تحقیقات کیفری درباره فعالیت‌ های تجاری و دارایی‌ های رئیس جمهور جنجالی سابق آمریکا گسترش یافته و در این راستا احضاریه‌ های جدیدی صادر شده است.

 

به گزارش جماران به نقل از روزنامه وال استریت ژورنال، دامنه تحقیقات در مورد دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا گسترش یافته است.

به گفته افراد آشنا با این موضوع، دادستان های نیویورک در حال بررسی معاملات مالی پیرامون برخی از امضاهای دونالد ترامپ در املاک منهتن هستند و دامنه شناخته شده تحقیقات رئیس جمهور سابق و شرکت وی را گسترش می دهند. به گفته این منابع، دادستان های منهتن در حال بررسی وام های ترامپ در ساختمان خود در خیابان پنجم، برج ترامپ، خیابان 40 وال استریت، یک آسمان خراش در منطقه مالی شهر نیویورک؛ هتل بین المللی و برج ترامپ، یک ساختمان هتل و آپارتمان در میدان کلمبوس؛ و ترامپ پلازا، یک ساختمان آپارتمانی درمنهتن هستند.

این منابع افزودند: تمام وام های تحت نظارت توسط شرکت های تابعه «لدر کپیتال» (Ladder Capital) یک شرکت سرمایه گذاری در املاک و مستغلات مستقر در شهر نیویورک به ترامپ پرداخت شده که یکی از تامین ‌کنندگان اصلی منابع مالی املاک و مستغلات تجاری رئیس ‌جمهور سابق آمریکا است و از سال 2012 این شرکت بیش از 280 میلیون دلار به ترامپ وام داده است.

این تحقیقات توسط «سایروس ونس جونیور» دادستان منطقه منهتن انجام می شود. رئیس جمهور سابق نیز تحت تحقیقات «لتیشیا جیمز» دادستان کل نیویورک قرار دارد.

دفتر دادستان کل ناحیه منهتن روز پنج شنبه نیز احضاریه‌ های جدیدی را در چارچوب تحقیقات کیفری درباره پرونده فعالیت‌ های تجاری و دارایی‌ های ترامپ صادر و از «مایکل کوهن» وکیل پیشین وی بازجویی کرد.

این بازجویی بعد از آن انجام شد که «مارک پومرانتز» که تجربه زیادی در جرائم یقه سفید (در اشارات حقوقی و قانونی دلالت بر سوءاستفاده افراد بلندپایه از مقام خود که بیشتر با جرائم مالی همراه است) و جرائم سازمان یافته دارد به تیم تحقیقات دادستان منطقه منهتن درباره تجارت خانوادگی ترامپ پیوست.

به گفته سخنگوی دادستان منطقه منهتن نیویورک، پومرانتز کار خود را به عنوان دستیار ویژه دادستان دوم فوریه (14 بهمن) آغاز کرد.

به گفته این منابع، استخدام این فرد، بخشی از اقدامات اخیر تحقیقات دادستانی از جمله صدور بیش از 10 حکم احضاریه جدید در روز‌های اخیر است. یکی از آنها برای شرکت لدر کپیتال بوده است.

به نقل از یک منبع مطلع، سایروس ونس دادستان منهتن نیویورک مصاحبه‌ هایی هم با کارکنان این شرکت داشته است.

دفتر دادستان منطقه منهتن جزئیات چندانی از این تحقیقات اعلام نکرد، اما در پرونده ‌های دادگاه متذکر شد که بر روی رفتار‌های مجرمانه گسترده و طولانی مدت احتمالی در سازمان ترامپ، از جمله جعل سوابق و کلاهبرداری بیمه ‌ای و مالیاتی تمرکز دارد.

به طور جداگانه، دادستان کل نیویورک هم تحقیقاتی مدنی درباره این موضوع را هدایت می‌ کند که آیا شرکت ترامپ ارزش املاک خود را به دروغ گزارش کرد تا بتواند وام و مزایای اقتصادی و مالیاتی دریافت کند.

مشخص نیست که در مصاحبه روز پنجشنبه با کوهن که پنجمین مورد با دفتر دادستانی منهتن بوده، چه مسائلی مطرح شد. اما بنابراین گزارش، این مصاحبه‌ ها نشان دهنده علاقه شدید به دستیابی به اطلاعات کوهن درباره امور مالی سازمان ترامپ است.

پیشتر و در بحبوحه گمانه ‌زنی ‌ها درباره احتمال اقدام دونالد ترامپ به عفو خود پیش از ترک کاخ سفید، وکیل شخصی و کار‌چاق ‌کن سابق رئیس‌جمهور آمریکا در پیامی توییتری نوشت از وی خواسته شده با نهاد‌های مختلف دولت برای شهادت دادن درباره تخلف ترامپ و خانواده ‌اش همکاری کند.

وی در این خصوص نوشت: از من خواسته شده و من پذیرفته ‌ام که با چند آژانس مختلف دولتی برای دادن شهادت درباره تخلفات ترامپ و خانواده ‌اش همکاری کنم. من این کار را تا حد زیادی به این دلیل انجام می‌ دهم که ترامپ و خانواده‌ اش تلاش کردند دموکراسی آمریکا را از بین ببرند و خوشبختانه نتوانستند.

در آخرین تحقیقات، دادستان‌های نیویورک ساعت ‌ها با کوهن درباره مسائل مالی ترامپ گفت و گو کرده بودند.

سه منبع مطلع از این جلسه گزارش دادند این مصاحبه را دفتر دادستانی منهتن انجام داد و بخشی از آن بر ارتباط ترامپ با دویچه بانک آلمان متمرکز بود.

کوهن تا سال 2018 برای ترامپ کار می ‌کرد و از آن زمان به یکی منتقدان اصلی وی تبدیل شده است.

تحقیقات در منهتن در سال 2018 آغاز شد و تمرکز اولیه آن بر روی پرداخت ‌هایی بود که دو زن می ‌گفتند در ازای سکوت درباره روابط غیر اخلاقی خود با ترامپ به آنها پرداخت شده است، اما بعد‌ها به فعالیت ‌های تجاری بزرگ ترامپ کشانده شد.

بنابر گفته کارشناسان حقوقی، «در حالی که تمرکز اصلی دادستان ها به املاک و وام های ترامپ مشخص نیست، آنها می توانند به دنبال اختلاف بین اسناد وام و اطلاعات مالی ارائه شده در جای دیگر توسط ترامپ، مانند مواردی در اظهارنامه مالیاتی یا ارائه شده به بیمه باشند. »

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
4 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.