امارات برای ارائه جزئیات پرونده دختر حاکم دبی همکاری نمی ‌کند و همین مسئله احتمالاتی را در مورد زنده نبودن وی مطرح می کند.

به گزارش جماران به نقل از دیلی میل، سازمان ملل متحد اعلام کرد که تاکنون دلیل و مدرکی که ثابت کند که «لطیفه بنت محمد آل مکتوم» دختر حاکم دبی زنده است، یافت نشده است.

«رابرت کول ویل» سخنگوی کمیساریای حقوق بشر سازمان ملل در پاسخ به اینکه با وجود درخواست این کمیساریا مبنی بر ارائه مدرک و دلیلی که نشان دهد که شاهزاده لطیفه در قید حیات است آیا مدرکی مبنی بر زنده بودن دختر «محمد بن راشد مکتوم» حاکم دبی از سوی امارات ارائه شده است، گفت: خیر تاکنون مدرکی و شواهدی در این زمینه به دست نیاورده ایم.

پیشتر «لیز تروسل» سخنگوی کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل هم  اعلام کرده بود که مقامات اماراتی باید ثابت کنند که شاهزاده لطیفه دختر حاکم دبی زنده است.

وی افزود: ما از مقامات امارات می خواهیم اطلاعات بیشتری درباره وضعیت شاهزاده لطیفه و مدارک مربوط به زنده بودن او ارائه دهند.

تروسل تاکید کرد: مسئولان سازمان ملل با دیدن ویدئوهای منتشر شده، نگران وضعیت سلامتی لطیفه هستند.

چندی قبل «دومینک راب» وزیر خارجه انگلیس هم در واکنش به فیلم ویدئویی که درباره یکی از دختران حاکم دبی منتشر شده، خواستار آن شده بود که این کشور مدارکی را درباره زنده بودن «شاهزاده لطیفه» ارائه کند.

«لطیفه بنت محمد آل مکتوم» یکی از دختران حاکم دبی در این فیلم گفته است: من این فیلم را در حمام گرفته ‌ام چون اینجا تنها جایی است که من می توانم در آن را قفل کنم. من مثل یک گروگان در ویلایی که به زندان تبدیل شده بازداشت هستم.

او افزود: نیروهای پلیس به من خبر دادند که من همه عمرم در زندان خواهم ماند و دیگر رنگ خورشید را نخواهم دید. من هر روز نگران جان و سلامتی ‌ام هستم. این ویلا در محاصره نیروهای پلیس است و سه نیروی پلیس خارج ویلا و دو نیرو هم در داخل آنجا را کنترل می‌ کنند.

بنا به تایید خواهر لطیفه، او در دبی در حبس به سر می ‌برد و نیروهای پدرش او را تحت نظر دارند و مواد مخدر به او می ‌دهند.

لطیفه که اکنون 35 سال دارد، اولین بار در 16  سالگی تلاش کرد فرار کند اما نتوانست. در سال 2001 بعد از تماس با یک تاجر فرانسوی به نام «الوه ژوبر» بود که برنامه‌ ریزی طولانی خود برای فرار از دوبی را آغاز کرد. او نقشه فرار را با کمک «تینا یاوهیانن» یک دوست کشید که در آن زمان مربی کاپوئرا (نوعی هنر رزمی برزیلی) لطیفه بود.

روز 24 فوریه سال 2018، لطیفه و تینا با یکی قایق بادی و جت ‌اسکی خود را به آب ‌های بین ‌المللی رساندند؛ جایی که الوه ژوبر در قایقی تفریحی با پرچم آمریکا در انتظار آنها بود.

اما هشت روز بعد وقتی به ساحل هند رسیدند کماندوها به قایق یورش بردند. تینا یاوهیانن می ‌گوید نارنجک‌های دودزا او و لطیفه را مجبور کرد که از محل اختفایشان در دستشویی زیر عرشه قایق خارج و با کماندوهای مسلح روبرو شوند.

بعد از آن که به او آرام بخش زدند بیهوش شده، با هواپیمای خصوصی او را به دوبی برگردانده ‌اند و بعد از رسیدن به مقصد به هوش آمده است.

لطیفه را به دوبی برگرداندند و تا الان از او خبر چندانی در دست نبود.

خانم یاوهیانن و خدمه قایق تفریحی بعد از دو هفته بازداشت در دوبی آزاد شدند. دولت هند هرگز درباره نقش خود در یورش به قایق اظهار نظری نکرد.

شیخ محمد بن راشد آل مکتوم، حاکم دوبی و نایب رئیس امارات متحده عربی، یکی از ثروتمندترین دولتمردان جهان است. حاکم دبی چندین ده فرزند از چند همسر دارد. برخی از پسران و دختران وی در رسانه های محلی و آنلاین چهره برجسته ای دارند، اما برخی دیگر به ندرت دیده می شوند. شاهزاده لطیفه به دلیل عشق به چتربازی قبل از سال 2018 بسیار شناخته شده بود.

حاکم دوبی از سرمایه ‌گذاران بزرگ در مسابقات اسب ‌دوانی است و بارها در مراسم رویال اسکات انگلیس شرکت کرده و با ملکه الیزابت دوم عکس گرفته است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
8 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.