هواداران ترامپ از همان ابتدای کار جو بایدن رئیس جمهور جدید آمریکا انتقاد و حمله به وی را آغاز کردند.

 

به گزارش جماران به نقل از روسیا الیوم، «استیفن میللر» مشاور ارشد «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا به سیاست «جو بایدن» رئیس جمهور این کشور در ارتباط با مساله مهاجرت حمله کرد و گفت که هنوز مشخص نیست که چگونه سیاست رئیس جمهور جدید به همه آمریکایی ها خدمت می کند.

میللر در توئیتی در حساب شخصی خود در توئیتر نوشت: امروز بایدن وعده داد که رئیس جمهوری برای همه آمریکایی ها باشد اما هنوز روشن نیست که چگونه با گشودن راه برای سفر از برخی مناطق جهان به آمریکا یا پیشنهاد عفو یا توقف ایجاد موانع امنیتی در طول مرزهای جنوب غربی، به همه آمریکایی ها خدمت می شود.

توئیت میللر در حالی منتشر می شود که ترامپ کاخ سفید را ترک کرد و بایدن به عنوان چهل و ششمین رئیس جمهور آمریکا سوگند یاد کرد.

همچنین بایدن به محض رسیدن به کاخ سفید و آغاز ریاست جمهوری اش ممنوعیت مهاجرت و سفر از برخی کشورها که بیشتر آنها مسلمان هستند را لغو کرد و تأمین مالی ساخت دیوار مرز جنوبی آمریکا با مکزیک را نیز متوقف کرد.

رئیس جمهور آمریکا در نخستین اقدام پس از ورود به کاخ سفید، برخی از دستورهای اجرایی دونالد ترامپ از جمله منع مهاجرت از کشورهای مسلمان را لغو و فرمان های اجرایی خود را صادر کرد.

 جو بایدن که از ظهر چهارشنبه به طور رسمی رئیس جمهوری آمریکا شده است، در نخستین روز فعالیت، از وزارت آموزش خواست تا وقفه جاری در بازپرداخت وام‌های دانشجویی و بهره آن را برای میلیون‌ها آمریکایی‌ که وام دانشجویی فدرال دریافت کرده‌اند، تمدید کند.

وی همچنین با صدور فرمانی آمریکا را دوباره به پیمان آب و هوایی پاریس ملحق ساخت.

رئیس جمهوری آمریکا در فرمانی دیگر ممنوعیت ورود اتباع برخی از کشورهای مسلمان به آمریکا را لغو  کرد. به موجب فرمان اجرایی ترامپ که در بدو ورود به کاخ سفید امضا شده بود ورود اتباع ایران، سوریه، لیبی، سومالی، سودان و یمن به آمریکا منع شده بود.

بایدن همچنین برنامه ۱۰۰ روز با ماسک را آغاز کرد و پوشیدن ماسک در اماکن و مناطق متعلق به دولت فدرال و حین سفرهای بین ایالتی را الزامی کرد.

وی در نخستین روز کاری محدودیت‌های سراسری اخراج مستاجران و ضبط املاک را برای بیش از ۲۵ میلیون آمریکایی تمدید کرد.

رئیس جمهوری آمریکا در پاسخ به سوالی درباره محتوای نامه دونالد ترامپ هم گفت یک نامه سخاوتمندانه بود اما چون خصوصی است تا زمانی که با او صحبت نکنم، محتوای آن را منتشر نخواهم کرد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.