ترامپ برای اولین بار بعد از ترک کاخ سفید در نشست محافظه ‌کاران سخنرانی می‌ کند.

 

به گزارش جماران به نقل از سی ان ان، به گفته یک منبع آگاه، دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق یکشنبه هفته آینده 28 فوریه در نشست اقدام سیاسی محافظه کاران در «اورلاندو» فلوریدا سخنرانی خواهد کرد؛ در حالی که «مایک پنس» معاون رئیس جمهور سابق دعوت به سخنرانی در این کنفرانس را رد کرده است.

یکی از منابع گفت که برگزارکنندگان هنوز امیدوارند که نظر پنس را در مورد حضور در جلسه تغییر دهند، در حالی که منبع دیگری گفت پنس قصد دارد تا شش ماه آینده زیر رادار نگاه ها بماند. پولیتیکو اولین رسانه ای بود که گزارش داد پنس از این دعوت رد کرده است.

اختلاف بین دو رهبر سابق، که در حالی اتفاق می افتد که حزب جمهوری خواهبا دوره پسا ترامپ برای رقم زدن آینده خود دست و پنجه نرم می کند، به دنبال تنش بین ترامپ و پنس پیرامون آشوب 6 ژانویه در کنگره آمریکا و نقش پنس رخ داد که نتایج انتخابات را برای رئیس جمهور بایدن تأیید می کرد.

«مارک شورت» رئیس ستاد سابق پنس عصر شنبه شنبه در گفت و گو با «اتاق خبر» سی ان ان گفت: علیرغم اینکه پنس در تداوم نظریه های بی اساس تقلب در انتخابات که ترامپ بارها و بارها آنها را پیش از حمله به کنگره مطرح کرد، ایفای نقش داشت، ما قبول داریم که جو بایدن رئیس جمهور منتخب ایالات متحده است.

برخلاف ترامپ، پنس ماه گذشته - پس از مراسم خداحافظی ترامپ - در مراسم تحلیف بایدن در واشنگتن دی سی شرکت کرد.

شورت روز شنبه گفت ترامپ و پنس «دوستانه رفتند» و از آن زمان با هم گفت و گوهایی داشته اند.

منبع آشنا با برنامه های ترامپ برای حضور در کنفرانس اقدام سیاسی محافظه کاران به سی ان ان گفت که ترامپ درباره آینده حزب جمهوری خواه و جنبش محافظه کار صحبت خواهد کرد و باید منتظر باشید که او در این نشست از «سیاست ‌های فاجعه ‌بار رئیس‌ جمهور [جو] بایدن» در مسائل مرزی و عفو مهاجران انتقاد کند.

این سخنرانی در آخرین روز نشست سالانه اقدام سیاسی محافظه‌کاران (سی پی ای سی) ایراد خواهد شد. «مایک پومپئو» وزیر خارجه دولت ترامپ، و «کریستی نوام» فرماندار داکوتای جنوبی دو کاندیدای احتمالی جمهوری‌ خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال 2024 هم از جمله سخنرانان این نشست محافظه ‌کاران خواهند بود. اما «نیکی هیلی» سفیر اسبق آمریکا در سازمان ملل هم حضور در این نشست را رد کرده است.

در حالی ترامپ در تلاش است تا خود را دوباره در عرصه عمومی مطرح کند که در پایان دوران ریاست جمهوری او جمهوری خواهان کنترل قوه مجریه و مقننه را از دست دادند و این حزب اکنون در صدد بازسازی خود است.

دونالد ترامپ در دوران ریاست جمهوری خود دو بار از سوی مجلس نمایندگان آمریکا استیضاح شد، اما هر دو بار در محاکمه سنای این کشور تبرئه شد.

دادگاه استیضاح دوم دونالد ترامپ در بهمن ماه سال جاری و پس از پایان دوره ریاست جمهوری او در سنا برگزار شد.

