به نظر می رسد ناکامی های ترامپ پایانی ندارد و همچنان وی باید از بایدن ضربه بخورد.

 

به گزارش جماران، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا تعداد زیادی از فالوئرهایش در توئیتر را از زمان شکست در انتخابات ریاست جمهوری در سوم نوامبر(13 آبان)از دست داده است این در حالی است که این فالوئرها به حساب توئیتری «جو بایدن» رئیس جمهور منتخب آمریکا ملحق شدند.

این برای ترامپ گران تمام می شود زیرا وی پیش از پیروزی اش در انتخابات ریاست جمهوری در سال 2016 و به دست گرفتن قدرت از طریق توئیتر با جهان ارتباط برقرار کرده است و پس از رسیدنش به قدرت و دور کردن رسانه های جمعی از خود و بسنده کردن به تعداد اندکی از آنها که هوادارش بودند، توئیتر حلقه ارتباطی وی با جهان بوده است. 

وبسیاتFactebase که در زمینه دنبال کردن سخنان علنی ترامپ تخصص دارد تأکید کرد که رئیس جمهور کنونی آمریکا از 17 نوامبر تا کنون 133902 فالوئر خود را از دست داده است این در حالی است که بایدن رئیس جمهور منتخب آمریکا 1156610 فالوئر جدید به دست آورده است.

در همین حال، «براین استیلتر» گوینده شبکه تلویزیونی سی ان ان گفت که اگر چه فالوئرهای توئیتر به شکل قطعی مقیاس مهم در جهان نیستند اما همچنان این قابل ملاحظه است که : برای نخستین بار از سال 2015  تا کنون ترامپ به شکل مداوم در حال از دست دادن فالوئرهای خود است.

ترامپ 88 میلیون فالوئر در توئیتر دارد و همچنان برای آنها درباره ادعاهای بی اساس تقلب در انتخابات ریاست جمهوری و توهم توطئه درباره شکست اش در رقابت با بایدن توئیت می کند.

ترامپ بارها از برخورد تویئتر با وی شکایت کرده و مدعی شده است که توئیتر یک شبکه اجتماعی ضد محافظه کاران است.

در همین حال،  بایدن نزدیک به 20 میلیون فالوئر دارد و در توئیت هایش بر همبستگی،ارزش های آمریکا،دعوت به اتحاد و از بین بردن اختلافات تأکید می کند و به شکل مکرر تأکید می کند که رئیس جمهور همه آمریکایی ها می شود.

از سوی دیگر، چندی پیش توئیتر اعلام کرد که در روز تحلیف بایدن حساب کاربری ویژه رئیس‌جمهور به او واگذار خواهد شد. 

روز بیستم ژانویه ۲۰۲۱ رئیس جمهور منتخب ایالات متحده به‌طور رسمی اداره أمور مملکت را به‌عهده می‌گیرد. هنوز معلوم نیست که آیا رئیس جمهور فعلی تا آن روز شکست انتخاباتی خود را می‌یذیرد و داوطلبانه کاخ سفید را ترک می‌کند یا خیر.

توئیتر اعلام کرد، فارغ از این که دونالد ترامپ چگونه رفتار کند، حساب کاربری ویژه رئیس جمهور آمریکا در این شبکه اجتماعی با پسوند @POTUS در اختیار جو بایدن قرار خواهد گرفت.

برای توئیتر نتیجه رسمی انتخابات ملاک است، به همین دلیل در توئیت‌هایی که دونالد ترامپ خود را پیروز انتخابات می‌خواند، با خط قرمز هشدار داده می‌شود که نتایج رسمی با ادعای ترامپ هم‌خوانی ندارد.

در روز تحلیف بایدن تمامی توییت‌هایی که در حساب‌های توئیتری رسمی رئیس جمهور، همسرش و همکاران او وجود دارد، در بایگانی ملی ایالات متحده  ثبت می‌شوند و جانشینان آنها از این حساب‌های کاربری استفاده خواهند کرد.

این اتفاق هنگام واگذاری أمور به دونالد ترامپ توسط باراک أوباما در سال ۲۰۱۶ نیز رخ داد.

البته ترامپ تاکنون بیشتر از حساب توئیتری شخصی خودش با پسوند realDonaldTrump که ۸۸ میلیون فالوئر دارد استفاده می‌کند تا حساب رسمی.

او از طریق حساب شخصی‌اش بیش از ۵۸ هزار توئیت منتشر کرده است. رقیب او جو بایدن کمتر از هفت‌هزار پیام توئیتری انتشار داده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.