رهبر کاتولیک ‌های جهان با زیر پا گذاشتن سنت ‌ها، برای اولین بار یک زن را به مقامی ارشد در شورای کلیسایی اسقف‌ ها منصوب کرد.

 

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری فرانسه، برای اولین بار، پاپ یک زن را به یک مقام ارشد در دستگاه کلیسا منصوب کرد.

پاپ فرانسیس «ناتالی بکوارت» را به عنوان معاون شورای کلیسای اسقف ها منصوب کرد.

این شورا، نهادی است که مسائل اصلی تعالیم را مورد مطالعه قرار می دهند. شورای کلیسایی متشکل از اسقف ها و کاردینال هاست که از حق رای برخوردارند. این شورا همچنین دربرگیرنده کارشناسانی است که نمی توانند رای دهند.

بکوارت اولین زنی است که به این سمت منصوب می شود و از حق رای برخوردار خواهد بود.

 

B9726061159Z.1_20210206235149_000+GNAHI6K8H.1-0.jpeg

 

این زن فرانسوی از سال 2009 مشاور همین شورا بوده است.

کاردینال «ماریو گرچ» دبیرکل شورای کلیسایی اعلام کرد انتخاب یک زن از دو معاون شورای کلیسای اسقف ‌ها حاکی از اهمیتی است که پاپ به حضور و مشارکت زنان در نهاد کلیسا می ‌دهد.

بکوارت متولد سال 1969 دارای مدرک کارشناسی ارشد در رشته مدیریت از مدرسه معتبر تجارت پاریس است و در بوستون آمریکا نیز تحصیل کرده است.

وی به مدت یک سال در لبنان داوطلب شد و سپس به مدت دو سال به عنوان مشاور در ارتباطات بازاریابی کار کرد. 

 

DbugvfbW0AArK8m

 

در سال 1995 به جمع خواهران ژاویرس پیوست. وی پس از داوطلبی در مارسی و دو سال کارآموزی، به مدت سه سال برای تیم ملی پیشاهنگان فرانسه به ماموریت رفت، وی در رشته الهیات و فلسفه در پاریس تحصیل کرد و همچنین جامعه شناسی در دانشکده مطالعات پیشرفته علوم اجتماعی خواند. وی سپس دوره ای را در الهیات در دانشکده الهیات و وزارت کالج بوستون دنبال کرد تا با انجام تحقیق در مورد همزمانی در کلام شناسی متخصص شود. 

رئیس وزارت جوانان

بکوارت به محض پیوستن به ژاویرس، حمایت از جوانان را آغاز کرد.

 

Nathalie-Becquart-IEV-189x300

 

وی رئیس انجمن «زندگی در دریا، ورود به عبادت» بود که به جوانان آموزش های معنوی در قایق های بادبانی ارائه می دهد. او در جوانی از تعطیلات در دریا لذت می برد.

 

800px-Versailles_-_Sœur_Nathalie_Becquart_-_1

 

در سال 2006، او مسئول روحانیت دانشجویان در کرتیل شد. در سال 2008 کنفرانس اسقف های فرانسه معاونت مدیریت بخش دانشجویی، و در سال 2012 مدیریت خدمات ملی برای بشارت جوانان و مشاغل را به وی اعطا کردند. این امر منجر به مشارکت وی در زمینه آمادگی برای همایش شورای اسقف های «جوانان، ایمان و تمیز شغلی»، هم در فرانسه و هم در رم شد که در مارس 2018 به عنوان هماهنگ کننده عمومی پیش-شورای کلیسای جوانان منصوب شد.

شورای اسقف ها

در 24 مه 2019، او به همراه 4 زن و 1 مرد به عنوان مشاور شورای اسقف ها در کلیسای کاتولیک منصوب شد. این اولین باری بود که زنان به این سمت منصوب می شدند. 

 

MOY5GWIVQHDEOJ5EXSDYR2IUTA

 

او نویسنده چندین کتاب است:

100 دعا برای تحمل طوفان، پاریس، اکتبر 2012 

بشارت دادن به جوانان، یک چالش، پاریس، مه 2013 

مذهبی، چرا؟ پاریس، مارس 2017 

روح همه چیز را تجدید می کند، پاریس، فوریه 2020.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
3 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.