جو بایدن در حالی پشت سر هم فرمان های مهاجرتی را امضا می کند کهبه گزارش آسوشیتدپرس به رغم وعده ‌های داده شده در زمان انتخابات، از زمان شروع به کار دولتش، صدها مهاجر از خاک آمریکا اخراج شده ‌اند.

 

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا فرمان‌ های اجرایی برای تسهیل اعطای شهروندی به 9 میلیون مهاجر واجد شرایط تابعیت آمریکا را صادر کرد.

او همچنین فرمان ‌های اجرایی را برای گرد آوردن جمع خانواده‌ ها در دو طرف مرز با مکزیک امضا کرد. بر این اساس، کارگروهی تشکیل می شود که وظیفه پیوند خانواده‌ های مهاجرانی را بر عهده دارد که به دلیل سیاست توقف ورود مهاجران در مرزها که از سوی دولت ترامپ در سال 2018 اجرا شد، از هم جدا شدند. هدف از این فرمان اجرایی، تغییر سیاست‌ های چهار سال گذشته در مرز جنوبی آمریکا با مکزیک است.

به گفته مسئولان آمریکایی، وظیفه این کارگروه، شناسایی خانواده ‌ها و پیشنهاد اتحاد مجدد خانواده مهاجران «با توجه به خواسته‌ ها و شرایط آنها» خواهد بود، بدون اینکه روشن سازند آیا این امر شامل بازگشت خانواده‌ ها یا فرزندان اخراج شده به خاک آمریکا می گردد یا خیر.

این فرمان در مورد جدا کردن خانواده‌ ها، امنیت مرزی، و مهاجرت قانونی است. با امضای این فرمان، شمار فرمان ‌های اجرایی صادر شده توسط بایدن در حوزه مهاجرت در دو هفته اول حضور او در کاخ سفید، به 9 فرمان می‌ رسد.

طبق این فرمان، «الخاندرو مایورکاس» وزیر امنیت داخلی که ساعتی پیش به تایید سنا رسید، هیاتی را در حوزه جدا کردن خانواده‌ ها و با هدف بازگرداندن کودکان جداشده به خانواده ‌هایشان رهبری می‌ کند.

بایدن پس از امضای فرمان های مهاجرتی گفت: «من قانون جدیدی وضع نمی کنم، اما سیاست بد را حذف می کنم. آخرین رئیس جمهور دستورات اجرایی را صادر کرد که من فکر می کردم ضد امنیت ما است، و برای کسانی که به عنوان یک کشور خاص هستیم، به ویژه در زمینه مهاجرت منفی است.»

 

6000

 

بایدن گفت: «ما قصد داریم شرم اخلاقی و ملی دولت قبلی را که به معنای واقعی کلمه، نه به صورت مجازی، کودکان را از آغوش خانواده، مادران و پدرانشان در مرز ربوده، متوقف کنیم.»

به طور دقیق مشخص نیست چند کودک از خانواده خود جدا شده‌ اند؛ ولی طبق مدارک ثبت شده در دادگاه، در چهار سال گذشته حدود 5500 کودک از خانواده خود جدا شده ‌اند.

فرمان اجرایی بایدن همچنین شامل فرمان عفو برای شماری از مهاجران غیرقانونی می‌ شود تا بتوانند تا زمان اصلاح قوانین مهاجرتی، به شکل قانونی حضور داشته باشند.

بایدن در نخستین ساعات حضور خود در کاخ سفید پس از تحلیف خود، با امضای 15 اقدام اجرایی برای مقابله با کرونا، تغییرات اقلیمی، نابرابری نژادی و لغو برخی از سیاست ‌های تعیین شده توسط ترامپ، دوران ریاست جمهوری خود را آغاز کرد بایدن ممنوعیت سفر را که ترامپ برای برخی از کشورهای با اکثریت مسلمان وضع کرد، لغو و خواستار ارتقاء «اقدام معوق برای کسانی شد که در دوران کودکی وارد آمریکا» شده اند که همان برنامه به اصطلاح «رویای مهاجرت» برای کسانی است که در دوران کودکی واردآمریکا می ‌شوند. این اعلامیه به وضعیت فوق العاده ملی پایان بخشید که مبنای اختصاص بودجه فدرال برای ساخت دیوار در مرز آمریکا و مکزیک بود.

این در حالی است که بنا بر گزارش ها، به رغم وعده ‌های داده شده در زمان انتخابات، از زمان شروع به کار دولت بایدن، صدها مهاجر از خاک آمریکا اخراج شده ‌اند.

در روزهای اخیر اداره مهاجرت و امور گمرکی آمریکا مهاجران را حداقل به سه کشور اخراج کرده است: 15 نفربه جامائیکا و 269 نفر به گواتمالا و هندوراس.

مشخص نیست که چه تعداد از این افراد تهدیدهای امنیت ملی یا امنیت عمومی محسوب می شوند یا اخیراً از مرز به طور غیرقانونی عبور کرده اند.

در شهر مرزی«ال پاسو» تگزاس، مقامات مهاجرت روز جمعه «رُزا» زنی را که شاهد کشتار سال 2019 در والمارت بود که 23 کشته برجای گذاشت، اخراج کردند. به گفته وکلای وی، وی موافقت کرده بود که به عنوان شاهد شهادت دهد و با دفتر دادستان منطقه دیدار کرده بود.

دفتر دادستان منطقه ال پاسو در بیانیه ای مدعی شد که رزا «قربانی پرونده تیراندازی والمارت نیست»، اما مشخص نکرد پس علت اخراج او چه بوده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
3 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.