روسیه اتهام این کشور به انجام حملات سایبری به وزارت خزانه داری آمریکا را بی اساس خواند.

 

به گزارش جماران به نقل از روسیا الیوم، سفارت روسیه در ایالات متحده آمریکا تلاش برخی رسانه های آمریکا برای متهم کردن مسکو به انجام حملات سایبری به نهادهای دولتی آمریکا را محکوم کرد و چنین اتهاماتی را بی اساس خواند.

سفارت روسیه در واشنگتن با صدور بیانیه ای تأکید کرد که تلاش های اخیر برای متهم کردن روسیه به هک کردن دستگاه های دولتی آمریکا توسط رسانه های آمریکایی کاملا بی اساس است.

در این بیانیه آمده است: اعلام می کنیم که حملات در فضای داده ای بر خلاف اصول سیاست خارجی کشورمان و منابع ملی مان و با مفهوم برقراری روابط میان کشورها است.

در این بیانیه آمده است: فدراسیون روسیه در حال ترویج توافق نامه های دوجانبه و چند جانبه در مورد امنیت سایبری است. علاوه بر این ، سفارت ابتکار ولادیمیر پوتین ، رئیس جمهور روسیه را در مورد برنامه جامع اقدامات برای بازگرداندن همکاری روسیه و آمریکا در زمینه امنیت اطلاعات بین المللی یادآوری نموده است.

در ادامه این بیانیه آمده است: ما در این مورد مانند سایر پیشنهادهای خود برای ایجاد یک گفتگوی سازنده و برابر بین دو کشور پاسخی از جانب واشنگتن دریافت نکرده ایم.

پیش از این روزنامه واشنگتن پست مدعی شد که حمله سایبری به وزارت خزانه داری آمریکا توسط هکرهای روسی انجام شده است.

این روزنامه ادعا کرد که هکرهای روسی پشت این حمله سایبری بوده اند.

بر اساس این گزارش، واشنگتن پست اعلام کرد که پلیس فدرال آمریکا مشغول بررسی کمپین یک گروه هکری فعال در سرویس اطلاعات خارجی روسیه است و در میان شرکتهای امنیتی بخش خصوصی به گروه ATP29 یا Cozy bear معروف است.

به گفته واشنگتن پست، کاخ سفید و وزارت خارجه آمریکا در دولت «باراک اوباما» رئیس جممهور سابق آمریکا نیز توسط این گروه هکری هک شده بودند.

شایان ذکر است که خبرگزاری رویترز یکشنبه شب از حملات سایبری به وزارت خزانه داری آمریکا خبر داد.

رویترز مدعی شد که یک گروه هکری پیچیده با حمایت یک دولت خارجی نسبت به سرقت اطلاعات وزارت خزانه‌داری آمریکا و یک سازمان آمریکایی مسئول درباره تصمیم گیری درباره سیاست‌های اینترنت و ارتباطات اقدام کرده است.

رسانه‌ها از برگزاری نشست اضطراری شورای امنیت ملی در کاخ سفید در پی این حمله خبر دادند.مقر وزارت خزانه داری آمریکا در واشنگتن است و استیون منوچین ریاست آن را برعهده دارد.

در تحولی دیگر، دولت ایالات متحده آمریکا روز یکشنبه ۱۳ دسامبر (۲۳ آذر) اعلام کرد پس از انتشار گزارش‌های رسانه‌ای درباره حملات سایبری از سوی یک دولت خارجی که خزانه‌داری آمریکا و دست‌کم یک سازمان فدرال دیگر را هدف قرار داده بود، در حالت آماده باش قرار گرفته است.

«جان آلیوت» سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا گفت که دولت از گزارش‌های مربوط به هک‌ها مطلع است. وی افزود: «ما تمام اقدام‌های لازم برای شناسایی و اصلاح هرگونه مسئله احتمالی مرتبط با این وضعیت را انجام می‌دهیم.»

وزارت خزانه‌داری آمریکا هرگونه اظهار نظر را به شورای امنیت ملی واگذار کرد. با این حال گزارش شده است که آژانس‌های اطلاعاتی نگران هک شدن سایر سازمان‌ها با استفاده از روش مشابه هستند.

