او طوری بوده که تا پای خودکشی پیش رفته است. دیگری این‌که برخی اعضای خانواده در زمان بارداری مارکل به او و هری گفته‌اند که نگرانند که پوست فرزندشان زیادی تیره باشد و این احتمال را مطرح کرده ‌اند که به این کودک لقب شاهزاده داده نشود.

مگان در این مصاحبه از «تنهایی مرگبار» خود سخن گفته و حتی به «تمایل خود برای خودکشی» اشاره کرده است. دوشس ساسکس در مصاحبه با این شبکه تلویزیونی آمریکایی گفته است: «زندگی در قصر برای او چنان ملال‌ آور و آزاردهنده بوده که بارها به خودکشی فکر کرده است.»

او در بخشی از مصاحبه گفته است که «درباره تمایل خود به خودکشی از دیگر اعضای خانواده سلطنتی طلب یاری کرده است اما این تنها همسر او بوده که به کمک او شتافته است.»

مگان در بخش دیگری از مصاحبه به گرایش‌ های نژادپرستانه در خانواده سلطنتی اشاره کرده و بدون آنکه نام کسی را ببرد گفته است که در زمان بارداری «فرد یا افرادی درباره رنگ پوست احتمالی فرزندش گمانه‌ زنی کرده و حتی از احتمال سلب لقب «شاهزاده» برای او سخن گفته بودند. »

این گفته مارکل به قدری بهت ‌آور بود که اپرا وینفری بلافاصله گفت:‌ «چه؟» رسانه‌ ها در سراسر دنیا به سرعت این‌ گفته را به تیتر خود تبدیل کردند.

مگان مارکل و شاهزاده هری در این مصاحبه از اعضای خانواده سلطنتی، از جمله شاهزاده چارلز، ولیعهد انگلیس انتقاد کردند ولی به طور مستقیم از ملکه الیزابت انتقاد نکردند. با این حال، به گفته مگان، خانواده سلطنتی نسبت به گزارش های نژادپرستانه از او در مطبوعات بی تفاوت بوده است.

هری از رفتار پدرش، شاهزاده چارلز انتقاد کرده و گفته است که کمک چندانی از او در مقابله با این مشکلات دریافت نکرده و حتی پدرش به تلفن ‌های او پاسخ نمی ‌داده است.

شاهزاده هری گفت:‌ «سه بار با مادربزرگم صحبت کردم و دو بار با پدرم که او دیگر به تماس هایم پاسخ نداد. او سپس گفت: حرف هایت را بنویس.»

مگان که 39 سال سن دارد، فرزند یک مادر سیاه پوست آفریقایی تبار و پدر سفیدپوست آمریکایی است.

مگان بی آنکه توضیح بیشتری بدهد، از تهدید به مرگ خود نیز سخن گفته است. در همین رابطه شاهزاده هری نیز در بخش دیگری از مصاحبه مشترک‌ شان گفت که «از تکرار تاریخ واهمه داشته است.» به نظر می‌رسد که اشاره هری به مرگ مادرش، «دایانا» بوده است.

مگان و هری خانواده سلطنتی را ترک کرده و برای زندگی به آمریکا، به زادگاه مگان مهاجرت کرده ‌اند. آنها به جنوب ایالت کالیفرنیای آمریکا نقل مکان کرده ‌اند؛ یعنی همان جایی که مارکل در آن متولد شده است. آنها در انتظار تولد فرزند دوم خود هستند.

فرزند اول مارکل و هری، با نام «آرچی» در بهار سال 2019 به دنیا آمد و اکنون نزدیک دو سال دارد. این نوزاد در حال حاضر،‌ بلافاصله پس از پدرش، هفتمین نفر در فهرست اولویت رسیدن به تاج و تخت انگلیس است.

شاهزاده هری که 36 سال سن دارد، گفت به دلیل عدم درک وضعیت همسرش از خانواده سلطنتی جدا شده است.

کاخ باکینگهام که هنوز به این مصاحبه واکنش نشان نداده، ماه گذشته تایید کرد این جدایی دائمی خواهد بود. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
5 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.