دونالد ترامپ در واکنش به تبرئه خود در دادگاه استیضاح سنا گفته بود، «جنبش تاریخی، میهن پرستانه و زیبای دوباره عظمت را به آمریکا بازگردانیم، تازه آغاز شده است. در ماه‌ های آینده چیزهای زیادی برای در میان گذاشتن با شما دارم.»

وی همچنین گفت: ما کارهای بسیار زیادی پیش روی خود داریم و به زودی با دیدگاهی برای آینده روشن، درخشان و بدون محدودیت در آمریکا، ظهور خواهیم کرد.

این سخنرانی اولین حضور علنی ترامپ پس از خروج وی از کاخ سفید در ماه گذشته است و در حالی اتفاق می افتد که جمهوری خواهان ارشد در مورد نحوه رفتار با رئیس جمهور سابق اختلاف نظر دارند و وفاداران وی اخیراً در حال سفر به تفریحگاه و محل اقامت وی در فلوریدا دیده شده اند.

به گفته یک منبع آگاه، «برد پارسکاله» یکی از مدیران ستاد انتخاباتی ترامپ این هفته با رئیس جمهور سابق در باشگاه خود در مارآ لاگو دیدار کرد. به گفته یکی دیگر از منابع آگاه، «مایک لی» سناتور یوتا هم در مارآلاگو اقدام به جمع آوری کمک مالی می کند که این نشانه بالقوه مراجعه بیشتر است.

«استیو اسکالیز» نماینده لوئیزیانا و فرد شماره 2 جمهوری خواهان در مجلس نمایندگان روز سه شنبه به طور خصوصی با ترامپ در مارآلاگو دیدار کرد؛ یعنی یک روز قبل از اینکه «میچ مک کانل» رهبر جمهوری خواه سنا قول دهد هرگز چنین کاری نخواهد کرد.

درگیری بین ترامپ و مک کانل در روزهای اخیر افزایش یافته است و این سوال را به وجود آورده است که آیا هر دو می توانند برای آینده جمهوری خواهان با هم همکاری کنند؟

ترامپ در بیانیه ای طولانی که سه شنبه شب منتشر شد، پس از انتقاد شدید مک کانل از رئیس جمهور سابق رئیس جمهور سابق از صحن سنا در روز شنبه گذشته و در اظهارات روز دوشنبه در وال استریت ژورنال ، علی رغم رأی به برائت ترامپ در دادگاه استیضاح دوم ، ترامپ به دنبال او رفت.

ترامپ در بیانیه روز سه شنبه خود قول داد در انتخابات مقدماتی سنا از کاندیداهایی حمایت کند که از جهان بینی وی حمایت می کنند - چیزی که می تواند منجر به درگیری با کاندیداهای ترجیحی مک کانل شود زیرا این سناتور هفت دوره ای از جمهوری خواهانی حمایت می کند که وی معتقد است بیشترین شانس را برای پیروزی در انتخابات بعدی دارند.

این تنش بر اختلاف بین جمهوری خواهان ارشد در مورد چگونگی حرکت در حزب پس از ترامپ تأکید دارد. برخلاف مک کانل، «کوین مک کارتی» رهبر حزب در مجلس نمایندگان پس از حمله 6 ژانویه به کنگره برای دیدار با ترامپ به فلوریدا جنوبی رفت و بعداً در تلاش برای بازپس گیری کرسی های مجلس در سال 2022 اتحاد با وی را اعلام کرد.

اما مک کارتی کنفرانسی را رهبری می کند که اکثریت اعضای آن به شدت از ترامپ حمایت می کنند - بر خلاف جمهوری خواهان سنا که در مورد رئیس جمهور سابق اختلاف نظر دارند و برخی از رهبران ارشد مشتاقند از کنار او عبور کنند و در عوض بر اتحاد حزب پیرامون ایده ها تمرکز کنند، نه یک شخص.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.