پلیس میانمار برای متفرق کردن معترضان مخالف کودتای ارتش از گلوله های پلاستیکی و واقعی استفاده کرد.

 

به گزارش جماران به نقل از اسکای نیوز، اعتراض های گسترده مردمی در میانمار به کودتای نظامی و سرنگونی دولت مدنی این کشور برای چهارمین روز متوالی ادامه یافت.

پلیس میانمار به سمت معترضان مخالف کودتا گلوله های پلاستیکی شلیک کرد و 27 نفر از معترضان را نیز بازداشت کرد.

ده ها هزار نفر امروز سه شنبه در نیپیدو پایتخت و شهرهای «باگو،ماندالای و یانگون» در مخالفت با کودتای ارتش تظاهرات کردند و به حکومت نظامی که دولت نظامی این کشور اعلام کرد بی توجهی کردند.

 فیلم های منتشر شده در شبکه های اجتماعی نشان می دهد که پلیس به سمت معترضان گلوله های پلاستیکی شلیک می کند و تیراندازی هوایی نیز انجام می دهد تا بتواند جمعیت زیاد معترضان را متفرق کند.

برخی منابع نیز گفتند که پلیس برای متفرق کردن معترضان از خودروهای آب پاش استفاده کرده است.

معترضان نیز گفتند که در رویارویی با پلیس 3 معترض زخمی شدند و حداقل 27 نفر نیز بازداشت شدند.

این چهارمین روز است که شهرهای مختلف میانمار شاهد تظاهرات مردمی گسترده در مخالفت با کودتای نظامی ارتش در اوایل ماه فوریه،هستند.

معترضان شعارهای در مخالفت با دیکتاتوری نظامی سر داده و خواستار دموکراسی و عدالت شدند و در حمایت از «آنگ سان سوچی» رهبر این کشور و حزب«اتحادیه ملی برای دموکراسی»به رهبری سوچی شعار دادند.

بنابراین گزارش، یکم فوریه جاری ارتش میانمار در این کشور کودتا کرد و و رهبران ارشد این کشور از جمله سوچی و «وین مینت»رئیس جمهور را بازداشت کرد.در پی آن تظاهرات مردمی در مخالفت با کودتا در شهرهای مختلف به ویژه در پایتخت به راه افتاد. دولت نظامی میانمار همچنین دوشنبه در 7 منطقه در شهرهای یانگون و ماندالای حکومت نظامی برقرار کرد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.