برای نخستین بار یک زن به عنوان دبیرکل بزرگترین سازمان اسلامی در انگلیس انتخاب شد.

 

به گزارش جماران به نقل از گاردین، «زارا محمد» به عنوان نخستین دبیرکل زن شورای مسلمانان انگلیس انتخاب شد.

زارا محمد 29 ساله فوق لیسانس رشته حقوق، زیر مجموعه حقوق بشر و مشاور آموزش و توسعه از گلاسکو، به عنوان دبیرکل بزرگترین سازمان اسلامی در انگلیس انتخاب شد، که هم اکنون، مدارس انجمن‌ های اسلامی زیادی تحت پوشش آن قرار دارند.

وی با اکثریت آرا 107 رأی موافق در برابر 60 رأی مخالف در مجمع عمومی سالانه مجازی، در مقابل «اجمل مسرور» امام جماعت، معلم و یک مبلغ این پست را به دست آورد.

 

maxresdefault-84-696x392

 

وی پس از انتخاب شدن گفت: چشم انداز من ادامه ساختن یک نهاد کاملا متنوع است که به نمایندگی از تمام مسلمانان، نیازهای مسلمانان انگلیس را به نفع منافع عمومی برآورده سازد.

محمد گفت: من واقعاً خوشحال هستم که به عنوان دبیرکل بعدی شورا انتخاب شدم. امیدوارم که به کارهای عالی تیم ادامه دهم و مشتاقانه منتظرم با شرکت ‌های وابسته خیریه همکاری داشته باشم.

محمد خاطرنشان کرد: انتخاب شدن به عنوان اولین دبیرکل زن کاملاً افتخارآمیز است و امیدوارم این باعث الهام بخشیدن بیشتر زنان و جوانان شود تا بتوانند نقش های هدایت را به عهده بگیرند. آنها آینده این سازمان و جامعه ما هستند.

وی پیش از این به عنوان دستیار دبیرکل شورا خدمت کرده بود. وی به عنوان بخشی از دستورکار خود ، متعهد شد که به توسعه راه حل‌های عملی برای رفع بحران کرونا کمک‌رسانی کند. او جانشین «هارون خان» شد که حداکثر چهار سال را به عنوان رئیس سازمان فعالیت داشت.

صادق خان، شهردار لندن، به خانم محمد تبریک گفته و انتخاب وی را بسیار عالی توصیف کرد.

صادق خان گفت: من برای زارا محمد بهترین آرزوها را دارم. کاش او همچنان به هدایت این سازمان برای ارتقا جوامع ما در سراسر کشور ادامه دهد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
4 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.