این اتفاق در حالی رخ داد که شرکت آمریکایی امنیت سایبری فایرآی که خود تهدیدهای امنیتی در حوزه اینترنت را گزارش می‌کند، هفته گذشته اعتراف کرد که مورد هدف بسیار پیچیده‌ای قرار گرفته که با حمایت دولتی انجام شده بود.

حملات سایبری به آمریکا در حالی رخ می دهد که همزمان با آن رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد که بیش از 40 شرکت اسرائیلی در معرض حملات سایبری قرار گرفتد.

رسانه‌های صهیونیستی یکشنبه شب اعلام کردند که بیش از ۴۰ شرکت اسرائیلی از جمله شرکت‌ لجستیکی و مرسولات اسرائیل هدف حمله سایبری قرار گرفته است.

رسانه‌های فلسطینی به نقل از شبکه رسمی «کان» رژیم صهیونیستی گزارش دادند که هکرها باج افزاری به نام "Pay۲Key" را به شرکت «هابانا لابس» وابسته به شرکت «اینتل» اسرائیل که در زمینه توسعه برنامه‌های هوش مصنوعاتی تخصص دارد، ارسال کردند.

این شبکه گزارش داد: هکرها در شبکه توئیتر، اطلاعات اولیه از شرکت «هابانا لابس» را منتشر کردند که حاوی نمودار جریان اطلاعات و کدهای سیستم‌هایی بوده که شرکت آن را توسعه می‌دهد، اطلاعاتی که بیانگر توان این هکرها برای رسیدن به سری‌ترین کتابخانه‌های این شرکت است.

از سوی دیگر، «جاکی آلتیل» پژوهشگر امنیت اطلاعات به شبکه کان گفت: پس از اطلاع از اطلاعاتی که هکرها در شبکه دارک وب منتشر کردند، می‌توان پرونده‌هایی که حاوی اطلاعات داخلی در ساختار مؤسسه و کپی‌هایی از پرونده‌های سیستم بود، مشاهده کرد که شامل جزییات در مورد فناوری در خصوص ساختار شبکه شرکت هابانا لابس بوده است.

براساس گزارش کان، این حمله به شرکت هابانا لابس در چارچوب حملاتی صورت می‌گیرد که ۴۰ شرکت را شامل می‌شود که همگی مشتریان شرکت نرم افزاری «عمیتال» هستند، از جمله این شرکت‌ها، شرکت خدمات لجستیکی و مرسولات اسرائیل به نام «اوریان» است که در این باره اعلام کرد که از این حملات سایبری آسیب دیده و گزارشی را در این باره به بورس رژیم صهیونیستی ارائه کرده است.

در میان این شرکت‌ها، دستکم نام سه شرکت نیز به چشم می‌خورد که واکسن کرونا را به سرزمین های اشغالی منتقل کرده‌اند.

روزنامه یدیعوت آحارانوت در این زمینه نوشت که مشخص نیست که حملات سایبری از سوی چه کشوری بوده است یا این که این عملیات توسط هکرهای معمولی صورت گرفته است.

ششم دسامبر سال جاری نیز تیم هکری به نام «بلاک شادو» اقدام به فروش اطلاعات شخصی از بیمه‌شدگان شرکت بیمه «شیربیت» رژیم صهیونیستی کرده بودند.

سازمان پخش رژیم صهیونیستی «مکان» نیز یکشنبه گزارش داد که روند فروش اطلاعات شخصی بیمه‌شدگان توسط این تیم هکری پس از آن انجام می‌شود که شرکت «شیربیت» حاضر نشد که حدود ۴ میلیون دلار به آنها باج بدهد.

باج افزارها از تمام شرکت‌های مذکور خواسته‌اند که بین ۷ تا ۹ بیت کوین پرداخت کنند که قیمت تقریبی آنان بین ۳۷۵-۴۷۵ هزار شکل (۱۱۳-۱۴۴ هزار دلار) است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.