رای گیری دور دوم انتخابات مجلس سنای آمریکا در شهر «آتلانتا» واقع در ایالت جورجیا آغاز شد.

 

به گزارش جماران به نقل از ایندیپندنت، منابع خبری از آغاز رای‌ گیری دور دوم انتخابات مجلس سنای آمریکا در شهر «آتلانتا» واقع در ایالت جورجیا خبر‌ داده ‌اند.

دور اول انتخابات مجلس سنا در این ایالت در ماه نوامبر بر گزار شد، اما هیچ یک از کاندیداها نتوانستند اکثریت کرسی ها را کسب کنند که این مسئله انتخابات را به دور دوم کشاند.

اکنون رقابت میان دو سناتور جمهوری خواه و دو سناتور دموکرات است.

در انتخابات جورجیا، «دیوید پِردو» سناتور جمهوری خواه، با «جان آساف» از حزب دموکرات رقابت دارد. همچنین «کِلی لافلِر» دیگر سناتور جمهوری خواه این ایالت، با «رافائل وارناک» دموکرات رقابت نزدیکی دارد.

در صورتی که حزب جمهوری خواه یکی از این دو کرسی را به دست بیاورد، این حزب در سنای آمریکا اکثریت را خواهد داشت. در غیر این صورت، سنا نیز مانند مجلس نمایندگان در اختیار دموکرات‌ ها قرار خواهد گرفت.

در آخرین ساعات کارزار انتخاباتی چهار کاندیدای جمهوری خواه و دموکرات در ایالت جورجیا برای تعیین سرنوشت دو کرسی این ایالت در سنا دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و «جو بایدن» رئیس جمهور منتخب دوشنبه در ایالت جورجیا حاضر شدند و از حامیان خود خواستند در انتخابات روز سه‌ شنبه این ایالت شرکت کنند.

 

Untitled

 

ترامپ دوشنبه شب به همراه «ایوانکا ترامپ» مشاور و دخترش، در میان حامیان خود حاضر شد. رئیس جمهور آمریکا از مردم خواست با انتخاب گزینه‌ های جمهوری خواه، مانع کسب اکثریت سنا توسط حزب دموکرات شوند.

وی افزود: «اقتصاد ما در حال بازگشت و بهبود است. شاخص‌ ها در بازارهای سهام ما بیش از هر زمان دیگری است. چه کسی فکرش را می‌ کرد؟ آن چه ما درباره واکسن انجام دادیم باعث شده است که این روند تغییر کند. هیچکس نمی ‌توانست چنین عملکرد [سریعی در زمینه تولید سریع واکسن] داشته باشد.»

ترامپ تقریبا از سه هفته قبل به منظور حمایت از کاندیداهای این حزب برای دو کرسی سنای ایالت جورجیا به این ایالت رفته و در کنار کاندیداها سخنرانی کرده بود.

 

Senate_Georgia_Trump_Effect_84027

 

علاوه بر ترامپ، «مایک پنس» معاون رئیس جمهور و رئیس کنونی سنای آمریکا اخیرا در حمایت از کاندیداهای جمهوری خواه سنای جورجیا به این ایالت سفر کرده بود. 

عصر دوشنبه نیز جو بایدن، رئیس جمهور منتخب آمریکا در ایالت جورجیا حضور یافت. بایدن با تاکید بر اهمیت رای دادن به کاندیداهای هم حزبی خود در ایالت جورجیا گفت: «به لحظه سرنوشت ‌ساز نزدیک شدیم. در سالی جدید هستیم و فردا می ‌تواند روزی نوین برای آتلانتا، برای جورجیا، و برای آمریکا باشد.»

حزب دموکرات امیدوار است با کسب هر دو کرسی ایالت جورجیا در سنا، به 50 کرسی دست یابد که در این صورت با توجه به پیروزی جو بایدن و کامالا هریس در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، این حزب جایگاه ریاست مجلس سنا را در اختیار دارد و می تواند روی یک رای رئیس سنا حساب کند.

طبق قوانین موجود در آمریکا، معاون رئیس جمهور آمریکا، رئیس مجلس سنای این کشور است و دارای حق رای می باشد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.