پرونده استیضاح رئیس جمهور سابق آمریکا برای بررسی در سنا، به این مجلس ارسال شد.

 

به گزارش جماران به نقل از سی ان ان، اعضای موسوم به مدیران استیضاح که منتخب مجلس نمایندگان آمریکا هستند، پرونده استیضاح ترامپ را شامگاه دوشنبه به اتهام «تحریک برای شورش» به مجلس سنا فرستادند تا در جلسات محاکمه ‌ای که قرار است از 20 بهمن ماه تشکیل شود، رسیدگی شود.

بر این اساس، جمعی از مقامات و نمایندگان مجلس نمایندگان آمریکا طرح استیضاح ترامپ به اتهام تحریک حمله به کنگره در 6 ژانویه را برای تحویل به مجلس سنا به صورت دستی حمل کردند. منشی مجلس نمایندگان آمریکا، سرپرست رئیس پلیس کنگره و 9 نفر از مدیران استیضاح که مسئول پیگرد این پرونده هستند، در این پیاده روی رسمی شرکت داشتند.

 

56342244_401

 

آنها در حالی که طرح استیضاح را در دست داشتند در داخل ساختمان کنگره از مجلس نمایندگان تا سنا در کنگره راه رفتند.

پس از رسیدن پرونده به سنا، «جیمی راسکین» سرپرست تیم مدیران استیضاح از مجلس نمایندگان، دادخواست اتهامی ترامپ را قرائت کرد.

مجلس نمایندگان آمریکا 25 دی پس از بحثی حدود 5 ساعته،  وارد رای‌ گیری برای دومین استیضاح ترامپ در مدت چهار سال شد که 232 نفر با آن موافقت و 197 نفر با آن مخالفت کردند.

10 نفر از جمهوری‌ خواهان نیز به نفع موافقان استیضاح ترامپ رأی دادند. ضمن آنکه 5 نماینده نیز از رأی دادن امتناع کردند.

پس از حادثه یورش به ساختمان کنگره آمریکا که به کشته شدن 6 نفر و مجروح شدن تعداد زیادی منجر شد، استیضاح ترامپ در دستور کار نمایندگان عمدتا دموکرات قرار گرفت. ابتدا آنها کوشیدند تا «مایک پنس» معاون رئیس جمهور را متقاعد سازند با استفاده از متمم 25 قانون اساسی، رئیس جمهور آمریکا را برکنار کند و اختیارات را در دست گیرد. این درخواست با وجود تصویب یک قطعنامه درباره آن، با مخالفت پنس مواجه شد.

ترامپ هم به جای پذیرش مسئولیت آنچه که در چهارشنبه گذشته در پایتخت آمریکا رخ داد، سخنرانی و اقدامات خود را کاملا مناسب خواند. او در عین حال تهدید کرد استیضاح وی منجر به برافروخته شدن خشم بیشتر خواهد شد.

اما مخالفان وی معتقدند که همه آنچه که در کنگره رخ داد به واسطه فراخوان و تحریک های ترامپ و حمایت ‌های وی رخ داده است. این موضوع فقط در میان دموکرات‌ ها مطرح نیست بلکه برخی جمهوری ‌خواهان هم به آن باور دارند. 

این در حالیست که «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا روز دوشنبه  در گفت و گو با سی ان ان گفت بر این باور نیست که رای کافی برای محکومیت ترامپ در محاکمه استیضاح در مجلس سنا وجود داشته باشد. 

بایدن افزود فکر نمی‌ کند 17 نماینده سنا از حزب جمهوری خواه به محکومیت ترامپ رای دهند.

در صورتی که هر 50 عضو حزب دمکرات آمریکا به محکومیت ترامپ رای دهند باید 17 عضو حزب جمهوری خواه نیز همین رای را بدهند تا محکومیت وی تصویب شود..

همزمان با ارسال پرونده استیضاح ترامپ به سنا، رئیس جمهور سابق آمریکا در بیانیه‌ ای از آغاز دفتر رسمی خود در پالم بیچ فلوریدا خبر داد که تمام فعالیت‌ های رسمی همچون ارتباط با خبرنگاران در آن انجام می‌ شود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.